انوراگ تاکور اصرار دارد که در پرونده آزار جنسی WFI از “روند قانونی” پیروی کند

پرونده آزار و اذیت جنسی WFI: انوراگ تاکور می‌گوید عدالت اجرا خواهد شد، اما پس از طی مراحل قانونی

انوراگ تاکور، وزیر اتحادیه در امور اطلاعات و صدا و سیما و امور جوانان و ورزش در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تصمیمات کابینه در 31 مه در دهلی نو صحبت می کند. PTI

انوراگ تاکور، وزیر ورزش اتحادیه روز جمعه اصرار داشت که روند قانونی با اجرای عدالت در مورد پرونده آزار جنسی مربوط به رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) بریج بوشان شاران سینگ دنبال شود.

اظهارات تاکور چند روز پس از آن بیان شد که کشتی گیران برتر کشور، از جمله ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا دارندگان مدال المپیک و وینش فوگات دارنده مدال قهرمانی جهان، اعتراض مداوم خود را به شهر مقدس هاریدوار در اوتاراکند بردند، جایی که تهدید کردند اگر مدال های خود را در رودخانه گانگا غوطه ور کنند. عدالت در این پرونده پرمخاطب اجرا نشد.

بخوانید | تیم جام جهانی 1983 با کشتی گیران “پریشان” و “مزاحم”

مقالات مرتبط

کشتی گیران

وینش فوگات می گوید: اعتراض کشتی گیران: تصمیم رهبران خاپ “می تواند به ملت آسیب برساند”

کشتی گیران

کشتی گیران چالش بریج بوشان شاران سینگ را می پذیرند، باجرانگ پونیا می گوید “آماده برای انجام تست نارکو” هستم.

همچنین به دنبال آن است که رهبران کشاورز به دولت مرکزی حاکم به رهبری نارندرا مودی اولتیماتوم دادند تا بریج بوشان، رئیس WFI را که به آزار جنسی چند ورزشکار زن از جمله یک خردسال متهم شده است، تا 9 ژوئن دستگیر کند.

«دولت طرفدار تحقیقات بی‌طرفانه است… تاکور در یک جلسه تعاملی در کنفرانس اقتصادی هند که توسط شبکه تایمز سازماندهی شده بود، گفت: همه ما خواهان اجرای عدالت هستیم، اما این امر پس از طی مراحل قانونی انجام خواهد شد.

بخوانید | بریج بوشان شاران سینگ کشتی گیران را به عدم پایبندی به خواسته ها متهم می کند

وزیر گفت که پلیس دهلی در حال بررسی این پرونده است که پس از ارائه گزارشی از سوی کمیته منصوب شده توسط دولت درباره اتهامات علیه سینگ، که همچنین نماینده حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) از قیصرگانج اوتار پرادش است، تشکیل شد.

تاکور در پاسخ به این پیشنهاد که تاخیر در اقدام به این دلیل است که سینگ یکی از اعضای لوک سبها از حزب حاکم در مرکز بوده است، گفت: “هیچ بحثی از جانبداری وجود ندارد.”

وزیر گفت که انتظار می رود پلیس دهلی به زودی یک برگه اتهامی در این زمینه تشکیل دهد.

وی افزود: همه ما طرفدار تحقیقات سریع هستیم.

تاکور گفت که دولت با هر خواسته کشتی گیران موافقت کرده است، هیئتی را برای بررسی اتهامات وارده از سوی آنها علیه سینگ تشکیل داده و از انجمن المپیک هند (IOA) خواسته است تا کمیته ای از مدیران را برای اداره امور WFI منصوب کند.

بخوانید | اعتراض کشتی‌گیران، سواستفاده‌های جنسی افراطی در ورزش هند را مورد توجه قرار می‌دهد

وی با بیان اینکه حوادثی که کشتی گیران به آن اشاره کرده اند هفت سال پیش رخ داده است، گفت: «چه ورزشکار باشد چه زن، اگر ظلمی صورت گرفته است، باید سریعا به عدالت رسیدگی کنند.»

تاکور گفت که به کشتی گیران گفته شده است که می توان در هر ایستگاه پلیس یک FIR تشکیل داد، اما آنها خواستار مداخله دولت بودند.

بخوانید | IOC می گوید: «رفتار با کشتی گیران هندی بسیار ناراحت کننده است

اعتراضات کشتی گیران به WFI بیش از یک ماه است که ادامه دارد. گیر داران ابتدا در ژانویه در Jantar Mantar دهلی دست به تحصن زدند، اما پس از ملاقات با تاکور که از تشکیل کمیته نظارتی برای بررسی موضوع و ارائه گزارش ظرف چهار هفته خبر داد، آن را لغو کردند.

با این حال، کشتی گیران در 23 آوریل به جانتار مانتار بازگشتند و ادعا کردند که فریادهایشان برای عدالت بر سر زبان ها افتاده است و پس از نزدیک شدن به دادگاه عالی، موفق شدند دو گزارش اولیه اطلاعاتی (FIR) را علیه سینگ در پلیس دهلی ثبت کنند.

با ورودی های PTI

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار و سرگرمی هند اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام