جوکیچ و موری کانادایی ناگتس را در بازی اول فینال NBA پشت سر گذاشتند

نیکولا جوکیچ و دنور ناگتس برای اولین بار در فینال NBA با سوالاتی روبرو بودند و پاسخ‌های آن‌ها به شکلی پرطمطراق بود.

نه، یک هفته و نیم تعطیلی به آنها آسیبی نزد.

و نه، بزرگترین مرحله NBA نیز خیلی بزرگ نیست.

جوکیچ در اولین بازی خود در فینال یک تریپل دابل کسب کرد، جمال موری 26 امتیاز کسب کرد و ناگتس در راه رسیدن به پیروزی 104-93 در بازی 1 پنجشنبه شب، مشکل کمی با میامی هیت با تیراندازی سرد نداشتند.

دو بار MVP NBA با 27 امتیاز، 14 پاس منجر به گل و 10 ریباند برای ناگتس به پایان رسید، آنها 47 سال صبر کردند تا به فینال راه یابند و ناامید نشدند.

جوکیچ پس از نهمین تریپل دابل خود در پلی آف امسال – ششمین بازی او در هفت بازی اخیرش – گفت: “مهمترین چیز این است که در یک بازی پیروز شویم.” من سعی می کنم به هر شکل ممکن در یک بازی پیروز شوم.

آرون گوردون 16 امتیاز و مایکل پورتر جونیور 14 امتیاز برای دنور به ثمر رساند که 34 ثانیه عقب افتاد و در نهایت با 24 امتیاز پیش افتاد.

بام آدبایو با 26 امتیاز و 13 ریباند برای میامی به پایان رسید، که 41 درصد برای بازی – 33 درصد از محدوده سه امتیازی بازی را به ثمر رساند. گیب وینسنت 19 گل، هیوود هایسمیت 18 و جیمی باتلر 13 گل برای هیت میهمان به ثمر رساندند.

بازی 2 یکشنبه شب در دنور برگزار می شود.

میامی کوارتر چهارم را با نتیجه 11-0 آغاز کرد و نتیجه 84-63 را کاهش داد تا مرحله پایانی به 84-74 برسد. هیت در واقع در فاصله 2:34 باقی مانده در امتیاز سه امتیازی هایسمیت به 9 رسید، اما نزدیکتر نشد و شکی هم وجود نداشت.

مایکل مالون، مربی ناگتس، صبح پنجشنبه در تیراندازی به تیمش مسابقه پاپ داد و آنها را با سؤالاتی در مورد برنامه بازی و آنچه باید در مهمترین بازی تا به امروز در تاریخ فرنچایز انجام می شد، پر کرد.

آن زمان همه پاسخ ها را داشتند. همه آنها را در زمان بازی نیز داشتم. آنها تیمی با حداقل تجربه فینال NBA بودند، تنها دو بازیکن قبلاً به دور قهرمانی رسیده بودند، و با این حال آنها در بازی 1 درست در خانه و در مقابل تماشاگران خانگی به نظر می رسیدند.

جوکیچ دومین بازیکنی در 25 سال گذشته شد – لبرون جیمز در سال 2017 بازیکن دیگری بود که تا نیمه های یک بازی فینال 10 پاس گل می داد. او 10 امتیاز و 10 پاس گل در وقت استراحت داشت و دنور پس از دو کوارتر اول 59-42 پیش بود.

این برای میامی خوب نبود. این هم نبود: ناگتس کنترل کامل را در اختیار داشت و جوکیچ تنها سه شوت زده بود.

جوکیچ گفت: “نیازی به شوت زدن ندارم و می دانم که برای تاثیرگذاری روی بازی نیازی به گلزنی ندارم.”

و این قسمت برای میامی بدتر بود: The Heat فقط نمی توانست شلیک کند. اصلا یا حداقل، تا زمانی که دنور برای گرفتن آن خیلی جلوتر بود. مکس استروس در 10 تا 3 کوارتر صفر بود، در ضربات سه امتیازی صفر بر 9 بود. کالب مارتین – که به سختی از کسب جایزه MVP فینال کنفرانس شرق بازماند – یک بر هفت بود.