برت گالانت از PEI برای نمایندگی کانادا در المپیک زمستانی هیجان زده است

برت گالانت، بیگودی متولد شارلوت‌تاون، می‌گوید که رقابت در المپیک برای او و نامزدش، جوسلین پیترمن، رویایی خواهد بود، حتی اگر پروتکل‌های COVID-19 دیدن یکدیگر را برای آنها دشوار کند.

گالانت در زمستان امسال به عنوان بخشی از تیم براد گوشو به پکن خواهد رفت. تیم نیوفاندلند و لابرادور پس از یک مسابقه نزدیک در جریان آزمایشات کرلینگ المپیک در ساسکاچوان در نوامبر امسال به بازی ها راه یافتند.

پیترمن، که یکی از اعضای پیست جنیفر جونز در خارج از مانیتوبا است، پس از یک میخ‌کوبی در فینال زنان، به بازی‌ها راه یافت.

گالانت گفت: “این برای من فوق العاده اعصاب خردکن بود.” من فقط آرامش و هیجان را به یاد می‌آورم و وقتی آنها برنده شدند به او افتخار می‌کردم.»

این دو نفر برای اولین بار در المپیک شرکت می کنند. اما گالانت گفت که همه‌گیری جهانی احتمالاً باعث می‌شود که این زوج نتوانند در این لحظه با هم لذت ببرند.

او گفت: «به محض شروع رویداد، مطمئن هستم که تماس‌ها نسبتاً محدود خواهد بود. می‌دانید، ما فقط خواهیم دید که محدودیت‌ها چگونه است. اگر بتوانیم بازی یکدیگر را تماشا کنیم. یا اگر شانسی برای آن وجود ندارد، این فقط چیزی است که لازم نیست با آن مقابله کنیم.

“فقط می‌دانی که او آنجاست و دارد از سر می‌گذرد و همان چیزی را تجربه خواهد کرد و به اندازه کافی هیجان‌انگیز است، می‌دانی. ما قطعاً پس از پایان رویداد نیز چیزهای زیادی برای پیگیری خواهیم داشت.”

اول ایمنی

گالانت گفت که تیم مطمئن خواهد شد که تمام تلاش خود را برای ایمن ماندن در طول رویداد انجام خواهد داد. او گفت که رقابت در فضایی حباب‌مانند در زمان‌های اخیر به نوعی «دوی آزمایشی» برای اینکه رویداد بزرگ چگونه خواهد بود، بوده است.

او گفت: مطمئناً بازی‌های المپیک متفاوتی خواهد بود، اما ما فقط از تمام پروتکل‌ها و توصیه‌ها پیروی می‌کنیم و ایمن می‌مانیم.

آزمایش دوبل مختلط کانادا اخیراً پس از مثبت شدن تست COVID-19 چند ورزشکار لغو شد. در عوض، کرلینگ کانادا تیمی را برای نمایندگی این کشور در المپیک انتخاب خواهد کرد.

گالانت که پیش از این به همراه پیترمن نماینده کانادا در مسابقات ملی دوبل مختلط بوده است، گفت که وضعیت برای ورزشکاران ویرانگر است.

او گفت: “شما واقعاً برای یک چرخه کامل چهار ساله کار می کنید و به آن آزمایشات المپیک نگاه می کنید. برای تیم ها، فقط این که فرصت رقابت برای آن مقام را نداشته باشند، مطمئناً سخت است.”

فکر می‌کنم ما فقط از اینکه در آن موقعیت قرار نگرفتیم، به دلیل سختی‌اش، سپاسگزار بودیم.

عروسی های آینده

اما حداقل برای گالانت و پیترمن، المپیک فقط آغاز راه است. این زوج همچنین در ژوئن آینده در PEI ازدواج خواهند کرد.

او گفت: «ما در چند سال گذشته به بازی‌های المپیک نزدیک شده‌ایم و کرلینگ در آن زمان به نوعی اولویت زندگی ما بوده است.

بنابراین فکر می‌کنم زمانی که بازی‌های المپیک به پایان می‌رسد تا بتوانیم کمی آرام شویم، گره بزنیم و زندگی خود را به‌عنوان یک زوج متاهل شروع کنیم، واضح است که بسیار هیجان‌انگیز است.»