اعتراض کشتی گیران به هاریدوار می رسد در حالی که گراپلرها برای غوطه ور کردن مدال در رودخانه گانگا آماده می شوند-اخبار ورزشی، فرست پست

اعتراض کشتی گیران به هاریدوار می رسد در حالی که گراپلرها برای غوطه ور کردن مدال در رودخانه گانگا آماده می شوند.

روز سه‌شنبه، جمعیت عظیمی در هار کی پائوری جمع شدند و کشتی‌گیران معترض آماده شدند تا مدال‌های جهانی و المپیک خود را به عنوان نشانه اعتراض در آب‌های مقدس غوطه‌ور کنند. تصویر: PTI

کشتی گیران برتر هند، از جمله وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا عصر روز سه شنبه به هاریدوار رسیدند تا مدال های خود را در رودخانه گانگا غوطه ور کنند، در حالی که پلیس ترتیبات امنیتی را تقویت کرد.

کشتی گیران در حال حاضر علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) که به اتهام تجاوز جنسی متهم شده است، اعتراض می کنند.

در حالی که تظاهراتی که در 23 آوریل در Jantar Mantar در دهلی نو از سر گرفته شد، بیش از یک ماه است که ادامه دارد، کشتی گیران به همراه حمایت زنان و جوانان، در 28 مه، ماهیلا ماهاپانچایات را در خارج از ساختمان جدید پارلمان برنامه ریزی کرده بودند. با این حال، کشتی‌گیران در جریان راهپیمایی از جانتار منتار تا ساختمان جدید پارلمان، توسط پلیس دهلی بازداشت شدند و یک FIR علیه ورزشکاران ثبت شد.

مقالات مرتبط

کشتی گیران

اعتراض کشتی‌گیران: برترین‌ها حاضرند مدال‌ها را فدای عدالت کنند

کشتی گیران

تظاهرات کشتی گیران: هزاران نفر در حمایت از کشتی گیران معترض به سمت دروازه هند راهپیمایی کردند.

روز سه شنبه، جمعیت عظیمی در هار کی پائوری هاریدوار تجمع کردند، زیرا کشتی گیران معترض آماده شدند تا مدال های جهانی و المپیک خود را به عنوان نشانه ای از اعتراض در آب های مقدس غوطه ور کنند.

ساکشی، وینش و پسر عمویش سانگیتا در حالی که شوهرانشان سعی می‌کردند آنها را دلداری دهند، گریه می‌کردند، حتی در حالی که تعداد زیادی از حامیانشان حلقه‌ای را دور آنها تشکیل داده بودند.

کشتی گیران پس از رسیدن به هار کی پائوری حدود 20 دقیقه در سکوت ایستادند. آنها سپس در کنار رودخانه نشستند و نقل قول های خود را نگه داشتند و از نظر عاطفی مضطرب به نظر می رسیدند.

کشتی گیران گفتند که مدال های خود را که به سختی به دست آورده اند غوطه ور خواهند کرد و در اعتصاب غذا «تا مرگ» در دروازه هند خواهند نشست.

با این حال، پلیس دهلی روز سه‌شنبه اعلام کرد که به آنها اجازه اعتراض در دروازه هند را نخواهند داد، زیرا این بنا یک بنای تاریخی ملی است و مکانی برای تظاهرات نیست.

پیش از این، ساکشی، دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو، در بیانیه ای در صفحه توییتر خود گفته بود که کشتی گیران برای غوطه ور شدن مدال ها به هاریدوار خواهند رفت.

این مدال ها جان و روح ماست. ما آنها را در گنگ غوطه ور می کنیم زیرا او ماآ گانگا است. او در بیانیه ای به زبان هندی گفته بود که پس از آن دیگر هیچ معنایی برای زندگی وجود ندارد، بنابراین ما تا پای مرگ در دروازه هند در اعتصاب غذا خواهیم نشست. همین بیانیه توسط وینش نیز به اشتراک گذاشته شد.

روز سه‌شنبه روز Ganga Dussera است و انتظار می‌رود افراد زیادی در بانک‌ها نماز بخوانند.

ما این مدال ها را با همان خلوص گنگای مقدس به دست آورده ایم. ساکشی گفت: این مدال ها برای کل کشور مقدس هستند و جای بهتری برای نگه داری آن ها وجود ندارد.

دروازه هند جایگاه شهدایی است که خود را فدای کشور کردند. ما به اندازه آنها مقدس نیستیم، اما احساسات ما هنگام بازی در سطح بین المللی شبیه به آن سربازان است.

ساکشی گفت از آنجایی که “سیستم به جای “گرفتن آزاردهنده” سعی می کرد قربانیان را بترساند و اعتراض را متوقف کند، کشتی گیران احساس کردند که مدال ها ارزشی ندارند و می خواستند آنها را پس دهند.

او آرزو می کرد که ای کاش رئیس جمهور دراپادی مورمو و نخست وزیر نارندرا مودی به این موضوع می پرداختند.

ما اکنون این مدال‌ها را نمی‌خواهیم، ​​زیرا با وادار کردن ما به پوشیدن آن‌ها، این سیستم براق از آن به عنوان ماسکی برای تبلیغات خود استفاده می‌کند و در عین حال از ما سوءاستفاده می‌کند. اگر ما علیه این استثمار صحبت کنیم، ما را به زندان خواهد فرستاد.»

با ورودی های PTI

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار و سرگرمی هند اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام