نماینده سابق Hunter Tootoo به عنوان رئیس انجمن Curling Nunavut مسئولیت جدیدی را به عهده گرفت

هانتر تووتو غرور و افتخاری را که وقتی تیم نوناووت برای اولین بار در سال 2016 در تیم هورتونز بریر انجام داد ، به خاطر می آورد.

تووتو ، نماینده مجلس لیبرال ، در آن زمان گفت که حضور در TD Place Arena اتاوا برای دیدن سرزمین در مسابقات قهرمانی ملی پیچش یا حلقه زنی مردان کاملاً احساسی است.

تووتو گفت: “باورت نمی شد آنها آنجا باشند.” “من می دانم که این چیزی بود که مدتها برای آن می جنگیدیم تا بتوانیم دسترسی پیدا کنیم. برای دیدن اینکه سرانجام این اتفاق می افتد ، بسیار طاقت فرسا بود.”

Tootoo امیدوار است که در نقش جدید خود به عنوان رئیس انجمن پیچش یا حلقه زنی نوناووت ، پیشرفت های اخیر قلمرو را افزایش دهد. وزیر شیلات سابق که بیش از 20 سال فرسوده است ، در این فصل از سمت خود شروع کرد.

او در ابتدا کارش را برای او قطع کرد. بیماری همه گیر COVID-19 افتتاح کلوپ Curling Iqaluit را به تأخیر انداخت ، تنها تاسیساتی که قصد دارد در این فصل در قلمرو فعالیت کند.

سرانجام افتتاحیه چند هفته پیش تحت دستورالعمل های بازگشت به بازی تأیید شد و بازی می تواند ظرف چند روز آغاز شود.

تووتو از ایکالویت گفت: “همه چیز کمی دیر در حال پایان است.” “یخ در حال حاضر در حال ورود است. امیدوارم اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده آماده شود.”

Iqaluit club تنها گزینه برای playdown ها است

Tootoo گفت: امکانات موجود در Rankin Inlet و Cambridge Bay قصد ندارند در این فصل فعالیت کنند. به طور پیش فرض ، این باشگاه Iqaluit – که حدود 400 عضو دارد – به عنوان تنها گزینه برای بازی های سرزمینی باقی می ماند.

ثبت نام در مسابقات قهرمانی باشگاهی با برنده هایی که در مسابقات Brier و Scotties Tournament of Hearts کسب می کنند ، در حال انجام است.

تووتو گفت: “ما امیدواریم که ببینیم.” “با تمام محدودیت های سفر ، این چالش هایی را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند در آن شرکت کنند.”

هنوز مشخص نیست که آیا بازیکنانی که در نوناووت اقامت ندارند می توانند در مسابقات 8-10 ژانویه شرکت کنند. به طور معمول فر کننده ها می توانند از وضعیت ابتدایی یا قانون واردات برای بازی استفاده کنند اما محدودیت های سفر می تواند بر ورودی ها تأثیر بگذارد.

تووتو گفت: “در حال حاضر آنها باید برای معافیت درخواست دهند و به مدت دو هفته در قرنطینه بروند.”

وی افزود که کار در مورد یک برنامه اضطراری در صورت بروز چالش های بازی به دلیل همه گیری ، در حال انجام است ، موضوعی که می تواند تعدادی از انجمن های سراسر کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

اولین حضور نوناووت در بری در یک مسابقه بازی انجام شد – یک دور مقدماتی غیر محبوب که تیم های از دست رفته را سقوط داد – که با قهرمانی به یک قالب 16 تیمی در سال 2018 حذف شد.

در حالی که قرعه کشی اصلی تا دو روز بعد آغاز نشد ، در همان شب اول هیچ هوپلا ، پیاده روی گاوداری یا پوشش تلویزیونی وجود نداشت. دو ده تماشاگر در اطراف صحنه 9500 نفری پراکنده شده اند.

در آن فصل سازنده مهم نبود که از وید کینگدون و تیمش بگذریم. خروج زود هنگام پس از سه باخت نیز اشتیاق آنها را کم نکرد.

در سالهای اخیر با تدوین برنامه متوسط ​​، امتیازات بهبود یافته است.

اولین حضور اسکاتی های Nunavut نیز در سال 2016 انجام شد و این سرزمین اولین پیروزی اصلی خود را در سال گذشته بدست آورد که جنین بودر با نتیجه 4-3 گابریل لاوئی از کبک پیروز شد.

این تیم فصل گذشته به سطح بالاتری رسید. لوری ادی از نوناووت عبور کرد تا با نتیجه 6 بر 5 مقابل کریستا مک کارویل از شمال انتاریو و پیروزی 7 بر 6 مقابل نوئمی ورو از کبک.

ادی نزدیک بود تیم کانادا را ناراحت کند قبل از اینکه چلسی کری برای پیروزی 6-5 برگردد. چند انتهای آخر در تلویزیون ملی نشان داده شد – برای تیم نوناووت امری نادر است – و این باعث جلب توجه مردم در این منطقه شد.

‘انگیزه موفقیت’

تووتو گفت: “انواع نظرات از طرف افرادی که همه جا را تماشا می کنند وجود داشت.” “چقدر افتخار می کردند و چقدر از اینکه چگونه خوشحال بودند [well] خانمها انجام می دادند. “

دونالدا ماتی ، مربی تیم نوناووت ، گفت: “به نظر می رسید که واقعاً اوج گرفت و سپس بچه های کوچکتر جامعه واقعاً این کار را انجام دادند.” “انگیزه آنها از موفقیت آن خانمها بود. امیدوارم که ادامه یابد.”

با به دست آوردن تجربه ارزشمند جوانان کیتلین مک دونالد و سدی پینکسن ، تیم با رکورد 2-5 ، بهترین امتیاز برای نوناووت در این رقابت ها به پایان رسید.

ماتی گفت: “ما امیدواریم كه این امر تا حدی برای حمایت مالی از تیم ها منتقل شود.” “مسافرت و بیرون رفتن و اسپل زدن برای تیم ها گران است.

“اما من مطمئنا امیدوارم که این هیجان ادامه داشته باشد. مطمئناً به نظر می رسید با [juniors]”

تووتو در سال 2013 به عنوان نماینده نوناووت در مسابقات قهرمانی باشگاه دومینیون کرلینگ ، اولین حضور در سه بازی حضور در پلی آف ملی بازیکنان باشگاه بود.

او از نقش جدید خود در صحنه موهای زائد خوشحال است و نمی تواند صبر کند تا بالاخره چند سنگ پرتاب کند.

“امروز برای انجام چند سیل در محل پیچش پیچ و خم ،”