اعتراض سریلانکا و بنگلادش به راه حل “ترکیبی” پاکستان برای جام ملت های آسیا: گزارش

در ضربه دیگری به امیدهای پاکستان برای میزبانی جام آسیایی امسال، هیئت‌های کریکت سریلانکا و بنگلادش راه‌حل ترکیبی هیئت کریکت پاکستان (PCB) برای میزبانی بخشی از مسابقات در یک مکان بی‌طرف را رد کردند.

پاکستان پیشنهاد میزبانی مسابقات هند را در یک مکان بی طرف مانند امارات – که میزبان دو دوره اخیر بوده است – داده بود، در حالی که بقیه مسابقات در حیاط خلوت خود برگزار می شود.

بخوانید | شهید افریدی در مورد جنجال جام ملت های آسیا 2023 می گوید: هند در حال خم شدن است.

ACC

ACC هیچ پیشنهادی برای به تعویق انداختن جام ملت های آسیا 2023 ارائه نکرده است: منبع

ACC

کاپ آسیا از پاکستان به سریلانکا منتقل می شود، مدل هیبریدی رد شد: گزارش

مطابق با ESPNCricinfoبا این حال، کریکت سریلانکا (SLC) و کریکت بورد بنگلادش (BCB) به چالش‌های لجستیکی در سفر رفت و برگشت بین پاکستان و کشور دوم در طول مسابقات اشاره کرده‌اند، در حالی که چالش گرما و رطوبت در امارات متحده عربی در ماه 2018 را اضافه کرده‌اند. شهریورماه که قرار است امسال این مسابقات برگزار شود.

ما به ACC نامه نوشتیم تا بگوییم که با مدل هیبریدی مخالفیم. اما فراتر از آن، تصمیم نهایی گرفته نشده است. در این زمان از سال در امارات بسیار گرم است.

در همین حال، یکی از مقامات PCB اعلام کرده است که پاکستان از برگزاری مسابقات امتناع می کند، زیرا راه حل “ترکیبی” رد شده است.

PCB یک مدل هیبریدی ارائه کرد که مسائل مربوط به لجستیک و سفر و تولید را حل می کند. این هیئت بار دیگر موضع خود را مبنی بر اینکه در صورت رد الگوی پاکستان به‌علاوه مکان بی‌طرف، در جام ملت‌های آسیا بازی نمی‌کنیم.»

بخوانید | PCB با انتقال جام آسیا از پاکستان به سریلانکا مخالف است

جام ملت‌های آسیا 2023 اولین تورنمنت چند ملیتی است که از سال 2008 به بعد به طور کامل در پاکستان میزبانی می‌شود. با این حال، هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) به دلیل تنش های سیاسی با همسایگان خود از سفر به پاکستان خودداری کرده است.

BCCI حتی درخواست کرده بود که مسابقات به طور کامل به کشور دیگری منتقل شود، که در دو دوره گذشته چنین بود. پاکستان در سال 2018 به دلایل مشابه از سفر به هند خودداری کرده بود، به همین دلیل این مسابقات که در قالب 50 اور برگزار می شد، باید به طور کامل در امارات برگزار می شد.

نسخه 2022 نیز به دلیل ناآرامی‌های سیاسی در سریلانکا مجبور به انتقال به امارات متحده عربی شد، که قرار بود در آن سال میزبان نسخه T20 باشد، اگرچه در پایان حق میزبانی را برای آن حفظ کرد.

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی را اینجا بخوانید. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام