موتور فن پیچی زانتیا مارک GOLDEN – فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی زانتیا

از سوی دیگر به واسطه تیراژ بالای پژو پارس سال ، این خودرو یکی از بی کیفیت ترین ها در بین محصولات ساخت داخل است و به خصوص در مورد قطعات بدنه و تزیینات داخلی وضعیتی نا مطلوب دارد. با قطع ارتباط همکاری پژو فرانسه با ایران و کمبود قطعات اصلی موتور ۲۰۶ در انبار ایران خودرو باعث شد که شرکت ایران خودرو بجای همکاری با فرانسوی ها با برادارن چینی خود همکاری کند و مرکز تحقیقات و توسعه سایت ایران خودرو در سال ۹۰ به تکنولوژی ساخت کامل موتور TU5 ایرانی شد البته بجای تولید ۱۱۰اسب بخار در مدل فرانسوی به تولید ۱۰۵ اسب بخار در مدل ایرانیزه شد ه رسید که نشانگر قدرت متخصصان ایرانی در ساخت و بومی سازی یک موتور پیشرفته هستند . ایران خودرو در تلاشی برای کسب سهمی از بازار خودروهای اتوماتیک که در جامعه ایرانی روز به روز محبوب تر می شدند ، در میانه های دهه هشتاد خورشیدی اقدام به عرضه نسخه اتوماتیک این خودرو کرد که به واسطه رانندگی راحت در مسیر های درون شهری ، گزینه ای مناسب به خصوص برای کسانی بود که کلاچ گرفتن های مکرر در ترافیک ، پای آنها را فرسوده کرده بود.

در این سالها مدل های مختلفی از پژو پارس با موتورهای گوناگون و سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی مختلف به بازار عرضه گشته اند و دیگر نمی توان پژو پارس را خودرویی لوکس دانست ، چرا که هم اکنون این خودرو در کنار خانواده پراید و خانواده پژو 206 جز پر فروش ترین و پر تیراژ ترین خودروهای کشور است و به واسطه کابین بزرگ ، ظاهر زیبا وسواری نرم ، انتخاب بسیاری از خانواده های ایرانی چه به صورت نو و چه به صورت کارکرده می باشد. پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 مدت زمان زیادی نیست که بازار ارایه شده و از آنجایی که تب خرید خودروهای اتوماتیک در این روزها بسیار بالاست و از سوی دیگر ایرانخودرو نیز از ارایه خودروهای خود به بازار خودداری می کند ، قیمت این نسخه بسیار فراتر از ارزش واقعی آن است و پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید خودرویی اتوماتیک دارید ، گزینه های بهتر دیگری نظیر تندر نود اتوماتیک، برلیانس H330 و بسترن B30 برای شما مناسب تر خواهند بود. اگر قصد دارید با بودجه ای نه چندان زیاد ، خودرویی سریع و پر شتاب تهیه کنید ، رقبای دیگر پژو پارس ELX به خصوص سیتروئن زانتیا نیز گزینه های مطرح دیگری در این بازه هستند.

عملکرد گیرباکس اتوماتیک اما با تاخیرهایی در معکوس دادن همراه است و حس میشود چندان با پیشرانه هماهنگ نیست. همانطور که در جدول بالا ذکر شده ، مصرف سوخت این موتور بسیار بالاست و اصلا نمی توان روی عملکرد اقتصادی آن حساب باز کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر است که نسبت به مدل قبلی آن مقدار قابلتوجهی کاهش مصرف سوخت داشته است. اینجا در یک گزارش سعی کردهایم کلیشههای رایج درباره موتور خودروها را با دلایل منطقی و آوردن مثالهای روشن رد کنیم تا شاید درکی دقیقتری از مشخصات موتورهای مدرن پیدا کرده و هنگام انتخاب خودرو بتوانید به خوبی تفاوتهای هر محصول را درک کنید. اگر قصد خرید مدل صفر کیلومتر پژو پارس را دارید ، باید بدانید که قیمت کارخانه این خودرو حدود چهل میلیون تومان است و در بازار تا 45 میلیون تومان نیز قیمت گذاری می شود. با توجه به اینکه مدتهاست ایران خودرو فروش فوری محصولاتش را از دستور کار خارج کرده ، برای خرید این مدل باید به بازار و نمایشگاه های خودرو یا نمایندگی های فروش مراجعه کنید. سیتروئن علاوه بر ایران، این خودرو را در کشور چین هم به تولید می رساند. در ادامه ابتدا به توضیحی مختصر در مورد ماشین زانتیا جهت علاقه مندان به این خودرو میپردازیم و سپس ماکت زانتیا را بررسی میکنیم .

در این آگهی ، پژو پارس ساده صفر کیلومتر با پیش پرداخت بیست میلیون تومانی و اقساط 24 ماهه 1 میلیون و 625 هزار تومانی قابل خریداری است و آگهی های مشابهی را در این مورد می توانید ببینید. امکاناتی مانند چراغترمز سوم، که در روی شیشه عقب ماشین وجود دارد، نمایشگر سفری، آینههای برقی، طراحی نمای داشبورد با کیفیت بالاتر، چراغراهنما و شیشههای سولار UV و قفل میکرو سوییچی باعث شد تا پژو پارس tu5 مدل 28705 از رتبه و محبوبیت بالاتری برخوردار موتور زانتیا باشد. چراغهای جلو با خطوط عرضی موازی و سپر با شیب رو به عقب با دهانه ساده طراحیشدهاند. در خانواده خودروهای رنو نیز که شامل تندر ۹۰ و تندر ۹۰ پلاس و ساندرو واستپ ساندرو نیز از موتور با کیفیت K4M استفاده شده است . لازم به ذکر است که جعبه دنده این مدل مشترک با 206 های اتوماتیک ، از نوع AL4 است که نسبت به جعبه دنده های چهار سرعته دیگر خودروهای امروز بازار نظیر خانواده تندر نود و رنو ساندرو ، خانواده برلیانس و دانگ فنگ H30 کراس عملکرد ضعیف تری دارد . استقبال مردم از برند رنو و بازار پرفروش خودرو های رنو که بسیار رشد چشمگیری داشته است همین فزوش بالا ی محصولات رنو در ایران سبب تصمیم گیری مدیران ارشد رنو برای ساخت کارخانه و تولید بیشتر در کشورشده است .