این هارد اچ پی دارای پارت نامبر 717969-B21 است

ظرفیت هارد یکی از مهم ترین ویژگیهای هر درایو است، HDD یا SSD باشد و یا برای مصارف خانگی و سازمانی باشد. گرچه از نظر مشخصات هر چهار هارد داریو یک مشخصات را دارند. • حجم کاری انترپرایزی: هارد دیسکهای انترپرایزی یعنی SAS 15K & 10K دارای بالاترین سطح از کارایی و قابلیت اطمینان هستند. SATA با قابلیت پشتیبانی از RAID : این نوع از دیسک ها از قابلیت RAID در سطح های مختلف پشتیبانی کرده و سرعت چرخش آن ها 7200 دور د ردقیقه می باشد. اگر سرعت بیشتری از هارد دیسک می خواهید از رابط SAS استفاده نمایید اما این رابط بر خلاف SATA در ارائه ی حجم زیاد اطلاعات دارای عملکرد مناسبی نمی باشد. اما اگر بخواهید از هاردهای لپ تاپی ۲٫۵ اینچی و یا هاردهای SSD بر روی سرور خود استفاده نمایید، شرایط کمی فرق می کند. همچنین توجه داشته باشید که هاردهای SSD در این سایز موجود نیستند و باید از یک آداپتور 3.5 اینچی مثل ORICO 2.5″ to 3.5″ Hard Drive Adapter استفاده کنید.

تقریبا هیچ مشاور یا فروشنده متخصص سرور استفاده از هارد دیسکهای معمولی را به شما پیشنهاد نخواهد کرد. از خرید هارد دیسکهای معمولی برای سرور خودداری کنید. درایو های SATA (نوع معمولی هارد دیسک) برای مصارف خانگی طراحی شده اند و قاعدتا برای سرور زیاد مناسب نمی باشند چون این هارد ها مقاومت کمتری در تکان خوردن دارند ، دارای خطای غیر قابل بازگشت زیادی هستند و هم چنین از دستورات مدیریت RAID به صورت سخت افزاری پشتیبانی نمی کنند. یک هارد درایو معمولی در سیستم استوریج NAS برای خانه کارایی لازم را دارد. NAS یا Home Server چیست؟ اندازه ی هارد دیسک های ارائه شده به بازار به صورت کلی 2.5 اینج یا 3.5 اینچ می باشند. اگر بخواهیم به تاریخچه هارد دیسک ها نگاهی دقیقتر کنیم، متوجه می شویم که ابتدا دیسکهای سخت بسیار بزرگ و سنگین و برای محیطهای حفاظت شده مانند ادارههای بزرگ یا مرکز اطلاعات ، بسیار مناسب تر از محیطهای صنعتی (به دلیل ظرافت و میزان دقت) و ادارههای کوچک و خانهها (به دلیل اندازه و توان مصرفی بالای آنها) بودند.

با حافظه های SSD، این انتخاب بسیار پیچیده تر شده است، به خصوص اگر از آن هارد SSD جهت سرور و برای پردازش داده های مهم استفاده شود. برای بهینه سازی مصرف انرژی در سیستم سروری خود ، بایستی از این هارد ها استفاده نمایید. با اینکه این درایوهای تنها یک اینچ کوچکتر از درایوهای 3.5 اینچی هستند اما انرژی کمتری نسبت به آنها مصرف میکنند. اندازه ی این هارد دیسک ها در مقایسه با هارد های 3.5 اینچی بسیار کاهش پیدا کرده است. اما سرعت خواندن و نوشتن این هارد ها بیشتر از هارد های 3.5 اینچی می باشد. امروزه درایوها در دو سایز 3.5 و 2.5 اینچی موجودند که به ترتیب با LFF و SFF شناخته میشوند. مهمترین مزیت هارد درایو 3.5 اینچی ظرفیت بالا در کنار قیمت مناسب است. هارد درایوهای 4 ترابایتی 3.5 اینچی، مثل WD Gold 4TB Enterprise Class Hard Disk Drive و Seagate 4TB IronWolf معمولا برای سرورهایی با نیازهای ذخیرهسازی بالا مورد استفاده قرار میگیرند. این رابط بیشتر برای استفاده در کامپیوترهای خانگی و البته سرور طراحی شده بود که تجهیزات زیادی نداشتند، عملکرد معمولی داشته و قابل اعتماد بودند. 2.5 اینچ سایر مناسب هاردهای لپ تاپ و یا یک SSD SATA معمولی است.

Read Intensive SSD قادر به استفاده از NAND flash memory است و تحمل پذیری یا Endurance آن کمتر از SSDهایی است که در محیطهای کاری Write Intensive SSD استفاده میشود: مانند پردازش تراکنش آنلاین، محاسبات با کارایی بالا و انبار دادهها. برای افزایش اطمینان زیرسیستمهای دیسک، میتوان از ترکیبی از دیسکهای SATA و SAS در یک سرور در آرایه RAID استفاده کرد. هارد سرور اچ پی با پارت نامبر 872479-B21 دارای 1.2 ترابایت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات بوده و این اطلاعات را از طریق رابط SAS با سرعت 12 گیگابیت بر ثانیه منتقل می نماید. از آنجایی که درایوهای حالت جامد هیچ قطعه متحرکی برای فرسودگی یا شکستن ندارند، معمولا عملکرد بهتر و طول عمر بهتری نسبت به هارد دیسک ها ارائه می دهند. در این قسمت، کارشناسان ما مسعود سوری و علی کاظمی، به بررسی هارد درایو ها میپردازند. خرید هارد با بیشترین ظرفیت همیشه انتخاب مناسبی نیست! اگر سرور حامل اطلاعات دیتابیس است و یا تعداد دیسکهای درون آرایه 5 و یا بیشتر است، SAS NL انتخاب مناسبی میباشد. رابط SATA در ارائه ی حجم زیاد اطلاعات خوب است اما عملکرد مناسبی ندارد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هارد های سرور ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.