آنجل ریس، نماینده LSU، توضیح جیل بایدن در مورد تمایل نایب قهرمان آیووا برای بازدید از کاخ سفید را رد کرد.

پاسخ بانوی اول جیل بایدن به پیشنهاد او مبنی بر اینکه آیووا نایب قهرمان مسابقات بسکتبال زنان NCAA برای بازدید از کاخ سفید به دانشگاه ایالتی لوئیزیانا ملحق شود، چندان خوشایند آنجل ریس، ستاره ببرها نبود.

ریس که به دلیل بحث در مورد اظهارات بایدن در روز چهارشنبه در «پادکست مسیر کاغذی» انجام شد، گفت که ببرها باید عنوان خود را با باراک اوباما رئیس جمهور سابق و بانوی اول سابق میشل اوباما جشن بگیرند تا جو بایدن رئیس جمهور و بانوی اول جیل بایدن.

جیل بایدن، روز دوشنبه در یک حضور در دنور، از اخلاق ورزشی آیووا تمجید کرد و به هر دو تیم تبریک گفت. او همچنین گفت که به عنوان بخشی از سنت دیرینه بازدید قهرمانان از کاخ سفید، آیووا نیز باید به آنجا بیاید “زیرا آنها بازی بسیار خوبی انجام دادند.”

تایگرز روز یکشنبه در دالاس با نتیجه 102 بر 85 آیووا را شکست داد و قهرمان شد.

ریس روز دوشنبه پیشنهاد جیل بایدن را “شوخی” خواند.

جو بایدن، LSU و قهرمان مردان کانکتیکات را روز سه شنبه بدون اشاره به آیووا به کاخ سفید دعوت کرد. ونسا والدیویا، سخنگوی جیل بایدن، گفت که بانوی اول به معنای بی‌احترامی به LSU نبوده است و این اظهارات او برای تحسین این بازی تاریخی و همه زنان ورزشکار بوده است.

“من عذرخواهی را نمی پذیرم”

ریس گفت: “من به شما دروغ نمی گویم، من عذرخواهی را نمی پذیرم، زیرا شما آنچه را که گفتید، گفتم. من همان چیزی را که گفتم. و مثلاً نمی توانید به برخی از چیزهایی که می گویید برگردید.” به مجریان پادکست براندون مارشال و اشلی نیکول ماس گفت.

“یعنی شما احساس کردید که آنها باید به خاطر اخلاق ورزشی می آمدند، درست است؟” ریس اضافه کرد. “آنها می توانند چنین نورافکنی داشته باشند. ما به اوباما خواهیم رفت. میشل را خواهیم دید. باراک را خواهیم دید.”

برخی از کامنت‌گذاران رسانه‌های اجتماعی به پویایی نژادی مربوطه اشاره کردند و گفتند که فقط برندگان باید با بازدید از کاخ سفید پاداش بگیرند و میزبانی هر دو تیم از دستاورد تیم LSU که عمدتاً سیاه‌پوست هستند، کم می‌کند. تیم آیووا عمدتا سفیدپوست است. دیگران به نقش مهم زنان سیاه پوست در سیاست حزب دمکرات اشاره کردند.

پس از پیروزی LSU، مربی کیم مولکی گفت که در صورت دعوت به کاخ سفید خواهد رفت. ریس روز چهارشنبه گفت که مطمئن نیست که برود یا نه.

ریس به دلیل تکان دادن دست خود در مقابل صورت کیتلین کلارک ستاره آیووا در حالی که در طول بازی به سمت کلارک خیره شده بود، در رسانه های اجتماعی با انتقاد مواجه شد. کلارک، بهترین بازیکن سال آسوشیتدپرس، در جریان پیروزی آیووا بر لوئیزویل در الیت هشت، حرکتی مشابه به هیچ کس خاص انجام نداد.

ریس گفت که فکر نمی‌کند اگر LSU به آیووا می‌بازد، از جیل بایدن ستایش می‌کرد که هاوکیز دریافت کرد.

او افزود: «اگر ببازیم، به کاخ سفید دعوت نمی‌شویم». به یاد دارم که او در مورد اینکه هر دو تیم باید به دلیل اخلاق ورزشی دعوت شوند، اظهار نظر کرد. اینجور چیزا اذیتم میکنه چون تو آخر روز زن هستی سفید، سیاه، مهم نیست، تو زن هستی، قراره قبل از هرچیزی پشت ما بایستی.”