انجمن كریكتورها در آفریقای جنوبی نسبت به هرج و مرج اداری پیش از سفر انگلیس “ناامیدی و ناباوری” را ابراز می دارد

ژوهانسبورگ: انجمن کریکت سازی آفریقای جنوبی روز جمعه “ناامیدی و ناباوری” را از ادامه هرج و مرج در این بازی ابراز داشت ، چهار روز قبل از اینکه انگلیس برای یک تور محدود در خارج از کشور حاضر شود.

قاضی زاک یاکوب ، رئیس هیئت موقت کریکت آفریقای جنوبی ، قبلاً هشدار داد که درگیری می تواند انگلیس را از سفر منصرف کند – اگرچه سخنگوی هیئت کریکت انگلیس و ولز گفت که انتظار دارد این تور ادامه یابد.

سخنگوی گفت: “موضع ما در چند هفته گذشته است – مثل همیشه تجارت است.” ما روز دوشنبه سفر می کنیم.

یاکوب گفت که امتناع شورای اعضای CSA از تأیید هیئت موقت می تواند عواقب جدی داشته باشد و از شورا خواست هنگام تصمیم گیری در عصر جمعه در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

عکس نمایندگی.  اعتبار تصویر: توییتر / @ NewBalance_SA

آرم کریکت آفریقای جنوبی. تصویری که فقط برای بازنمایی استفاده می شود. اعتبار تصویر: توییتر / @ NewBalance_SA

یاكوب گفت: “اگر شورای اعضا عصر امروز تصمیم مناسبی اتخاذ نكند ، انگلیس احتمالاً از آمدن جدی منصرف خواهد شد.”

وزیر ورزش آفریقای جنوبی ، ناتی مثتوا ، پیش از این هشدار داده بود که اگر شورا از تصمیمی که روز پنجشنبه برای قطع روابط با هیئت موقت اعلام کرد ، عکس العمل نشان ندهد ، می تواند مستقیماً مداخله کند. مداخله وی می تواند بر موقعیت CSA در شورای بین المللی کریکت تأثیر بگذارد.

انگلیس قرار است از 27 نوامبر پیش از سه بین المللی 2020 و سه بین المللی یک روزه به کیپ تاون برسد.

انجمن کریکت سازی آفریقای جنوبی گفت که لجبازی شورای اعضا و مداخله احتمالی وزیر ورزش “می تواند منجر به بررسی ICC از وضعیت CSA به عنوان یک کشور عضو ICC شود. این می تواند تأثیرات مخربی بر کریکت در آفریقای جنوبی بگذارد. “

هیئت موقت پس از یک دوره طولانی آشفتگی در کریکت آفریقای جنوبی که منجر به استعفا در ماه گذشته هیئت رئیسه قبلی شد ، تشکیل شد ، اگرچه شورای اعضای متشکل از روسای جمهور استانی ، به عنوان آخرین نهاد تصمیم گیری باقی ماندند.

از نظر عملکرد شرکتهای آفریقای جنوبی ، هیأت موقت باید به طور رسمی توسط شورای اعضای تعیین شود تا وظایف خود را به طور کامل انجام دهد.

اندرو بریتزکه ، مدیر اجرایی انجمن کریکت ها گفت: “ما به مرحله اول برگشته ایم و بارقه امید اکنون با ناامیدی و آشفتگی بیشتر جایگزین شده است.”

“ساختارهای حاکمیت CSA دوباره در بحران است. منافع شخصی و سیاست همچنان پیروز می شوند که بیشتر از منافع کریکت است.”

تهدید Mthethwa به مداخله در نامه ای به ریحان ریچاردز ، رئیس شورای اعضا منتقل شد. یک نسخه از این نامه به ICC ارسال شده است ، که نگاهی تیره به دخالت دولت در کریکت دارد.

یاکوب گفت که هیئت موقت قصد دارد برای حل مشکلات کریکت آفریقای جنوبی به کار خود ادامه دهد و شورا را به شکستن توافق مشترک با هیئت موقت و وزیر ورزش متهم کرد.