دیگو مارادونا در سن 60 سالگی درگذشت: وقتی سو explo استفاده های جام جهانی آرژانتین به داستان تابستان 1986 هند تبدیل شد

حمایت تقریباً اتفاق آرا Argentina از آرژانتین در هند طی جام جهانی 1986 غیر واقعی به نظر می رسید. و فقط یک مرد این امکان را فراهم کرده است – دیگو مارادونا.

در 5 ژوئن 1986 ، هند اولین آزمایش خود را در تور 1986 در انگلیس آغاز کرد. این یک تور مهم بود ، زیرا هند برای اولین بار از جام جهانی 1983 در انگلیس تور می رفت ، آن هم با همان کاپیتان. اولین آزمون در لرد برگزار شد ، جایی که مسلماً بزرگترین پیروزی در تاریخ کریکت هند تا به امروز است.

قبل از اینکه گراهام گوچ (114) به احیای مجدد دوره ها کمک کند ، چتان شارما (سرانجام 5/64) بالاترین درجه انگلیس را به لرزه درآورد. گوچ درست قبل از کنده ها افتاد. انگلیس ، 245/5 یک شبه ، روز بعد 294 کنار گذاشته شد.

اما هند به دیدن هیچ یک از اینها نرسید ، زیرا در Doordarshan هیچ برنامه تلویزیونی مستقیمی وجود نداشت (اگرچه بسته برجسته ای وجود داشت). هشت سال دیگر می گذرد که هندی ها می توانند مسابقات آزمایشی زنده را از خارج از آسیا تماشا کنند.

آنچه Doordarshan به طور زنده از طریق تلویزیون پخش کرد ، جام جهانی فیفا بود. علی رغم تعطیلات تابستانی ، به طور معمول ما مجاز به بیدار ماندن نبودیم. با این حال ، این یک اتفاق چهار ساله بود و پخش تلویزیونی از بالاترین کیفیت برخوردار بود ، چیزی که ما به غیر از کریکت از استرالیا و چهار گرند اسلم تنیس عادت نداشتیم.

در نتیجه علاقه قابل توجهی به مسابقات وجود داشت. نسخه 1982 نیز از طریق تلویزیون پخش شده بود ، اما آن زمان تلویزیونها آنقدر محبوب نبودند. جام جهانی کریکت 1983 ، به دنبال علاقه بیشتر و پوشش بیشتر توسط Doordarshan ، به افزایش فروش تلویزیون کمک کرد.

در همان 5 ژانویه بود که دیگو مارادونا اولین گل خود را در مسابقات ، مقابل ایتالیا به ثمر رساند. آرژانتین پیش از این کره جنوبی را با نتیجه 3-1 شکست داده بود ، اما هیچ گل مارادونا در آن وجود نداشت.

دیگو مارادونا در 60 سالگی درگذشت وقتی سوits استفاده های جام جهانی آرژانتین به داستان تابستان 1986 هند تبدیل شد

فوتبالیست آرژانتینی دیگو مارادونا هنگام بازدید از شهر کلکته در هند در 11 دسامبر 2017 به تصویر خود نگاه می کند. خبرگزاری فرانسه

ما قبل از جام جهانی نام مارادونا را شنیده بودیم. پوشش فوتبال اروپا در رسانه های هند بسیار ناچیز بود ، اما روزنامه ها پیش از جام جهانی کتابچه های ویژه ای منتشر کرده بودند ، در حالی که مجلات نسخه های ویژه ای را به چاپ رسانده بودند. هر کتاب او را به طور برجسته در میان بازیکنان ذکر کرده بود تا تحت نظر باشد.

تیم آرژانتین نام آشنای دیگری نیز داشت. نیری پمپیدو و خورخه بوروچاگا ، که هر دو در سفر آرژانتین در جام جهانی نقش اصلی را بازی می کردند ، برای جام نهرو 1984 با تیم ملی هند را گشتند. جستجوهای بعدی به من گفت که اسکار گره و ریکاردو گیوستی نیز عضو تیم بودند.

با وجود همه اینها ، اکثر کارشناسان پیروزی آرژانتین را پیش بینی نکردند. یا اینکه پدیده مارادونا هند را طوفان خواهد کرد.

اما بگذارید به جام جهانی برگردیم. این مسابقات اواخر شب IST برگزار می شد ، به این معنی که گزارش های صبح روز بعد اساسی بودند ، اغلب در روزهایی با چندین مسابقه وجود نداشت. گزارش های اصلی مربوط به یک مسابقه روز بعد از آن منتشر شد.

این کار با کریکت و فوتبال به اشتراک گذاری صفحات ورزشی و اغلب صفحات نخست آغاز شد. بنابراین ، هنگامی که دلیپ ونگسارکار 126 امتیاز خارج از امتیاز (سومین آزمایش متوالی خود در لرد) کسب کرد ، او تقریباً تحت پوشش Careca (هم تیمی مارادونا در ناپولی) قرار گرفت ، که گل او به برزیل کمک کرد تا الجزایر را شکست دهد.

چند روز دیگر ونگسارکار و هند برتری خود را بازپس گرفتند ، زیرا این اولین برد مسابقه آزمایش هند در لرد بود. حتی دانمارک (1-0 مقابل اسکاتلند ، 6-1 مقابل اروگوئه ، 2-0 مقابل آلمان غربی) نتوانست یک محرمانه برای این امر باشد. حتی مارادونا هم نیست.

در این مرحله مارادونا نویسندگان ورزش هند را تحت تأثیر قرار داده بود ، اما کافی نبود. به هر حال او در چهار مسابقه فقط یک بار گلزنی کرد. نظر آنها بعد از پیروزی 1-0 آرژانتین مقابل اروگوئه تغییری نکرد. او فوتبال درخشان بازی می کرد ، اما هواداران هندی هنوز اطلاعات فوتبال را دنبال نمی کردند. آنها اهداف را می فهمیدند ، و روزنامه ها نظر آنها را انعکاس می دادند.

میشل پلاتینی پس از گلزنی و برد فرانسه مقابل ایتالیا ، مدافع عنوان قهرمانی ناگهان در کانون توجه قرار گرفت ، همانطور که اسپانیا پس از حذف دانمارک از جام جهانی ، اسپانیا نیز مورد توجه قرار گرفت.

ونگسارکار با 126 حضور در خارج و 33 امتیاز ، در هر دوره از مسابقات در لرد ، امتیاز برتر را کسب کرد. در میان این همه هولاگو برای فوتبال ، او بی سر و صدا همین کار را در هیدینگلی انجام داد ، 61 و 102 بیرون نبودند. هند در آستانه یک برد مشهور بود ، اولین برد خارج از خانه پس از یک دهه.

اما در آن زمان همه هند برزیل و فرانسه را دنبال می کردند ، جایی که زیکو یک پنالتی را از دست داد قبل از اینکه فرانسه در تساوی برنده شود پلاتینی تنها گل فرانسه را به ثمر رسانده بود و رسانه های هندی ناگهان مردی را یافتند كه می توانست او را برابر مارادونا قرار دهد. قطعات مقایسه آشکار در پی آمد.

در همین حال ، انگلیس در تعقیب 408 ، در روز 3/90 در شوت 90/6 قرار داشت. هند در آستانه برد سری قرار داشت ، اما آنها باید صبر کنند ، زیرا روز بعد یک روز استراحت بود. و در آن شب IST ، مارادونا برنده کل هند – یا حداقل یک قطعه قابل توجه – شد.

مرحله یک چهارم نهایی بین آرژانتین و انگلیس جنجال زیادی به پا کرده بود. چهار سال قبل از مسابقه ، انگلیس به جنگ آرژانتین رفت. بیش از نهصد نفر (عمدتا آرژانتینی) در جنگ Falklands در سال 1982 کشته شده بودند. مارادونا بعداً کلمه انتقام را برای توصیف پیروزی به کار برد.

آرژانتین از ابتدا به حمله حمله کرد ، اما انگلیس تلاشهای خود را ناکام می گذاشت. نکات جالب توجه در نیمه اول شامل برخی حرکات عالی توسط مارادونا و دروازه بان عالی پیتر شیلتون بود. لذت بعد از نیمه وقت شروع شد.

مارادونا ، پنج پا و پنج ، و شیلتون ، شش پا و یک ، تقریباً در همان زمان به توپ نزدیک شدند. هر دو به دنبال توپ رفتند ، مارادونا به ضربه سر رفت و شیلتون سعی کرد آن را دور بزند. و با این وجود مارادونا گلزنی کرد ، به نوعی از قوانین جاذبه سرپیچی کرد.

او بعداً معروفاً اعتراف می کند که گل توسط “کمی توسط سر مارادونا و کمی با دست خدا” به ثمر رسیده است. نزدیک به سه دهه پس از گل ، او با پیراهن امضا شده آرژانتین به دیدار ال بن ناصر ، داور مسابقه ، در خانه دومی در تونس می رود.

اما این هدف دوم بود – هدفی که در سال 2002 توسط fifa.com به عنوان هدف قرن انتخاب خواهد شد – همه چیز را تغییر داد. حتی هزار بار اجرای مجدد YouTube نیز لذت تماشای زنده تماشای گل را به خود جلب نمی کند. مارادونا با درک اینکه او را محاصره کرده اند ، به تنها نتیجه ممکن رفت. او در یک دوی 60 متر باور نکردنی چهار بازیکن انگلیسی (تری بوچر دو بار) و سپس شیلتون را شکست داد تا گلزنی کند.

تا آن زمان هیچ کس در هند چنین چیزی را ندیده بود. برای این موضوع هیچ کس در هر جایی نداشته است.

علی رغم پیروزی در سریال ها و احتمال حضور گسترده انگلیس در لانه های خود ، به نظر نمی رسید که هیچ چیز دیگری طرفداران هند را تحت تأثیر قرار دهد. تب فوتبال – عبارتی بسیار مشهور در سالهای بعد – هند را فرا گرفت.

زمانی که آرژانتین در نیمه نهایی با بلژیک بازی می کرد ، مدرسه بازگشایی شده بود ، اما مطمئناً این امر نمی تواند روحیه ما را کمرنگ کند ، یا والدین ما را مجبور کند ما را به رختخواب بفرستند؟

ما هم در امان بودیم و مارادونا بار دیگر دو گل به ثمر رساند. بلژیک از شهرت بالایی برخوردار نبود (از نظر ما ، سرزمین تن تن بود) ، اما آنها در Enzo Scifo ستاره ای داشتند. آنها فوتبال سخت و دفاعی بازی کردند و مارادونا را مشخص کردند. اما آنها به اندازه کافی کار نکردند.

هیچ چیز خارق العاده ای در مورد گل اول وجود نداشت. برای دومین بار ، مارادونا خط دفاع بلژیک را به تنهایی برای گلزنی قطع کرد و خاطرات گل به انگلیس را تداعی کرد. این هدف قرن نبود – فقط می توانست یکی باشد – اما در رده چهارم لیست قرار گرفت.

در حال حاضر برخی از روزنامه های هند کل صفحه اول را به فوتبال اختصاص داده بودند. این ممکن است در سال 2020 غیر معمول به نظر نرسد ، اما باید به خاطر داشت که پوشش فوتبال در هند در سال 1986 بیشتر به باشگاه های محلی محدود شد. پوشش چندانی از فوتبال جهان نبود. ما می دانستیم این غول ها چه کسانی هستند ، اما بازی آنها را ندیده ایم.

اکنون ، با پخش مستقیم تلویزیونی در سراسر خانوارها ، که برخی از آنها رنگی است (پدیده جدید دیگری در هند) ، جهان ما ناگهان پر از بحث های متحرک در مورد فوتبال شد. می توانستید بشنوید همسایگان شما هر حرکتی ، هر هدفی را نیمه شب گذشته تشویق می کنند – در محلی که یازده ساعت قبل از خواب سنتی بودند. و رسانه ها آن را بانکی کردند.

مارادونا در فینال گلی به ثمر نرساند ، بیشتر به دلیل استراتژی فرانتس بکنباوئر در استقرار لوتار ماتاوز در نقشی غیر مشخص بود. Matthaus در مارک مارادونا کار چشمگیری انجام داد ، اما آرژانتین تا دقیقه 74 برتری 2-0 را حفظ کرد.

سپس آلمان غربی دو گل به ثمر رساند و ناگهان این مسابقه هرکسی بود. و سپس مارادونا که نتوانست قیدهای ماتهاوس را بشکند ، موفق شد توپ را به بوروهاگا پاس دهد.

آرژانتین چهار دقیقه مانده به پایان گلزنی کرد و از هیچ جا ، هکرهای نجات یافته از دیوالی سال گذشته وارد عمل شدند. کریکت جام جهانی 1983 نیز منجر به برگزاری جشن های سراسری شد ، اما حداقل هند به همین مناسبت برنده بود.

حمایت تقریباً اتفاق نظر از آرژانتین غیر واقعی به نظر می رسید. و فقط یک مرد این امکان را داده بود.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.