هند و استرالیا: گوتام گامبیر می گوید هیچ کاپیتانی در کریکت جهان به جاسپریت بومرا طلسم دو برابر نمی دهد.

دهلی نو: گوتام گامبیر ، افتتاح کننده پیشین ، احساس می کند که ویرات کوهلی ، ناخدا هند ، مرتکب یک اشتباه تاکتیکی شده است که هیچ کاپیتان دیگری این کار را نمی کند ، با دادن صدمه برتر جاسپریت بومرا فقط یک طلسم دو برابری در دومین شکست در ODI به استرالیا در سیدنی.

گامبیر که بسیار به انتقاد از عملکرد تاکتیکی کوهلی به عنوان کاپیتان انتقاد کرده بود ، احساس کرد که تفاوت بین دو طرف در این است که چگونه آرون فینچ ، کاپیتان استرالیا ، در دو ODI اول موفق به موفقیت جاش هازلوود شد که میزبان به راحتی پیروز شد.

گامبیر در “EspNCricinfo’s Match Day Hindi” گفت: “من درک این مسئله دشوار است که اگر شما یک کولبر از کالیبر جاسپریت بومرا دارید و فقط دو بار او را از پیش می گیرید. این یک اشتباه تاکتیکی نیست بلکه یک اشتباه اشتباه تاکتیکی است.”

یک طلسم پنج برابری به بومراه و محمد شامی این امکان را می داد تا حداقل دو ویکت را از قبل امتحان کنند.

“… من انتظار داشتم كه بومرا و شامی هر جبهه پنج بار طلسم كنند و هر كدام از آنها دو ویكت بگیرند. بنابراین ، من فکر نمی كنم در كریكت جهانی کاپیتانی وجود داشته باشد که به جاسپریت بومرا دو بار اضافه کند توپ جدید ، “گامبیر همانطور که هست گفت.

گامبیر با داشتن هر سه بتمن استرالیایی برتر – آرون فینچ ، دیوید وارنر و استیو اسمیت – در یک شکل قابل توجه همزمان ، احساس می کند که اگر هر کولر شانس بیرون آوردن سه گانه را داشته باشد ، باید بومرا باشد.

“حالا فینچ ، وارنر و اسمیت ، سه نفر برتر در فرم عالی هستند و چه کسی بیشترین شانس را دارد که ویکت خود را بگیرد؟ این جاسپریت بومرا است

“…. و شما 2 اوور به او می دهید و پس از 10 بار او را می آورید ، زمانی که توپ قدیمی است و گرم می شود و انتظار دارید در این شرایط ویکت بدست آورد. او نیز انسان است.”

وی سپس به عنوان مثال نحوه استفاده فینچ از هازلوود در دو بازی اول اشاره کرد.

“بازی اول ، فینچ به او طلسم شش برابری داد و بازی دوم یک هجوی پنج برابری اول و شش اوور داد که استارک روز بدی را پشت سر گذاشت. هازلوود توپچی برجسته ای بود.”

گامبیر تحت تأثیر چگونگی کنترل گزینه ششمین بولینگ استرالیا قرار گرفت (ترکیب مارکوس استوینیس و گلن ماکسول در ابتدا و مویزس هنریکس و ماکسول در مرحله دوم).

“این در مسابقه اول نیز اتفاق افتاد. اولین مسابقه ، مارکوس استوینیس در 6 اوور 25 حرکت انجام داد که با گل به ثمر رساند و این کار توسط هنریکس در بازی دوم انجام شد. بنابراین این تفاوتی است که شما داشتید.

“بنابراین ، اگر ششم بولر شما می تواند 6 تا 7 وورس بدهد ، پس نیازی نیست که با یک پیشخدمت کاسه شویی کنید که مانند میچل استارک روزهای تعطیل را سپری می کند.

وی گفت: “تصور كنید كه هاردیك این فشارها را زیر پا نگذاشته است ، چه فشاری بر شامی و نودیپ سائینی وارد می شود.”

گرچه ویرات کوهلی ، با نزدیک به 11،500 دویدن و 43 صدها رکورد خیره کننده دارد ، گامبیر احساس می کند که اسمیت به تمام دلایل عملی خیلی عقب نیست حتی اگر اعداد و ارقام خلاف این را نشان دهند.

“من فکر نمی کنم تفاوت زیادی بین کوهلی و اسمیت وجود داشته باشد. اگر بر اساس اعداد پیش بروید ، کوهلی همیشه اعداد بهتری نسبت به اسمیت ارائه می داد اما اگر به سابقه او (اسمیت) نگاه کنید ، در پنج یا هفت ODI قبلی ، او سه صدها داشته است ، بنابراین تفاوت زیاد نیست.

“او صدها پشت سر هم 62 توپ را به ثمر رسانده است. بدیهی است که شما از کوهی ، بزرگترین بازیکن ODI به عنوان تعداد ، اما تفاوت زیادی بین او (اسمیت) و کوهلی فراخوانی خواهید کرد.”