فرمول 1 2020: رومن گروسژان پس از زنده ماندن از سقوط وحشتناک در GP GP بحرین ، دستگاه ایمنی هاله را ستایش می کند

گروسژان ، 34 ساله ، که در کابین خلبان خود گیر افتاده بود ، در حالی که منصرف شد ، زیر سد پرواز کرد و در حالی که ماشینش شعله ور شد ، در اثر برخورد به دو قسمت شد ، اما تنها با سوختگی سبک در دست و مچ پا موفق به فرار شد.

فرمول 1 2020: رومن گروسژان پس از زنده ماندن از سقوط وحشتناک در GP GP بحرین ، دستگاه ایمنی هاله را ستایش می کند

کارکنان پس از تصادف در حین GP GP بحرین ، شعله های آتش را از اتومبیل راننده Haas ، Romain Grosjean خاموش می کنند. AP

منامه: مقامات و رانندگان مسابقه پس از زنده ماندن یک تصادف با سرعت بالا و شعله های آتش در دامان افتتاحیه جایزه بزرگ بحرین ، از سیستم های ایمنی مدرن ساخته شده برای فرمول یک روز یکشنبه تمجید کردند.

اتومبیل فرانسوی در حالی که در حین دور باز کردن از حدود 250 کیلومتر در ساعت (155 مایل در ساعت) به سختی ترمز می کرد ، به موانع برخورد کرد و قسمت جلویی آن به محافظ های فولادی برخورد کرد که به هم پیچید.

گروسژان 34 ساله که در کابین خلبان خود گیر افتاده بود ، در حالی که جای خود را می گرفت زیر هواپیمای سد پرواز کرد و با شعله ور شدن ماشینش شعله های آتش را به دو قسمت تقسیم کرد ، اما تنها با “سوختگی سبک” از ناحیه دست و مچ پا موفق به فرار شد.

گروسژان از تخت بیمارستان خود در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده گفت: “سلام به همه ، فقط می خواستم بگویم من خوبم ، خوب ، نوعی خوب است.”

“بسیار ممنون از همه پیام ها.”

راننده ایمنی و اتومبیل رسمی پزشکی آلن ون در مرو در حالی که بعد از شروع مسابقه زمین را دنبال می کرد در عرض چند ثانیه در صحنه بود و همراه با افسر ارشد پزشکی دکتر ایان رابرتز برای نجات جان گروژین با آتش مبارزه کردند.

دیمون هیل ، قهرمان جهان 1996 ، که در هنگام کشته شدن برزیلی ، هم تیمی آیرتون سنا در مسابقات جایزه بزرگ سن مارینو 1994 بود ، گفت: “معجزه است که او زنده است.”

ون در مرو گفت: “این برای ما نیز یک سورپرایز بزرگ بود ، ما در طول 12 سال هرگز چنین آتش سوزی را ندیده ایم.

“رومن خودش شروع به پیاده شدن از اتومبیل کرد که پس از تصادفی مانند آن بسیار شگفت انگیز بود. وقتی حال او خوب بود بسیار راحت بود. این فقط نشان می دهد تمام سیستم هایی که ما توسعه داده ایم دست به دست هم می دهند – هاله ها ، موانع ، کمربندهای ایمنی ، همه کارها آنطور که باید کار کردند.

“بدون فقط یكی از این موارد ، نتیجه بسیار متفاوتی می توانست باشد.”

گروسژان پس از قطع چرخ جلو سمت چپ آلفا تاوری از دانیل كویات ، كنترل اتومبیل خود را از دست داد ، در حالی كه در نبرد شدید برای موقعیت در پیچ سه در آغوش ، راست چرخید.

گنتر اشتاینر ، رئیس تیم Haas وی گفت: “وقتی چیزی شبیه به این را می بینید ، تنها چیزی که فکر می کنید این است که” امیدوارم خوش شانس باشیم “- فکر نمی کنید که چطور اتفاق افتاده است

“من می خواهم از همه مارشال ها تشکر کنم. آنها کار خارق العاده ای انجام دادند تا او را در اسرع وقت از آتش دور کنند. کاری که آنها انجام دادند شگفت انگیز بود.”

گروژان گفت که دستگاه ایمنی “هاله” که قبلاً بحث برانگیز بود جان او را نجات داده است.

وی افزود: “من چند سال پیش هاله نبودم اما فکر می کنم این بزرگترین چیزی است که ما به فرمول 1 آوردیم و بدون آن امروز نمی توانم با شما صحبت کنم.”

گروسژان “هشیار در هر زمان”

اشتاینر اضافه کرد که گروسژان که قرار است در پایان فصل F1 را ترک کند ، “از ناحیه دست و مچ پا سوخته است”.

گروسژان به بیمارستان منتقل شد ، گزارش ها حاکی از شکستگی شکاف دنده او نیز بود.

FIA در بیانیه ای گفت: “راننده خود را منقل می کند و همیشه هوشیار بود.” “وی قبل از انتقال با هلی کوپتر به بیمارستان نیروی دفاعی بحرین (BDF) به مرکز پزشکی منتقل شد و در آنجا مورد ارزیابی بیشتر قرار گرفت.”

این مسابقه پس از تأخیر طولانی مجدداً آغاز شد و قهرمان جدید قهرمان جهان لوییس همیلتون به پیروزی رسید.

همیلتون در توییتر خود نوشت: “من بسیار سپاسگزارم که رومن در امان است.”

“وای … ریسکی که ما می پذیریم شوخی ندارد ، برای کسانی که در آنجا هستند فراموش می کنند که ما زندگی خود را برای این ورزش و کاری که دوست داریم انجام دهیم قرار می دهیم.

“ممنون از FIA برای گام های بزرگی که ما برای رومین گام برداشتیم تا با خیال راحت از آن دور شود.”

پس از شروع مجدد ماشین ایمنی با واژگونی ماشین لنس استرول سریعاً وارد عمل شد.

راسینگ پوینت کانادایی در پیچ 8 با آلفا تاوری از کویت تماس گرفت ، ماشینش وارونه متوقف شد.

استرول آسیب ندید و داخل ماشینش خنک ماند.

او قبل از کوهنوردی به تیمش گفت: “من خوبم ، فقط وارونه آویزان هستم.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.