قوانین لیگ Big Bash تغییر می کند: کریکت T20 بسته به شرایط بازار به نوآوری نیاز دارد

آدام زامپا در مورد قوانین جدیدی که برای دهمین دوره لیگ بیگ باش معرفی می شود ، اظهار داشت: “اگر نوآوری نکنیم ، عقب خواهیم ماند”. این تصمیم در پی کاهش میزان تماشای تلویزیون و ازدحام جمعیت برای BBL در چند سال گذشته است.

سه قانون جدید وجود دارد. در وهله اول ، یک تیم به عنوان امتیاز برتر برای 10 امتیاز بیش از یک دوره یک امتیاز ، جایزه می گیرد. در مرحله دوم ، یک بازیکن می تواند در یک مسابقه در اواسط نیمه اول وقت بازی مسابقه بگیرد. ثالثاً ، قدرت اوليه از شش به چهار اوور با طرف درگيري كاهش يافته است تا تصميم بگيرد كه پس از مرحله يازدهم ، پاورپيلي دوم موسوم به “افزايش قدرت”

واکنش های متفاوتی از سوی بازیکنان فعلی و گذشته وجود داشته است. شین واتسون و عثمان خواجا اعتقاد دارند این مسخره است در حالی که بازیکنانی مانند زامپا و مارکوس استوینیس معتقدند این چیزی است که بازی به آن نیاز دارد. که این سsال را ایجاد می کند آیا قالب T20 نیاز به تعمیر اساسی دارد؟

Adam Zampa ، چرخنده پا ، نماینده ستاره های ملبورن در BBL ، احساس می کند که تغییرات برای بقای لیگ T20 استرالیا بسیار مهم است.  توییتر / @ StarBBL

Adam Zampa ، چرخنده پا ، نماینده ستاره های ملبورن در BBL ، احساس می کند که تغییرات برای بقای لیگ T20 استرالیا بسیار مهم است. توییتر / @ StarBBL

به نظر می رسد موفقیت IPL در 13 سال گذشته حاکی از این باشد نه. IPL بخش بزرگی از کریکت T20 است ، اما بسیاری از لیگ های جهانی دیگر مانند BBL وجود دارند که هرگز مطابق با استانداردها یا کیفیت IPL نیستند ، از این رو نیاز به نوآوری دارند.

“مردم سعی می کنند Big Bash را با IPL مقایسه کنند اما ما عمق استعدادی که هندوستان دارد را نداریم. بنابراین من فکر می کنم سعی کنم و کنار بمانم ، کمی تغییر و کمی نوآوری برای ما خوب است. “

هر لیگ T20 بازار اختصاصی خود را دارد و کاملاً صحیح است که برخی قوانین را تضمین کنید تا اطمینان حاصل شود که بازی همچنان برای بیشترین مخاطب خود یک محصول مناسب است. هدف اصلی BBL تأمین مخاطبان استرالیایی است. در حالی که کریکت استرالیا علاقه مند به جذب مخاطب جهانی است ، اما تمام استراتژی ها مبتنی بر فریب مردم محلی است.

از همه بازخورد ها و نظرات جمع شده در دفتر مرکزی CA در ملبورن ، بسیار مهم بود که این بازی به نوعی نوآوری نیاز داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که همچنان مخاطبان را جذب خود می کند. در مقیاس بزرگتر ، BBL در رقابت با سایر لیگ های T20 در جهان نیست ، بلکه با سایر ورزش های استرالیا درگیر است.

پنجره اختصاصی در ماه های دسامبر و ژانویه به این معنی است که BBL رقابت شدیدی با هیچ ورزش دیگری ندارد ، اما کاهش تعداد پخش در دو سال گذشته نشانه کاهش علاقه است. در پایان روز ، BBL قطعه طلای کریکت استرالیا است و کلید درآمد پخش را در اختیار دارد.

CA در ارائه کمیت بیش از کیفیت مقصر بوده است. این واقعیت که کریکترهای نخبه استرالیا به ندرت در BBL بازی کرده اند باعث آزار بینندگان شده است. دیوید وارنر از سال 2014 در BBL بازی نکرده است. میچ استارک از سال 2015 بازی نکرده است. پت کامینز در سه سال گذشته بازی نکرده است. جاش هازلوود سال گذشته برای اثبات آمادگی جسمانی خود در چند مسابقه بازی کرد ، غیر از این که از سال 2014 تاکنون بازی نکرده است.

بازیکنانی مانند گلن ماکسول و مارکوس استوینیس به ندرت تمام فصل را بازی می کنند زیرا تمایل دارد با مسابقات بین المللی توپ سفید در ژانویه درگیر شود. با در نظر گرفتن همه این عوامل ، استاندارد قطعاً رو به زوال است. با وجود این روند ، CA بازی ها را از 42 به 56 مسابقه افزایش داد. این فقط بازی را رباتیک تر و حتی گاهی ناخوشایند می کرد.

برای بهبود همه این مسائل ، CA برای تقویت نیرو در قالب ، Trent Woodhill گوروی T20 را استخدام کرد. وودهیل در بیشتر لیگ های T20 در سراسر جهان مربیگری کرده است و قوانین جدید این فصل ذهنیت او است. CA ، همراه با Woodhill ، تحقیقات زیادی در مورد داده ها و آمارها قبل از ارائه تغییرات قانونی انجام داده است. اما بسیاری از این داده ها بر اساس BBL و نه کریکت T20 در سطح جهانی ساخته شده اند.

ده سال پیش ، قالب 50 بیش از حد پادشاه بود ، اما قوانین جدیدی لازم بود وضع شود تا اطمینان حاصل شود که مخاطب همچنان علاقه مند است. در مورد کریکت T20 نیز همینطور است ، اما تفاوت در این است که مخاطب مورد نظر در هر لیگ متفاوت است. در واقع ، برای بازی بسیار جالب است که می توان قوانین جدیدی را در لیگ های مختلف آزمایش کرد و شاید قوانینی که بهترین نتیجه را دارند ، می توانند در لیگ های بزرگی مانند IPL یا حتی مسابقات ICC اجرا شوند.

Big Bash به نیرو دوباره احتیاج دارد و شاید این یک الگوی عالی باشد که فقط اطمینان حاصل کند که کریکت T20 به عنوان یک محصول مناسب در سراسر جهان باقی می ماند.