WNBA مربی بکی هامون 2 بازی را به دلیل ادعای بازیکنی که به دلیل باردار بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته، تعلیق کرد.

WNBA، مربی لاس وگاس، بکی هامون، یکی از چهره های خیمه شب بازی لیگ را روز سه شنبه به مدت دو بازی محروم کرد، زیرا دیاریکا هامبی، بازیکن سابق Aces گفت که به دلیل باردار بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته و دستکاری شده است.

هامون که در اولین فصل خود در سال گذشته تیم Aces را به قهرمانی WNBA رساند، پس از یک ماه تحقیق در مورد اتهامات هامبی، بدون دستمزد به حالت تعلیق درآمد.

WNBA جزئیاتی را فاش نکرد، اما گفت هامون خط‌مشی‌های لیگ و تیم “احترام در محل کار” را نقض کرده است.

لیگ همچنین انتخاب دور اول آس در درفت 2025 را به دلیل یک موضوع متفاوت لغو کرد – نقض قوانین لیگ در مورد مزایای غیرمجاز بازیکن مربوط به هامبی، که در 21 ژانویه به لس آنجلس اسپارکس مبادله شد.

این بدان معناست که لاس وگاس ممکن است برای دو فصل متوالی انتخاب دور اول نداشته باشد. Aces انتخاب سال 2024 خود را معامله کردند.

کتی انگلبرت، کمیسر WNBA، گفت: «این مهم است که ما از ارزش‌های صداقت و انصاف حمایت کنیم که زمینه بازی برابر برای تیم‌های ما ایجاد می‌کند.» Aces به قوانین و مقررات لیگ پایبند نبود و بر این اساس تنبیه شده است. ما همچنین از نقض قوانین Respect در محل کار مایوس شده ایم و متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که تمرینات پیشرفته انجام می شود و استانداردها در تمام تیم های WNBA رعایت می شود. “

Aces بیانیه ای قوی منتشر کرد که آنها “عمیقاً از نتیجه تحقیقات WNBA ناامید شده اند” و گفتند که “پشت از مربی هامون می ایستند.”

در بیانیه Aces آمده است: “ما متعهد هستیم که از تمام بازیکنان خود تا حد مجاز WNBA حمایت کنیم.” “اقدامات ما همیشه با مسئولیت ما برای حفظ بالاترین استانداردهای حرفه ای مطابقت دارد و حقایقی که ارائه کردیم با این استانداردها مطابقت داشت. رفاه بازیکنان ما و خانواده های آنها همیشه در خط مقدم است و خواهد بود. ما هستیم.

“تصمیمات WNBA در مورد بکی هامون با آنچه که ما در مورد او می دانیم و دوست داریم ناسازگار است. بکی یک انسان دلسوز است که روابط شخصی نزدیکی با بازیکنان خود برقرار می کند.”

مزایای غیرمجاز به مذاکرات برای تمدید قرارداد همبی مرتبط بود. او در ژوئن گذشته قبل از معامله، قراردادی دو ساله با Aces امضا کرده بود.

پس از معامله، هامبی در اینستاگرام پست کرد: “معامله شدن بخشی از تجارت است. دروغ گفتن، قلدری، دستکاری و تبعیض نیست.”

هامبی پس از تمرین روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که “در این مورد چیز زیادی برای گفتن ندارد. من می‌خواهم به جلو بروم و روی جایی که امروز هستم تمرکز کنم. من سالم و خوشحالم، پسرم سالم است و من بازی خواهم کرد. بسکتبال این فصل. روی حرکت رو به جلو تمرکز کنید. این بخش از آن به پایان رسیده است. من و اتحادیه به بررسی گزینه هایمان ادامه خواهیم داد.”

اتحادیه بازیکنان برای تحقیق در مورد اینکه آیا حقوق هامبی بر اساس توافقنامه کاری لیگ در سال 2020 نقض شده است یا خیر، و همچنین قوانین ایالتی و فدرال را تحت فشار قرار داده بود. تحقیقات لیگ شامل مصاحبه با 33 نفر و بررسی متن ها، ایمیل ها و سایر اسناد بود.

اتحادیه خواهان مجازات های سخت تری بود

اتحادیه از پنالتی های صادر شده راضی نبود و احساس می کرد که باید سخت تر می شد.

اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد: «لیگ این فرصت را داشت که پیام روشنی را ارسال کند که به مفاد CBA پایبند است و از آن محافظت می کند، به ویژه مواردی که ما بیش از همه به آنها افتخار می کردیم – مقرراتی که برای حمایت از والدین بازیکنان است. “اما تصمیم امروز در مورد پنالتی ها از نقطه نظر خارج می شود. این تیم یا هر تیم دیگری در سراسر لیگ از کجا این تصمیم را می آموزد که احترام در محیط کار بالاترین استاندارد است و شأن یک بازیکن قابل دستکاری نیست؟”

هامون که هشت فصل را به عنوان کمک مربی برای سن آنتونیو اسپرز سپری کرد، یکی از ستاره های در حال ظهور در دنیای مربیگری بسکتبال محسوب می شود. او به شغل خالی تورنتو رپتورز مرتبط شده است.

زمانی که گرگ پوپوویچ در جریان بازی دسامبر 2020 مقابل لس آنجلس لیکرز اخراج شد، او اولین زنی بود که در یک بازی NBA وظایف سرمربی را بر عهده گرفت. هامون همچنین مربی اسپرز برای قهرمانی لیگ تابستانی NBA در سال 2015 بود.

او در ماه آگوست در تالار مشاهیر بسکتبال یادبود نایسمیت ثبت خواهد شد. او شش بار قهرمان WNBA آل استار شد و هفتمین بازیکنی شد که 5000 امتیاز حرفه ای را از آن خود کرد.

Aces فصل را روز شنبه در سیاتل باز می کند و در 25 می در لس آنجلس در برابر همبی و اسپارکس بازی می کند. به گزارش FanDuel Sportsbook، لاس وگاس و نیویورک به طور واضح علاقه مند به کسب عنوان هستند.

تماشا | رپتورز جستجو برای سرمربی جدید را آغاز می کند:

پس از اخراج نیک نرس، مربی بعدی رپتورز را جستجو کنید

جستجو برای سرمربی جدید تورنتو رپتورز پس از اخراج نیک نرس توسط این تیم آغاز شد و بسیاری از هواداران او را شگفت زده کرد.