IPL 2020: روش جادو – دستور العمل تقریباً کامل MI آنها را به یک دستگاه با شکوه T20 تبدیل می کند

ترنت بولت با گرفتن ویکت در اولین بازی (اولین توپ) از این نوبت ، و سپس یک مورد دیگر در Powerplay. Jayant Yadav در حال تمیز کردن شیخار ضوان “چپ دست” است. بولینگ سرخپوستان بمبئی در مرگ بیش از حد DC را به 38/3 محدود می کند. کوینتون دی کاک شروع هندی های بمبئی را آغاز می کند. Suryakumar Yadav توپ اول خود را از طریق یک مشت شیک از طریق کاورها خرد می کند و سپس توپ بعدی را برای یک پای بلند شش حرکت می دهد. در انتهای دیگر Yadav ویکت خود را فدای کاپیتان ست خود کرد. ایشان کیشان تعقیب و گریز را تمام کرد ، در انتها بدون شکست با استامپ در دست و لبخند به لب.

فینال IPL 2020 یک عالم کوچک عملکرد MI درست در طول مسابقات بود. تقریباً همه جنبه های بازی بمبئی در آخرین مرحله مارک کریکت را که در طول مسابقات بازی کرده اند ، تجسم می بخشد. مارک کریکت که سلطه خود را بر لیگ تحمیل کرده است. مارکت کریکت که باعث شده آنها از هر تیمی در لیگ رده خارج شوند. مارک کریکت – نترس ، شجاع ، باهوش و سازگار – که آنها را به پنج بار قهرمان کرده است.

در حالی که بقیه اعصاب تیم ها دائما در حال شعله ور شدن بودند و فشار خون به طور مداوم در مسابقه پلی آف صعود می کرد ، بمبئی با آرامش در صندلی بالشتک خود در بالای جدول ، یخ زده بود و با انتخاب زودهنگام استراتژی های پلی آف را برای پلی آف انتخاب کرد. و سپس آنها به پلی آف پلی آف و فینال را بر عهده گرفتند. آنها حداقل یک بار در مسابقات هر تیم را شکست می دهند (و حریف خود در فینال DC – چهار بار).

MI با کسب عنوان پنجم خود و تبدیل شدن به تیم دوم که موفق به کسب پشت سر هم عناوین پشت سر هم در کنار Chennai Super Kings می شود ، نشان داده است که آنها دستور العمل تقریباً کاملی برای موفقیت T20 دارند.

بازیکنان سرخپوست بمبئی پس از غلبه بر پایتخت دهلی در فینال ، جام IPL 2020 را کسب کردند.  تصویر: Sportzpics برای BCCI

بازیکنان سرخپوست بمبئی پس از غلبه بر پایتخت دهلی در فینال ، جام IPL 2020 را کسب کردند. تصویر: Sportzpics برای BCCI

آنها تقریباً در همه بخش ها از همه تیم های دیگر پیشی گرفتند. اعداد، گویای مطلب اند. آنها اعتقاد داشتند که لحن اولیه را با خفاش تنظیم می کنند و در Powerplay با رویکرد تهاجمی روی صحنه رفتند و متجاوز اصلی Quinton de Kock بود. حتی اگر آنها در Powerplay یک ویکت را از دست بدهند ، Suryakumar Yadav ، که بهترین IPL را داشت ، به روش حمله ادامه داد تا مطمئن شود که گیج نمی شوند. بمبئی دومین بهترین نرخ اجرا در Powerplays را داشت – 7.91.

حرکت در T20s یک م extremelyلفه بسیار مهم است. بسیاری از تیم ها به سختی می توانند آن را به جلو ببرند و آن را در بازی های وسط نگهداری کنند ، زیرا در هنگام تلاش برای سرعت بخشیدن به مرگ خرد می شوند. با این حال ، MI مهمات لازم را برای حفظ این حرکت در مراحل مختلف بازی دارد.

امثال Yadav و Kishan همیشه دونده ها را در بازی های متوسط ​​نگه می داشتند. آنها یاداو یکی از بهترین بازیکنان چرخشی را داشتند و این یک عامل عظیم بود.

MI دارای بهترین نرخ اجرای متوسط ​​در سطح متوسط ​​7.89 بود و هنگامی که آنها را به مرگ تبدیل می کرد ، Hardik Pandya ، Kieron Pollard ، Krunal Pandya و یکی از ستیزه جویان آماده انفجار یا ناک اوت بودند. با یک ترکیب متشکل از قدرت و همه کاره ، MI باور داشت که از هر موقعیتی به پیروزی برسد.

فاکتور بازی مقابل Royal Challengers Bangalore در دبی. در تعقیب 202 ، MI در 78/4 در 12 ام تلاش می کرد و از 52 توپ به 124 نیاز داشت. کیشان و پولارد ضد حمله را پیش گرفتند و تساوی را به تساوی کشاندند. RCB سرانجام در Super Over به پیروزی رسید ، اما این نمایشگر خفاش نشان داد که هیچ معادله ای برای MI دور از دسترس نیست. آنها در 12.09 دوش بیش از هر تیمی در لیگ در هنگام مرگ به ثمر رساندند.

تیم های پر ستارگان مانند RCB ، CSK هرگز موفق به یافتن روش صحیح برای مبارزه با حریف در طول مسابقات نشدند در حالی که ضرب و شتم ساختاری MI به طور یکپارچه از یک مرحله به مرحله دیگر منتقل شد و این نشان دهنده توانایی آنها در انطباق با زمین ها و شرایط مختلف بود. به طور کلی ، آنها بهترین نرخ اجرا را در مسابقات داشتند – 8.77 (به استثنای موارد اضافی) و همچنین بیشترین تعداد شش نفره در لیگ را به دست آوردند – 137.

بولینگ آنها خیلی عقب نبود. ویکت های اولیه از همان ابتدا مخالفت را به عقب برانگیختند و مجری اصلی ترنت بولت بود. اقدام زیرکانه MI برای خرید بولت از DC در پنجره تجارت سودهای سرشاری را پرداخت کرد زیرا وی به طور مداوم در Powerplay از جمله اولین اوردهای خرید ویکت می کرد.

ترنت بولت در Powerplay 16 ویکت را به دست آورد و فقط در 6.7 با ضربات ضربتی 13.5 مسابقه داد – دومین بهترین در تاریخ مسابقات در Powerplay.

Jasprit Bumrah با عملکرد در هر سه مرحله از بازی تطبیق پذیری خود را نشان داد. با برداشتن ویکت های اولیه بولت ، به روهیت اجازه داد تا از وسط و هنگام مرگ از بومرا بیشتر استفاده کند. و بومرا در هر دو نقش به طور مرتب و از طریق سفارشات میانی و پایین-میانی شکوفا شد.

بمبئی بهترین نرخ اقتصادی را در Powerplay داشت – 6.99 و بیشترین تعداد ویکت را در آن مرحله کسب کرد ، 31. یکی از ملفه های اصلی در فینال چگونگی پایان یافتن آنها به خصوص پس از تعمیر شریاس اییر و ریشاب پانت بود. این یک مرحله بود که می توانست DC را به 170-180 برساند با Iyer در وسط و افرادی مانند Hetmyer و Axar Patel در ترکیب آنها اما MI فقط 38 اجرا داد و از پنج اواخر گذشته سه ویکت انتخاب کرد تا آنها را محدود کند به 156.

در حالی که ضرب و شتم مرگ بیش از حد آنها اعتماد به نفس مخالفان را به وجود آورده بود ، بولینگ مرگ آنها یک مکنده حرکت بود. MI با بهترین نرخ اقتصادی در هنگام مرگ پایان یافت – 8.95 ، در آن مرحله 36 ویکت (سومین مورد) را برداشت.

تنها مرحله ای که آنها عقب افتادند بولینگ اورهای متوسط ​​بود که در آن دومین نرخ بدترین اقتصاد یعنی 8.07 را داشتند. با این وجود ، آنقدرها هم بد نبود که ثابت کند یک تغییر دهنده بازی برای حریفان است. قرار بود بخش چرخش حلقه ضعیف آنها باشد اما Rahul Chahar پا به میدان گذاشت تا در نقش نوک نیزه بازی کند و از 15 مسابقه در 28.86 ، 15 ویکت را با نرخ اقتصاد 8.16 و نرخ اعتصاب 21.2 انتخاب کند.

مثل همیشه ، مبارزات انتخاباتی بمبئی درباره یک مجری نبود. بازیکنان مختلفی بودند که در مقاطع حساس دست به دست می شوند. شش بتمن بودند که بیش از 200 دویدن (دو بیش از 500 ، یک بیش از 400 ، یک بیش از 300 ، یک نفر بیش از 300 و دو نفر بیش از 200) و چهار بولر که بیش از 10 ویکت انتخاب کردند. بازیکنان بمبئی یکصدا اخراج کردند و این یکی از بزرگترین عوامل موفقیت آنها است. به این نکته شجاعت تاکتیکی و شجاعت روهیت شارما و مدیریت تیم اضافه کنید و یک ترکیب مرگبار به دست آورید.

روهیت به عنوان کاپیتانی که به مسابقات تاکتیکی اعتقاد دارد و هرگز از برقراری تماس های سخت دریغ نمی کند ، آرام و متشکل است. آنها جسارت داشتند که بهترین چرخنده خود – Chahar – را در فینال انتخاب کنند و Jayant Yadav را که در خارج از چرخش قرار دارد ، در برابر یک ترکیب سنگین دست چپ DC قرار دهند. این کار در حالی انجام شد که یداو دومین بالاترین دونده در مسابقات و داوان فرم در اولین مسابقه را به عقب بازگرداند ، آن را محکم نگه داشت ، چرخش و پرش از ویکت را انجام داد و با ارقام 4-0-25- به پایان رسید 1

با بیرون کشیدن لاسیت مالینگا ، MI پیش از مسابقات جایگزین جیمز پتینسون شد. در حالی که مردم فکر می کردند که چرا MI یک چرخنده اضافه نکرده است ، روهیت شرایط را به خوبی پیش بینی کرد ، او قدرت خود را تقویت کرد – بولینگ سریع آنها. او یک بولر می خواست که سریع کاسه بکشد و به عرشه برخورد کند. زمین های ابتدایی در امارات متحده عربی به اولیا راهنما کمک می کرد و بر روی حرکت کلیک می کرد.

MI همچنین در انتخاب تیم بسیار سازگار بوده است ، تغییرات زیادی وجود ندارد. آنها از کمترین بازیکن در این تورنمنت استفاده کردند – 15 – در کارکنان اتاق پشتی نیز ثبات وجود دارد که به تسریع درک و پیوند بین بازیکنان و کارکنان اتاق پشتی کمک می کند.

نه تنها عملکرد در زمین ، عوامل زیادی در خارج از زمین وجود دارد که به آنها کمک کرده است تا احتمالاً بهترین تیم T20 در جهان شوند. آنها دائماً هسته خود را حفظ کرده اند ، بازیکنان متنوعی را در حراجی ها برای توسعه تیمی متعادل خریداری کرده اند ، جوانان را بیرون آورده اند ، آنها را توسعه داده اند و فرصت هایی را برای آنها فراهم کرده اند. بیش از برادران پاندیا یا جاسپریت بومرا نگاه نکنید. آنها یک سیستم پیشاهنگی قوی دارند.

مالکان بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار داده اند و پیوند تیمی یکی از بزرگترین اولویت های آنها فصل به فصل است. در سالی که همه گیری ویرانی به بار آورده است ، و بازیکنان آن را در حباب های زیستی سخت تر از همیشه دیده اند ، مدیریت MI با تشکیل یک حباب در داخل یک حباب برای تبدیل سالن رقص 15000 فوت مربع در جزیره St Regis Al Sadiyaat ، روحیه را بالا نگه داشته است. در ابوظبی به اتاق تفریحی خود متوسل شوید. آنها به خانواده ها اجازه دادند با بازیکنان سفر کنند و از طریق ورزشهای داخل سالن و جلسات کارائوکه بازیکنان را به هم پیوند دادند.

برنامه ریزی دقیق قبل از مسابقات نقش گسترده ای داشت. با وجود عدم اطمینان ، مدیریت برنامه ریزی برای مسابقات را آغاز کرد و مقدمات آماده سازی در بمبئی دو ماه قبل از مسابقات در ورزشگاه جیو کریکت در ناوی بمبئی آغاز شد.

کرونال اهمیت آن مرحله آماده سازی بعد از فینال را برجسته کرد. تا زمانی که تیم به دبی رسید ، همه نقش های خود را به وضوح می دانستند ، آماده سازی در خانه عالی بود ، همه چیز در مورد اجرای کاری بود که آنها در تورهای وسط انجام می دادند ،

همانطور که روهیت گفت ، موفقیت MI هیچ علم موشکی نیست. یک روش در پشت جادو وجود دارد.

در کنفرانس مجازی قبل از فینال ، از روحیت در مورد نقاط ضعف MI و اینکه در فینال به عنوان کاپیتان مخالف با بمبئی روبرو می شود س askedال شد.

روهیت پاسخ داد: “با نگاهی به ترکیب ، قدرت و تعادل تیم ، نمی توانم صادقانه به چیزی (ضعف) اشاره کنم.”

این در مورد اعتماد کاپیتان به تیم خود و ساختمانی که تیم و مالکان ساخته اند چیزهای زیادی می گوید.

وی ادامه داد: “این یک علم موشک نیست.” “ما برای این کار خیلی سخت کار کرده ایم … تعادل …. این بازیکنان. همه این بازیکنان در دسترس همه تیم ها بودند بگذارید به شما بگویم ، از Quinton De Kock تا شماره 11 Jasprit Bumrah ، اما ما سرمایه گذاری کردیم در ابتدا در آنها بودیم و به آنها ایمان داشتیم.

“اعتبار زیادی به مدیریت تیم سرخپوستان بمبئی ، پیشاهنگی رسیده است ، آنها کار بزرگی را با همه این بچه ها انجام داده اند و اطمینان حاصل می کنند که آنها از این راحتی برخوردار می شوند ، آنها از این پشتیبانی برخوردار می شوند در غیر این صورت وجود چنین تیمی امکان پذیر نیست. ما هر روز مشاهده کرده ایم که این بازی چگونه تغییر می کند و بازیکن نیز باید با روند بازی تغییر کند.

“همه این بچه ها واقعاً به خوبی با آن سازگار شده اند ، به همین دلیل است که امروز در موقعیتی ایستاده ایم که خیلی بیشتر از تیم های دیگر صعود کرده ایم. خوب بود که ببینیم در این مسابقات چگونه بازی کردیم. این درخشش محض هر فردی است که دست خود را قرار می دهد در مراحل مختلف حضور می یابند و افراد می آیند و مسئولیت می پذیرند. این نشانه بزرگی بود. من صادقانه نمی توانم خوشحال تر از این باشم ، تعادل و قدرت این تیم در باور فردی است. ما یک تیم عالی در اینجا ایجاد کرده ایم و امیدوارم بتوانیم به آن پایبند باشیم. “

بله ، MI واقعاً یک تیم عالی ، یک دستگاه باشکوه T20 ایجاد کرده است. آنها دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند که اکنون از کار افتاده است. آنها اکنون “حتی” در یک سال غیر عجیب برنده شده اند. آنها پنج عنوان IPL کسب کرده اند ، بیش از هر تیم.

این فقط حامیان دونالد ترامپ نیستند ، بلکه طرفداران خسته رقبای بمبئی نیز هستند که به شدت فریاد می زنند ، “شمارش را متوقف کنید!”