“اگر تنها اتهام ثابت شود خود را حلق آویز خواهم کرد”

بریج بوشان شاران سینگ خطاب به کشتی گیران:

بریج بوشان شاران سینگ، رئیس WFI

در بحبوحه اعتراضات مداوم کشتی گیران علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) به دلیل اتهامات آزار جنسی، نماینده BJP ادعا کرده است که اگر حتی یک اتهام علیه او ثابت شود، خود را حلق آویز خواهد کرد.

بخوانید | چگونه اعتراض کشتی‌گیران، سواستفاده جنسی افراطی در ورزش هند را مورد توجه قرار می‌دهد

اگر تنها یک اتهام علیه من ثابت شود، خود را حلق آویز خواهم کرد. اگر شما (کشتی گیران) مدرکی دارید، آن را به دادگاه ارائه دهید و من آماده پذیرش هرگونه مجازات هستم.»

در همین حال، آنوراگ تاکور، وزیر ورزش، از کشتی گیران معترض خواست که هیچ اقدامی که باعث تضعیف ورزش می شود انجام ندهند و در ادامه تحقیقات صبور باشند.

من از کشتی گیران می خواهم که تا نتیجه تحقیقات صبور باشند. من همچنین از آنها می‌خواهم که هیچ اقدامی که باعث تضعیف ورزش می‌شود، برندارند.»

پلیس دهلی ادعاهایی مبنی بر اینکه شواهد کافی برای ادعاهای مطرح شده پیدا نشده است را رد کرد. پلیس افزود گزارش وضعیت تحقیقات به دادگاه ارائه خواهد شد.

پلیس پیش از حذف آن در توییتی نوشت: «تعیین می‌شود که این خبر «اشتباه» است و تحقیقات درباره این پرونده حساس با حساسیت تمام در حال انجام است. همین پیام که توسط یک مسئول روابط عمومی ارسال شده بود، از یکی از گروه های واتساپ برای خبرنگاران نیز حذف شد.

بعداً سخنگوی پلیس پیام دیگری را به زبان هندی به اشتراک گذاشت که در آن چنین آمده بود: «پرونده های تشکیل شده توسط بانوان کشتی گیر همچنان در دست بررسی است. گزارش وضعیت در خصوص رسیدگی به پرونده های مذکور در حال تشکیل است.

از آنجایی که پرونده ها در دست بررسی هستند، گفتن چیزی قبل از ارائه گزارش در دادگاه خلاف رویه است.»

سیاستمداران کنگره به دلیل توجه نکردن به شعار خود «بتی باچائو، بتی پادائو (دختران را نجات دهید، آنها را آموزش دهید)» از BJP انتقاد کردند و با کنایه گفتند که اکنون به معنای «Beti BJP ke netaon se bachao (دختران را از رهبران BJP نجات دهید. ‘ آنها همچنین نارندرا مودی، نخست وزیر را به دلیل پیدا نکردن راه حل دوستانه برای درخواست خود مورد انتقاد قرار دادند.

دیپندر هودا نماینده کنگره در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر AICC گفت: “این مدال ها زندگی آنهاست، آنها نشان دهنده مبارزات آنها، فداکاری های خانواده های آنها و غرور ملت است. این چه نوع حکومت ظالمی است می‌خواهیم از نخست‌وزیر و دولت بپرسیم که چرا حتی درخواست تجدیدنظر ندادند و از کشتی‌گیران خواستند مدال‌های خود را غوطه‌ور نکنند.»

نخست وزیر و وزرایی که وقتی مدال می گرفتند برای عکس گرفتن با این ورزشکاران صف می کشیدند، حتی درخواست تجدیدنظر هم ندادند. این پیام را ارسال کرد که آنها نه تنها ضد ورزش هستند بلکه ضد مدال نیز هستند.”

“شما از قانون مدنی یکسان صحبت می کنید، آیا این قانون برای رهبران BJP قابل اجرا نیست، آیا قانون جداگانه ای برای آنها وجود دارد؟” هودا پرسید.

ویجندر سینگ، بوکسور مدال‌آور المپیک و رهبر کنگره، در سخنرانی خود در پرس گفت که کل این قسمت یادآور حادثه سال 1960 بود که بوکسور افسانه‌ای محمد علی، سپس کاسیوس کلی، مدال طلای المپیک خود را در اعتراض به تبعیض نژادی به رودخانه اوهایو انداخت.

او از مردم خواست همانطور که آمریکایی ها برای علی انجام دادند، پشت کشتی گیران جمع شوند.

لباس کشاورزان سامیوکتا کیسان مورچا خواستار تظاهرات سراسری در 1 ژوئن در حمایت از کشتی گیران شده است.

یک روز پیش از آن، ساکشی مالک، باجرانگ پونیا و وینش فوگات که در خط مقدم اعتراضی که از ژانویه آغاز شد، اعلام کرده بودند که مدال های جهانی و المپیک خود را در رودخانه مقدس گنگ غوطه ور خواهند کرد. پس از رسیدن به هاردوار، توسط رهبران خاپ و کشاورز آنها را وادار به تجدید نظر کردند.

کشتی گیران اکنون پنج روز به دولت فرصت داده اند تا علیه بریج بوشان شاران سینگ که متهم به آزار و اذیت جنسی زنان گراپلر از جمله یک خردسال است، اقدام کند.

روز یکشنبه، یک کیلومتر دورتر از محل افتتاح ساختمان جدید پارلمان، کشتی گیران و حامیانشان به شدت بازداشت شدند که می خواستند در جریان برگزاری «ماهیلا سامان ماهاپانچایات» اعتراض کنند. کشتی گیران بیش از یک ماه در سایت جانتار منتار اعتراض کرده و خواستار دستگیری بریج بوشان شاران سینگ شده بودند.

پس از بازداشت، آنها را با اتوبوس به مکان های نامشخص منتقل کردند، اما بعدا تنها پس از رزرو به دلیل نقض قانون و نظم آزاد شدند. از قضا، کشتی گیران تنها پس از نزدیک شدن به دادگاه توانستند FIR را علیه بریج بوشان شاران سینگ ثبت کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار و سرگرمی هند اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام