اسپرز در قرعه‌کشی پیش‌نویس NBA برنده می‌شود و حق دریافت پیش‌نویس نسل آینده ویمبانیاما را به دست می‌آورد

ویکتور ویمبانیاما قرار است راه دیوید رابینسون و تیم دانکن را ادامه دهد و سن آنتونیو اسپرز آماده استقبال از پدیده فرانسوی است.

مطمئناً یک جفت ایده آل به نظر می رسد.

اسپرز روز سه شنبه به جکپات بخت آزمایی دست یافت و به انتخاب شماره 1 و حق دریفت یکی از پرطرفدارترین بازیکنان در تاریخ NBA رسید.

نه از زمانی که لبرون جیمز از سنت وینسنت-سنت پرش کرد. دبیرستان مری در زادگاهش آکرون، اوهایو، دو دهه پیش به NBA، بازیکنی را با این همه هیاهو آورده است. انتظار می رود که ویمبانیامای 19 ساله در 7 فوت-3 و با توانایی شوت زدن مانند یک بازیکن کناری و پاس دادن مانند یک پوینت گارد، تاثیر فوری بگذارد.

و او پیامی برای سن آنتونیو داشت.

ویمبانیاما پس از نتایج قرعه کشی به ESPN گفت: “من سعی می کنم هر چه زودتر یک حلقه برنده شوم.” “پس آماده باش.”

این سومین بار است که اسپرز در قرعه کشی برنده می شود و در هر دو مورد قبلی آنها انتخاب هایی انجام دادند که برای چندین دهه نتیجه داد. آنها رابینسون را در سال 1987، دانکن را در سال 1997 انتخاب کردند، و آن مردان بزرگ تالار مشاهیر نقش مهمی در تبدیل شدن اسپرز به تیمی داشتند که با مربیگری گرگ پوپوویچ، پنج عنوان NBA را به دست آوردند.

پیتر جی هولت، شریک مدیریت اسپرز، گفت: آینده ما از قبل روشن بود. “اکنون، از طریق ماه خواهد گذشت.”

مدیر کل، برایان رایت، آن را “یک روز باورنکردنی” برای فرنچایز و طرفداران خواند.

رپتورز در مجموع شماره 13 را انتخاب خواهد کرد

تورنتو رپتورز سیزدهم را انتخاب خواهد کرد. درام برای تیم کانادایی به سرعت به پایان رسید زیرا 14 انتخاب برتر به ترتیب معکوس مشخص شدند.

شارلوت دوم خواهد شد، پورتلند به رتبه سوم صعود کرد و هیوستون به رتبه چهارم سقوط کرد.

جو کرونین، مدیر کل تریل بلیزرز گفت: «این پیش نویس عمیق و با استعدادی است. ما می‌دانیم که انتخاب‌های یک تا شش همیشه جواهری پیدا می‌شود، اما صعود به سه رتبه برتر واقعاً هیجان‌انگیز است.

“طبیعت انسان شما را طوری قرار می دهد که حریص شوید، پس وقتی دو تیم باقی مانده بودند، بله، من شماره 1 را می خواستم، درست است؟” میچ کوپچاک جنرال موتورز هورنتز گفت. “برای یک ثانیه کمی “او شوک” وجود داشت، اما در مجموع رسیدن از رتبه چهارم به دو، یک شانس باورنکردنی است.”

اما برای بدست آوردن انتخاب شماره 1 در چنین سالی؟

رایت گفت: “مردم در مورد استعدادهای نسلی صحبت می کنند و شما فقط به مهارت در زمین بازی فکر می کنید، اما این بزرگتر از این است.” پیتر در مورد توانایی‌اش برای هم‌تیمی بودن، توانایی‌اش برای فکر کردن به بازی، چالش‌های منحصربه‌فرد صحبت کرد. کلمه استعداد نسلی، فراتر از توانایی شما برای قرار دادن توپ در سبد است. و او از بسیاری جهات منحصر به فرد است.”

اسپرز در این فصل 22 بر 60 بود که دومین بدترین رکورد در NBA بود. پوپوویچ و اسپرز در گذشته موفقیت‌های باورنکردنی با بازیکنان بین‌المللی داشته‌اند – به ویژه مانو جینوبیلی و تونی پارکر، که مالک تیم فرانسوی فصل گذشته ویمبانیاما بود.

آدام سیلور، کمیسر NBA به عنوان بخشی از پخش پیش‌نویس قرعه‌کشی ESPN گفت: «او مرد جوانی باورنکردنی است. او 19 ساله است و من یک معیار یا متر یا هر چیز دیگری که آنها در فرانسه استفاده می کنند بیرون نیاوردم، اما او به نظر من 7-4 سال است. او به وضوح یک استعداد نسلی به نظر می رسد.

ومبانیاما اوایل روز سه شنبه فصل عادی خود را با بولونی-لوالوآ از لیگ برتر حرفه ای فرانسه به پایان رساند و تلاش 22 امتیازی او به اندازه کافی خوب بود تا عنوان گلزنی لیگ را به دست آورد. ساعت 2 بامداد چهارشنبه در پاریس بود که نتایج قرعه کشی فاش شد و ومبانیاما با خانواده و دوستان برای جشن دور هم جمع شدند.

Wembanyama در مصاحبه خود با ESPN گفت: “واقعا نمی توانم آن را توصیف کنم.” و افزود: “این یک لحظه واقعاً خاص است.”

در نهایت، او می داند که سفر NBA او از کجا آغاز خواهد شد. عوامل او به درخواست‌های متعدد برای اظهار نظر از سوی آسوشیتدپرس پاسخ ندادند.

وینسنت کولت، مربی ویمبانیاما در فرانسه و همچنین مربی تیم ملی فرانسه – که انتظار می‌رود ومبانیاما تابستان امسال در مسابقات جهانی برای آن بازی کند، می‌گوید: «من فکر می‌کنم تیمی که اولین انتخاب را داشته باشد، اشتباه نخواهد کرد. جام و تابستان آینده در المپیک 2024 پاریس.

دیترویت بدترین رکورد را در NBA داشت و یکی از سه تیمی بود که بهترین شانس را برای برد داشت. پیستون ها با سقوط تا انتها به رتبه پنجم خاتمه دادند که بدترین نتایج ممکن آنها بود.

بقیه ترتیب قرعه کشی: اورلاندو ششم، ایندیانا هفتم، واشنگتن هشتم، یوتا نهم، دالاس دهم، اورلاندو (از شیکاگو به عنوان بخشی از معامله قبلی) یازدهم، اوکلاهاما سیتی دوازدهم، تورنتو سیزدهم و نیواورلئان چهاردهم انتخاب خواهند شد.

رایت گفت که ساعت 5 صبح از خواب بیدار شد و آرزو داشت که می توانست دوباره بخوابد. آنقدر مضطرب بود که تمام روز غذا نمی خورد. اما او پایان دست دادن مخفیانه خود و پسر 9 ساله اش را انجام داد، به این امید که خوش شانسی به همراه داشته باشد.

ومبانیاما سومین فصل حرفه ای خود را در فرانسه به پایان می رساند و ماه هاست که بهترین انتخاب مورد توافق بوده است. او به دلیل برنامه بازی هایش در فرانسه در قرعه کشی حضور نداشت. اما بسیاری از دیگر افراد بالقوه – اسکوت هندرسون از لیگ ایگنایت، براندون میلر از آلاباما، برادران دوقلوی آمین و اوسر تامپسون از برنامه اضافه‌تایم الیت – در اتاق بودند تا رونمایی از نتایج قرعه‌کشی را تماشا کنند و کمی ایده بهتر به دست آورند. جایی که ممکن است برای شروع حرفه خود در NBA حرکت کنند.