فصل آخر یک اسطوره بسکتبال کانادایی از این همه گیری خارج می شود

آیا واقعاً می توانید بگویید که حرفه مربیگری کسی در 75 سالگی زودرس تمام شده و 45 سال است که این کار را انجام می دهد؟

فصل بسکتبال 21-2020 فصل 46 و آخر استیو کنچالسکی در دانشگاه سنت فرانسیس خاویر در آنتیگونیش ، ایالت نیویورک بود و وی قرار بود کار مربیگری را به تایرل ورنون منتقل کند.

در عوض ، به دلیل نگرانی از COVID-19 ، دانشگاه آتلانتیک اسپورت کل فصل را به تعویق انداخت.

اینگونه نبود که کار مربی افسانه ای بسکتبال کانادا به پایان می رسید. در ماه مارس آینده ، مردان ایکس قرار بود تیم میزبان مسابقات بسکتبال هشت نهایی مردان USports در مرکز اسکوشیابانک در هالیفاکس باشند.

این مسابقات فصل آخر مربیگری خاطره انگیز وی بود.

كونچالسكی ، از خانه خود در آنتیگونیش ، گفت: “برخی از بزرگترین موفقیتهایی كه در زندگی حرفه ای خود داشته ام در مركز اسكوتیابانك بوده اند و برای پایان دادن به آنها مکانی عالی بوده است.” “اما در حال حاضر من فقط تمرکز خود را برای کمک به تیم خود برای مقابله با عدم قطعیت هایی که اکنون در جهان داریم ، قرار داده ام.”

کنچالسکی توپی را به نمایش می گذارد که در بازی 900 امین برد خود به کار رفته است. (دانشگاه سنت فرانسیس خاویر)

کونچالسکی ، که با مهربانی به عنوان مربی K شناخته می شود ، گفت که داشتن یک فصل گذشته بسیار خوب بود ، بنابراین او می تواند با بسیاری از افرادی که در سفر شگفت انگیز بسکتبال کانادا خود دیدار کرده اند ، با بسیاری از مردم در آتلانتیک کانادا خداحافظی کند.

این سفر در سال 1962 آغاز شد ، هنگامی که وی ایالت نیویورک خود را ترک کرد تا در دانشگاه آکادیا در ولفویل ، نیویورک بسکتبال بازی کند

کنچالسکی ، راست ، در آکادیا با مربیگری اکسمن استو ابردین بازی می کرد. (ارائه شده توسط استیو کنچالسکی)

در سال 1965 ، کنچالسکی یکی از بازیکنان اصلی آکادیا بود و هنگام کسب اولین قهرمانی ملی MVP مسابقات بود. ده سال بعد او برای سال تازه کار خود به عنوان مربی مردان ایکس در آنتیگونیش فرود آمد. اولین استخدام وی گیل گرین بود ، یک نگهبان جوان با استعداد از نیویورک.

گرین از خانه اش در ریچموند ، واشنگتن گفت: “استیو فقط مربی من نبود ، او برای من پدر بود و مربی بود.” من در 16 سالگی پدرم را از دست دادم.

گیل گرین اولین استخدام کنچالسکی بود که برای St. FX بسکتبال بازی کرد. (ارائه شده توسط استیو کنچالسکی)

در 45 دوره خود ، كونچالسكی مربی تیم های خود در 918 برد در بسكتبال کالج كانادا بود. در طول راه ، نه عنوان AUS و سه قهرمانی ملی ، در 1993 ، 2000 و 2001 وجود داشت.

گرین که اکنون 64 سال دارد گفت: “او همیشه انگیزه بزرگی بود و در مورد او سختگیری می کرد ، اما قطعاً همان چیزی بود که شما او را مربی بازیکنان می نامید.”

Konchalski یک مربی آتشین بود و همیشه در کنار زمین پر از انرژی بود. در بازی هایی که در آکادیا انجام می شد ، طرفداران تمسخرهای کناری او را مسخره می کردند.

او به عنوان یک بازیکن در آکادیا دوست داشت ، اما نه به عنوان یک مربی مخالف ، به خصوص در دهه 1970 و 80 که St. FX و آکادیا یک رقابت سخت شدید بسکتبال داشتند.

در این تصویر کنچاسکی دیده می شود که در سال 1993 به بازیکنان خود در ملی پوشان بسکتبال CIAU آموزش می دهد. (دانشگاه سنت فرانسیس خاویر)

در اوج لحظه یک بازی ، یان مک میلان ، مربی آکادیا در کنار زمین با کنچالسکی روبرو شد و انگشت خود را به صورت او نشان داد. مک میلان ادعا می کند که کنچالسکی سپس انگشت خود را گاز گرفت. دفعه بعدی که مردان ایکس در آکادیا بازی کردند ، طرفداران با استفاده از Band-Aids روی انگشتان خود ظاهر شدند و آنها را به سمت مربی St. FX تکان دادند.

مربی K همچنین رابطه خود را با داوران داشت.

“بسکتبال طولانی مدت” گفت: “یک شب من با برادرم Reg رجوع کردم ، و استیو به او گفت:” من فکر نمی کنم آنها از آنجا که تو اهل بسکتبال هستند بازی می کنند و دیگر فرصتی برای یادگیری در کار نیست. ” داور راجر کافیلد. “اما ، می دانید ، استیو واقعاً هر شب باعث شد كه سخت كار كنی ، انتظار داشت همه تلاش خود را بكنی و بسیار منصف بود.”

یکی از مواردی که هرگز هیچ کس قابل استدلال نخواهد بود علاقه و علاقه Konchalski به بازی و عشق بازیکنانش است.

سه سال پیش ، به افتخار Konchalski ، سالن ورزشی اصلی در مرکز St. FX Oland به نام Coach K Court تغییر نام یافت.

در مراسمی که از نامگذاری Coach K Court در سال 2017 رونمایی شد نشان داده شده است که کونچالسکی روبان را بریده است. (دانشگاه سنت فرانسیس خاویر)

حتی اگر فصل AUS به تعویق بیفتد ، این احتمال وجود دارد که کونچالسکی بتواند تیم خود را چند بار دیگر به زمین مسابقه هدایت کند. تعدادی از مدارس AUS به دنبال برگزاری بازی های نمایشگاهی هستند.

مدیر ورزشی St. FX لئو مک فرسون از طریق ایمیل گفت: “ما در حال بررسی بازی های احتمالی نمایشگاهی هستیم که ممکن است در ماه فوریه آغاز شود.” “با دو هفته انزوا برای دانشجویان که به دانشگاه بازمی گردند ، و پس از آن چند هفته تمرین می شود ، اولین بازی در نمایشگاه اوایل فوریه است.”

در صورت ادامه گزارش موارد COVID ، هر برنامه آزمایشی برای رقابت در مدت زمان دو ماه به راحتی از خط خارج می شود. اما اگر انجام این کار ایمن باشد ، کنچالسکی دوست دارد حداقل یک بازی جاده ای دیگر داشته باشد.

کنچالسکی گفت: “اگر در سال 62 توسط استو ابردین بزرگ برای بازی در آکادیا جذب شده باشم ، یک نوع شانس مربیگری در مقابل آنها قبل از این که کار من تمام شود ، به نوعی زیبا خواهد بود.”

کنچالسکی گفت که با ادامه کار مشاوره با برنامه ملی بسکتبال مردان کانادا و کمک به تیم های استانی نوا اسکوشیا ، همچنان در بسکتبال فعال خواهد بود.