کلی اولینیک بازیکن NBA کانادا در حین رپتورز بزرگ شد که مادر به عنوان دروازه بان تیم تاریخ ساز شد

در تاریخ 3 نوامبر 1995 ، تورنتو رپتورز اولین بازی خود را در تاریخ فرانچایز انجام داد و در مقابل بیش از 33000 هوادار در جایی که در آن زمان SkyDome نامیده می شد ، نیوجرسی نتز را با نتیجه 94-79 شکست داد.

این شب بزرگی برای بسکتبال کانادا بود ، زیرا در سراسر قاره در پورتلند ، اوره ، پسر عموی گسترش دهنده گریزلیز ونکوور نیز اولین بازی خود را انجام می داد ، با شکست دادن Trail Blazers 92-80.

این دو اولین تیم NBA در کانادا از زمان تورنتو هاسکی در سال 1947 بودند که بخشی از اتحادیه بسکتبال آمریکا (BAA) ، پیشگام NBA بودند. (با این وجود گریزلی ها موفقیت کمتری نسبت به رپتورز داشتند و در سال 2001 به ممفیس نقل مکان کردند).

کمتر واضح بود که تاریخچه در SkyDome ، جایی که آرلین اولینک به عنوان دروازه بان خدمت می کرد ، اولین زنی بود که کار خود را در تاریخ NBA انجام داد.

همه چیز را پسر چهار ساله اش کلی خیس کرد ، که بزرگ شد و به عنوان بازیکن NBA و عضو تیم ملی کانادا تبدیل شود.

آرلین اولینك در گفتگو با سارا پنتون از كلی ، حالا 29 ساله و عضو میامی هیت كه اخیراً در فینال NBA مقابل لس آنجلس لیكرز بازی كرد ، در شش بازی باخت و به او گفت: “او در آنجا به عنوان موش صحرایی بزرگ شده است.”

گوش دهید: مصاحبه سارا پنتون با آرلین اولینیک:

آرلین اولینک در مورد زندگی حرفه ای خود در کار با تورنتو رپتورز ، که در فصل تحلیف آنها آغاز شده ، پسرش کلی در NBA و چگونگی رشد بازی صحبت می کند. 12:59

کلی 14 ساله بود که مادرش وقت خود را به عنوان دروازه بان رپتورز تمام کرد و داشتن دسترسی ویژه به تیم در روزهای بازی در طی این 10 سال به پیشرفت اولیه او به عنوان بازیکن کمک کرد.

“او برخی از این بازیکنان را در پشت صحنه می دید”

کلی با داشتن بلیط رایگان به هر بازی و در پشت صحنه حضور در تیم ، کلی زندگی از نزدیک برای زندگی خود را از نزدیک مشاهده کرد.

اولینیک گفت: “او دوست داشت تا جایی که می تواند به بازی ها برود و به اتاق بازیکنان می آمد.” “او برخی از این بازیکنان را در پشت صحنه می دید ؛ می دید که چقدر بزرگ هستند. او می دید قبل از بازی چطور گرم می شوند زیرا او مجبور بود با من بیاید.”

آنها به کملوپس قبل از میلاد منتقل شدند ، جایی که کلی در کلاس 12 برنده بهترین افتخارات بازیکن سال دبیرستان استان شد.

هنگامی که کلی به مادرش گفت که وقتی بزرگ شد می خواهد بازیکن NBA شود ، آرلن در پاسخ گفت که او به یک برنامه پشتیبان احتیاج دارد ، زیرا هیچ پیش بینی ای وجود ندارد که او در نهایت به یازده پا برسد ، تازه تکمیل کرده است فصل هفتم در لیگ. او چهار اول خود را با سلستیکس بوستون گذراند.

اولینیک درباره موفقیت پسرش گفت: “من واقعاً بسیار خوشحالم که او از سفر لذت می برد.”

1 زن گلزن در NBA

گرچه اولین زن گلزن NBA یک نقطه عطف مهم در لیگ بود ، اما چالش های خود را نیز به همراه داشت.

زنان کارمند از هر نوع در آن زمان نادر بودند و آرلین گفت که هنگام بازیهایی که داوران به نیمکت نمره می دادند ، با جنسیت روبرو بوده است.

آرلین اولینک ، در تصویر سوم از نیمکت چپ پشت نمره ، اولین دروازه بان زن در تاریخ NBA و اولین دروازه بان استخدام شده توسط رپتورها بود. (CBC)

اولینک گفت: “آنها به نزدیکترین مرد گزارش می دهند و من همه چیز را دریافت نمی کنم.” “بنابراین من مجبور شدم در تورنتو به آنها بیاموزم که به چه کسی نگاه می کنند و به دنبال کی می گردند.

“این قسمت کمی سخت تر بود – چند داور متوجه نشدند که آنها به یک زن گزارش می دهند.

اولینیک همچنین مجبور بود آمار را به عنوان بخشی از نقش خود با رپتورز ثبت کند ، چیزی که او و همکارانش در تصمیم گیری صحیح قاطع بودند.

“آنها [players] با کارهایی که انجام می دهند ، پاداش دریافت می کنند و آنها آمار خود را می خواهند. “

اختلاف آماری با مایکل جردن

اما اولینیک همچنان به اختلافات مربوط به آمار با بازیکنان از جمله حادثه ای با مایکل جوردن افسانه NBA پرداخت.

“ما زمانی که مایکل جوردن هنوز در حال بازی بود ، یک بار داشتیم ، در زمان چهارم او آمار خود را چاپ می کند ، آنها را نگاه می کند و سپس می آید و روی نیمکت نمره می نشیند و به ما نگاه می کند و می گوید ، شما دو پاس گل از دست داده اید “اولینیک به یاد آورد.

“او مطمئن شد كه ما می دانیم كه او می شمرد.”

اولینیک گفت که یکی از جالب ترین قسمت های حضورش در رپتورها درگیر شدن در مراسم قبل از بازی برخی از بازیکنان است که آنها پا به زمین می گذارند.

اولینیک گفت: “برخی از بازیکنان اولیه ، برخی از خوش شانسی آنها این بود که مشت را به هم بزنند و تمام ردیف جدول امتیازات را بدست آورند.” “بنابراین شما پایین می آیید و مشت محکم خواهید کرد که تریسی مک گرادی یا هر کسی که در قسمت خرافات خود داشته باشد قبل از اینکه برای بازی بیرون بروند.”

اولیینک قسمت مهمی از تاریخ اولیه تورنتو رپتورز بود و سفر پسرش در NBA گواهی است بر نفوذی که لیگ از زمان ورود رپتورها به 25 سال پیش در کانادا داشته است.