صفحه اول گوگل را با سئو بدست آوریم یا تبلیغات کلیکی ادوردز؟

قصد دارید با کلمات کلیدی مشخص، به صفحه یک گوگل برسید؟ چگونه اول شدن در نتایج گوگل را تجربه کنیم؟ اینکه شما در حال خواندن این مقاله هستید نشان میدهد صاحب وب‌سایت یا وبلاگی هستید که قصد دارید با کلمات کلیدی مشخص، به صفحه اول گوگل برسید. (منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)

متاسفانه بسیاری از افراد هنگام جستجو در گوگل، فقط به ده نتیجه صفحه اول توجه میکنند و اگر در صفحه اول نباشید، دیگر فرقی ندارد که صفحه دوم یا دهم گوگل قرار بگیرید. پس مهمه که تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در صفحه یک گوگل حضور داشته باشید.

رقابت بر سر کلمات کلیدی کوتاه و پر استفاده، بسیار زیاد شده و اگر به طور مثال بخواهید در کلمه کلیدی “دانلود” به صفحه اول گوگل برسید، باید وقت و هزینه زیادی را صرف کنید. کلمه کلیدی طولانی مثل “دانلود آهنگ جدید و شاد ۹۸” خیلی راحت تر به صفحه یک گوگل راه پیدا میکند اما قطعا تعداد جستجوی کمتری نیز دارد.

کمی آمار و ارقام موتور جستجوی گوگل اجازه بدهید قبل از این که وارد بحث اصلی شویم، کمی آمار و ارقام موتور جستجوی گوگل را با هم بررسی کنیم:  شاید باور نکنید اما در هر ماه حدود ۱ تریلیون جستجو در گوگل صورت می‌گیرد.

چگونه در کمترین زمان ممکن به صفحه یک گوگل برسیم؟ | پرگاس

  • طبق آمار حدود ۷۵ درصد کاربران به نتایج صفحه یک گوگل بسنده میکنند و هیچ وقت سراغ صفحات بعدی نمی‌روند.
  • نزدیک به ۶۰ درصد افراد فقط روی ۵ نتیجه اول کلیک میکنند.
  • حدود ۹۳% از خریدهای اینترنتی در جهان توسط موتورهای جستجو شروع میشود.
  • مهمتر اینکه بیش از ۳۱ درصد کلیک ها فقط بر روی نتیجه اول گوگل انجام میشود.

چگونه در کمترین زمان ممکن به صفحه یک گوگل برسیم؟

قطعا صفحه اول گوگل برای همه افراد جذابیت دارد و همه کسانی که وارد دنیای اینترنت شده و دارای وب‌سایت و وبلاگ هستند، قصد دارند تا کاربران و مشتریان بیشتری را سمت خود جذب کنند.

این اتفاق باعث شده رقابت بسیار سنگینی شکل بگیرد و گوگل نتواند سایتهای خوب و بد را به طور کامل از هم مجزا کند. به همین خاطر کارکنان شرکت گوگل سعی دارند با پیشرفته کردن هوش مصنوعی، موتور جستجوی گوگل بتواند وب‌سایتهای قوی و ضعیف را از هم تشخیص دهد.

به طور مثال گوگل سال گذشته هوش مصنوعی Rank Brain را معرفی کرد که تا به امروز خیلی موفق عمل نکرده است.

به هر حال اگر قصد دارید در صفحه یک گوگل قرار بگیرید دو راه بیشتر پیش رو ندارید:

  1. تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز
  2. سئو  و بهینه سازی سایت برای صفحات اول گوگل

رسیدن به صفحه یک گوگل با تبلیغات کلیکی

به طور کلی این روش برای دو دسته از افراد مناسبه: دسته اول افرادی که بودجه زیادی برای تبلیغات دارند و دسته دوم افرادی که بنا به هر دلیلی عجله دارند تا در سریع ترین زمان ممکن در صفحه اول گوگل قرار بگیرند.

اجازه بدهید اول توضیح بدهیم تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟ تبلیغات کلیکی که در بازاریابی آنلاین به آن CPC یا Cost Per Click می‌گویند، از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل هست که منبع اصلی کسب درآمد این غول جستجوی اینترنتی نیز به شمار می‌رود.

صاحب کسب و کار با کلمات کلیدی مشخص، کمپین بازاریابی داخلی را در گوگل ایجاد میکند و با پرداخت هزینه، در هنگام سرچ آن کلمه کلیدی، در صفحه اول نشان داده میشود.

در این روش شما میتوانید تنظیم نمائید تا تبلیغ شما فقط در گوگل و زیر مجموعه هایش مانند یوتیوب و … نمایش داده شود و یا در وب‌سایتها و اپلیکیشن هایی که طرف قرارداد با سیستم تبلیغاتی گوگل میباشند.

اجازه بدهید با یک مثال این مساله را توضیح دهیم:

اگر به تصویر روبرو نگاه بندازید متوجه خواهید شد که با جستجوی کلمه کلیدی بلیط هواپیما، چهار نتیجه اول از سیستم تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرده اند که در کنار آدرس وب‌سایت آنها کلمه AD قرار دارد.

نتیجه پنجم به صورت طبیعی به صفحه یک گوگل رسیده و در صورتی که تبلیغات حذف شوند به عنوان نتیجه اول نمایش داده میشود. حالا شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که وقتی میتوان آنقدر راحت و با پرداخت پول، صفحه اول را در اختیار گرفت، چرا باید ماه ها زمان و هزینه صرف کنیم تا به نتایج بالاتر برسیم؟

بررسی مزایا و معایب تبلیغات کلیکی گوگل

بررسی مزایا و معایب تبلیغات کلیکی گوگل | پرگاس

مزایای گوگل ادوردز

 

  1. امکان نمایش سریع وب‌سایت به میلیون ها کاربر در کمتر از یک ساعت
  2. امکان انتخاب کلمه کلیدی دلخواه و نمایش توسط آن کلمه در صفحه یک گوگل.
  3. قابلیت انتخاب سایتهایی که دوست داریم تبلیغ ما در آن نمایش داده شود.
  4. امکان کم و زیاد کردن کلمات کلیدی برای کسب نتیجه بهتر.
  5. قابلیت هدف قرار دادن مجدد کاربر Retargeting برای افزایش فروش.

معایب گوگل ادوردز

  1. با پایان یافتن هزینه پرداخت شده، از صفحه اول گوگل حذف می‌شویم.
  2. با توجه به قیمت بسیار بالای دلار، این نوع تبلیغ برای بعضی از کسب و کارها اصلا بصرفه نیست و باید محاسبه شود.
  3. متاسفانه به دلیل تحریم ایران توسط گوگل، بسیاری از تنظیمات مهم و کاربردی کمپین در اختیار ما نیست ولی باز هم موثر است.
  4. هزینه کلیک برای کلمات کلیدی که رقابت پذیری سنگینی دارند بسیار بالاست.

اگر مزایا و معایب را در کنار هم بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در حال حاضر تبلیغات کلیکی گوگل فقط برای شرکت های بزرگ با بودجه تبلیغاتی زیاد مناسب است و شرکت های کوچک و تازه کار بهتر هست به فکر روشهای دیگر باشند. ولی در واقع اینطور نیست و راه حل موثری وجود دارد از کارشناسان پرگاس مشاوره رایگان بگیرید.

رفتن به صفحه یک گوگل توسط سئو

سئو کردن وب‌سایت یعنی ما کارهایی انجام دهیم که توسط گوگل در رتبه های بالا قرار بگیریم. اصولا سئو بحث پیچیده و مفصلی است و مرتب فاکتورهای آن آپدیت میشود. اما ما در این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی که در حال حاضر گوگل به آنها توجه دارد را بررسی کنیم.

فرض نمائید شما یک سایت گردشگری یا آژانس هواپیمایی دارید و قصد دارید با کلمه کلیدی “تور استانبول” به صفحه اول گوگل بیایید. اولین کاری که باید انجام دهید جستجوی این کلمه در گوگل است

دو نتیجه اول یافت شده در صفحه یک گوگل از نوع تبلیغات کلیکی هستند که در اینجا با آنها کار نداریم. به غیر از دو تبلیغ، چهار نتیجه اول از شرکت های بسیار قوی در تولید محتوا و تبلیغات هستند و رقابت با آنها بسیار سخت است.

خوشبختانه یا متاسفانه چند سالیه که شرکت ها در ایران با تمام قدرت و امکانات خود به سمت اینترنتی شدن حرکت کرده اند و متوجه شده اند که اگر در دنیای کسب و کار آنلاین حضور نداشته باشند، نیمی از مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهند.

همین امر باعث شده تا رقابت هر روز و هر روز سخت تر شود و شرکت های کوچک و افرادی که به صورت حقیقی و شخصی وارد اینترنت میشوند به مشکل بخورند.

رفتن به صفحه یک گوگل توسط سئو | پرگاس

برای سئو باید چه کاری انجام دهیم؟

اینترنت دنیای بسیار بزرگیه و به جرات میتوان گفت برای هر کسب و کاری مشتری وجود دارد. فقط شما باید مشتری خود را پیدا و فکر رقابت با غول های بزرگ حوزه خود نباشید.

ما پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید و کمی صبور و مطمئن باشید میتوانید مشتریان خاص خود را جذب کنید.

ادامه مطلب در: https://pergasco.com/blog/click-advertising/صفحه-اول-گوگل-با-سئو-یا-ادوردز/