بیگودی ها منتظر تصمیم قریب الوقوع تیم المپیک پس از لغو آزمایشات دونفره مختلط هستند

پس از اینکه چالش‌های COVID-19 باعث لغو آزمایش‌های دوبل مختلط کانادا شد، چندین ورزشکار برتر مشتاقانه منتظرند تا بدانند که آیا آنها به عنوان نماینده کشور در این رشته در بازی‌های پکن انتخاب خواهند شد یا خیر.

کرلینگ کانادا گفته است که قبل از اعلام این خبر با کمیته المپیک کانادا و مالکیت سکو مشورت خواهد کرد.

جزئیات مربوط به یک جدول زمانی مشخص نشده است، و باعث می شود انتظار طولانی مدت برای مدعیان طولانی تر به نظر برسد.

جان موریس که برنده طلای دونفره مختلط المپیک در سال 2018 شد، گفت: “این موقعیتی است که ما هرگز قبلاً در آن نبوده ایم و کاملاً خارج از کنترل شماست. من فکر می کنم این بزرگترین چیز است. به عنوان یک ورزشکار، همیشه می خواهید برای کنترل سرنوشت خود. این بخش سخت بود.”

محاکمه ها ابتدا برای 28 دسامبر تا ژانویه برنامه ریزی شده بودند. 2 در Portage la Prairie، Man.، اما در Boxing Day لغو شدند. فدراسیون برای تصمیم خود به خطرات سفر و موارد مثبت در بین ورزشکاران اشاره کرد.

بازی دونفره مختلط المپیک از 2 فوریه در Ice Cube در پکن، دو روز قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می شود. سخنگوی COC روز سه شنبه در پیامی نوشت: تصمیم کانادایی برای نامزدی هنوز در “فرایند مشاوره” است.

موریس با کیتلین لاوز برای کسب مدال طلا در اولین بازی المپیک این رشته در پیونگ چانگ کره جنوبی همکاری کرد.

شریک همیشگی او، ریچل هومن، در آن سال برای آزمایش‌ها در دسترس نبود، زیرا او در رقابت‌های تیمی زنان به المپیک رسیده بود. کرلینگ کانادا به بیگودی ها اجازه نمی دهد در هر دو رشته در یک بازی بازی کنند.

هومن و موریس که در حال حاضر در رتبه پنجم کانادا قرار دارند، هر دو این بار برای انتخاب در دسترس هستند. حالا آنها فقط باید انگشتانشان را روی هم بگذارند و امیدوار باشند که وقتی تصمیم نهایی گرفته شد، سرشان را دریافت کنند.

هومن سه شنبه از بومونت، آلتا گفت: «قطعاً برای قلب سخت است.

جوسلین پیترمن و برت گالانت در رتبه اول کانادا قرار دارند، اما هر دو پس از پیروزی در آزمایشات تیمی چهار نفره نوامبر گذشته در ساسکاتون، در حال حاضر به پکن محدود شده اند.

پیترمن به تیم جنیفر جونز کمک کرد تا به پیروزی برسد و گالانت به تیم براد گشو کمک کرد تا جایگاه مردان را به دست آورد. جونز و برنت لینگ در رده دوم مسابقات دونفره مختلط قرار دارند.

با توجه به سناریوی منحصربفرد، این امکان وجود دارد – اگرچه بعید به نظر می رسد – که Curling Canada بتواند از قاعده خود استثنا قائل شود. بسیاری از کشورها به بازیکنان اجازه می‌دهند در هر دو رشته در این بازی‌ها شرکت کنند، اما به نظر می‌رسد که فدراسیون کانادا بخواهد برنامه‌های تیم را در این تاریخ دیرهنگام مختل کند، مشکوک به نظر می‌رسد.

نانسی مارتین و تایرل گریفیث بالاتر از لیزا ویگل و جان اپینگ در رتبه سوم قرار دارند. ویگل بخشی از تیم پنج نفره جونز است، اما از آنجایی که او به عنوان بازیکن جایگزین برای پکن فهرست شده است، واجد شرایط دوبل مختلط است.

یکی دیگر از رقبای بالقوه زوج کری اینارسون و برد جاکوبز است. آینارسون که فصل گذشته با Gushue عنوان میکس دوبل کانادا را به دست آورد، قصد داشت در آزمایشات با جاکوبز بازی کند.

شما نمی توانید بروید و خودتان را ثابت کنید

رتبه بندی و نتایج اخیر احتمالاً بر روند تصمیم گیری تأثیر می گذارد. تجربه در رویدادهای مهم مانند مسابقات قهرمانی جهان و بازی های المپیک نیز می تواند از عوامل باشد.

موریس گفت که قبل از لغو بازی‌های پلی‌داون، برای سوار شدن بر روی یخ «در حال قهرمانی است».

او در مصاحبه اخیر خود گفت: “من و ریچل یک کمپ تمرینی عالی پیش از آزمایشات داشتیم.” “ما خیلی آماده بودیم. این قسمت سخت است. شما نمی توانید بروید و خودتان را ثابت کنید.”

سوئد، بریتانیای کبیر، سوئیس، نروژ و ایالات متحده برخی از پیشتازان در رشته دونفره مختلط 10 تیمی المپیک هستند.

موریس از Canmore، Alta گفت: “من کاملاً دوست دارم این شانس را داشته باشم که آنها را قبول کنم، اما مطمئن هستم که برخی از بیگودی های دیگر نیز این را می گویند.” من فقط عاشق این هستم که با بهترین های جهان مبارزه کنم و کاملاً از این فرصت لذت می برم.”

در این میان هومن نیز منتظر اخباری در یک جبهه دیگر است. انجمن کرلینگ انتاریو اخیراً مسابقات قهرمانی استانی خود را در 5 تا 9 ژانویه در تورنهیل به دلیل محدودیت های جدید در استان به حالت تعلیق درآورد.

در روز جمعه، انجمن قصد دارد نماینده ای را برای 28 ژانویه تا فوریه معرفی کند. 6 تورنمنت قلب های اسکاتی در خلیج تاندر، اونت.

هومن گفت: «واقعاً چند هفته دیوانه وار گذشته است. “فقط احساسات بسیار زیادی همراه آن است.”

هومن، سه بار قهرمان ملی که انتاریو را به سه بازی متوالی در فینال اسکاتی ها رسانده است، معمولاً برای انتخاب یک اسلم دانک است.

با این حال، اگر او در مسابقات دونفره مختلط المپیک شرکت کند، می تواند در را برای مدعیان انتاریو مانند تیم هالی دانکن (رتبه ششم کانادا) یا تیم ژاکلین هریسون (مرتبه ششم در آزمایشات) باز کند.

لغو بیشتر

کرلینگ کانادا گفت که مسابقات قهرمانی زیر 18 سال کانادا در سال 2022 سه شنبه به دلیل ابهامات مداوم مربوط به همه گیری این بیماری به تعویق افتاد.

این رویداد برای 14-20 فوریه در تیممینز، اونت برنامه ریزی شده بود. فدراسیون گفت که تلاش خواهد کرد تا مسابقات را برای اواخر سال جاری در مکانی دیگر موکول کند.

ملی پوشان زیر 18 سال 2023 سال آینده در تیممینز برگزار خواهند شد. کرلینگ کانادا همچنین گفت که افتتاحیه لثبریج کلاسیک زیر 23 سال در ماه مارس لغو خواهد شد.

سوپر یکشنبه

پنج دوره مسابقات قهرمانی استانی و منطقه ای مختلف در این هفته برگزار شد تا در مسابقات قهرمانی کرلینگ زنان کانادا که در آینده برگزار می شود، میدان پر شود.

فینال ها روز یکشنبه در آلبرتا، ساسکاچوان، یوکان، بریتیش کلمبیا و سرزمین های شمال غربی برگزار شد.

تیم کری اینارسون در مسابقات اسکاتی 2022 از رنگ های کانادایی استفاده خواهد کرد. کریستینا بلک (نوا اسکوشیا)، بریژیت مک‌فیل (نوناووت)، سارا هیل (نیوفاندلند و لابرادور) و مکنزی زاخاریاس (مانیتوبا) به پیست‌های پیست منیتوبا در این میدان خواهند پیوست.

انتاریو، انتاریوی شمالی، کبک، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد بازی های خود را لغو یا به حالت تعلیق درآورده اند و هنوز نمایندگان خود را اعلام نکرده اند. یک تیم تک وایلد کارت نیز اضافه خواهد شد.

مسابقات قهرمانی ملی مردان، تیم هورتونز بریر، از 4 تا 13 مارس در لثبریج، آلتا برگزار می شود.