تابستان محوری برای تیم بسکتبال زنان کانادا که در ویکتوریا آغاز می شود

این یک بازی خانگی نادر برای تیم ملی بسکتبال بانوان بزرگسالان کانادا است.

این تیم یک تابستان مهم را در روز جمعه با یک بازی دوستانه مقابل ژاپن در ویکتوریا آغاز می کند – اولین بازی خود در کانادا از سال 2019 و اولین بازی خود در مرکز استان در بیش از 20 سال.

آیسلین کونیگ از ونکوور، یکی از دو بومی پیش از میلاد در فهرست اردوی آموزشی به همراه تایا هانسون از کلونا، گفت که هفت سال از بازی او در استان خود می گذرد.

کونیگ به CBC Sports گفت: این یک افتخار است. این فوق العاده است که بتوانیم چنین جامعه بسکتبال شگفت انگیزی را نمایندگی کنیم، بنابراین ما فقط امیدواریم که نمایش خوبی برای همه به نمایش بگذاریم و امیدواریم که شاید بتوانیم الهام بخش آیسلین کونیگ بعدی، تایا هانسون باشیم که می آید و بعد از ما با کفش های ما راه می رود. انجام شد.”

این بازی به عنوان یک آماده‌سازی قبل از فیبا آمریکاپ در اوایل جولای عمل می‌کند، جایی که تیم برتر خارج از قهرمان جام جهانی ایالات متحده، در مسابقات مقدماتی المپیک پاریس 2024 شرکت خواهد کرد. مسابقات مقدماتی

تماشا | کانادا در جام جهانی 2022 چهارم شد:

استرالیا به مدال برنز بسکتبال جهان با پیروزی مقابل کانادا رسید

میزبان با هدایت 30 امتیازی لورن جکسون، کانادا را با نتیجه 95 بر 65 شکست داد و به مقام سوم جام جهانی بسکتبال زنان فیبا دست یافت.

کانادا که در رتبه پنجم جهان قرار دارد، با مکزیک (شماره 45)، پورتوریکو (شماره 10)، کلمبیا (شماره 32) و جمهوری دومینیکن (شماره 35) در یک گروه قرار گرفت.

نمایشگاه مقابل ژاپن رده نهم، دارندگان مدال نقره المپیک، باید آزمون محکمی را برای کانادا فراهم کند، کانادایی که پس از کسب مقام چهارمی در جام جهانی پاییز گذشته – بهترین نتیجه از سال 1986 تا کنون، شتاب خاصی دارد.

کونیگ که یکی از اعضای جام جهانی بود، گفت: “هر تابستان به نظر می رسد مهم ترین تابستان تاریخ است. این به نوعی عملکرد ما به عنوان تیم ملی است. هیچ زمانی نمی توانیم یک قدم به عقب برداریم.” تیم

چهره های جدید جایگزین ستاره های WNBA می شوند

در ویکتوریا، کانادا بدون بازیکنان کلیدی WNBA، کیا نرس، بریجت کارلتون و لیتیسیا آمیهر – به علاوه ناتالی آچونوا، که اخیراً زایمان کرده است، خواهد بود.

در عوض، فهرست تعدادی از کهنه سربازان را – مانند کایلا الکساندر و نیرا فیلدز که دو بار المپیکی کرده است – با ستاره های نوظهور مانند کاساندره پروسپر که به تازگی ترم اول خود را در نوتردام به پایان رساند و توبی فورنیه که اخیراً به دوک متعهد شده است ترکیب می کند.

فورنیر، 17 ساله، به CBC Sports گفت که از فرصت بازی در کنار بازیکنانی که از زمان شروع بسکتبال فقط پنج سال پیش تماشا کرده، هیجان زده است.

فورنیه گفت: «اینکه بتوانم در کشورم باشم و همچنین نماینده کانادا باشم و مقابل تیم شگفت انگیزی مانند ژاپن بازی کنم، معنای زیادی دارد.

کونیگ، 25 ساله، گفت: “تلخ شیرین” بودن بدون بازیکنان WNBA است.

او گفت: “همچنین این یک فرصت عالی برای آزمایش تیم به روشی متفاوت است تا تیم را به گونه ای متفاوت از بازیکنان کلیدی اینجا توسعه دهیم تا مطمئن شویم که هیچ حلقه ضعیفی وجود ندارد.”

بازی روز جمعه در مرکز یادبود Save-On-Foods برگزار خواهد شد، همان مکانی که تیم مردان آخرین شانس خود را قبل از المپیک 2021 و مقدماتی جام جهانی در سال گذشته انجام داد.

این تیم در زمین گلدن استیت وریرز بازی خواهد کرد که در آن تورنتو رپترز عنوان قهرمانی سال 2019 را به دست آورد – چوب سختی که توسط برگزارکننده رویداد دوستان بسکتبال ویکتوریا در سال 2021 خریداری شد.

یک زمین بسکتبال با لوگویی نشان داده شده است که روی آن
دادگاه قهرمانی تورنتو رپتورز در بالا نشان داده شده است که در مجتمع ایان استوارت در ویکتوریا دوباره مونتاژ شده است. (ارسال شده توسط نیک بلاسکو)

کونیگ گفت که خانواده و دوستان بی‌شماری از جمله والدینش که از خانه‌شان در تورنتو سفر می‌کنند، حضور خواهند داشت.

برای من هیجان انگیز است که بتوانم کمی هیجان را به این جامعه برگردانم و به آنها نشان دهم که با وجود این واقعیت که شاید آنها به اندازه انتاریو در تیم ملی نماینده ندارند، اما کونیگ گفت که هنوز بخش بزرگی از جامعه و شبکه ای است که بسکتبال کانادا را بسیار عالی می کند.

با این حال، هیجان کونیگز ممکن است نماینده جامعه وسیعتر ویکتوریا نباشد.

فروش پایین بلیط

نیک بلاسکو، مدیر ارشد بسکتبال دوستان ویکتوریا، به CBC Sports گفت که تا بعد از ظهر سه شنبه کمتر از 1500 بلیط فروخته شده است. این ورزشگاه ظرفیت 7400 نفر را دارد.

بلاسکو اشاره کرد که این علاقه کمتری نسبت به بازی‌های مردانه‌ای است که آنها سازماندهی کرده‌اند – چیزی که گروه با فروش اخیر Scotiabank Arena تورنتو برای یک بازی نمایشگاهی WNBA که تنها یک کانادایی را در آن حضور دارد، مشکل دارد.

بلاسکو گفت: «واقعیت این است که اینجا در سطح زمین در برخی از این جوامع چکه نمی کند. برای ما مهم است که مردم از این موضوع حمایت کنند و می‌خواهیم به آن‌ها نشان دهیم که این یک بازی هیجان‌انگیز است، آنها تجربه‌ای عالی خواهند داشت و به معنای واقعی کلمه نسل بعدی بازیکنان بزرگ را خواهند دید.»

حتی قابل توجه است که این تیم اصلاً در خانه بازی می کند، به خصوص با توجه به برنامه سبک همتایان خود در جام جهانی در ماه آگوست.

بلاسکو گفت که عدم فروش بلیت نشان دهنده کاری است که هنوز باید در سطح پایه انجام شود تا ورزش مردان و زنان عادلانه شود.

“این کاری نیست که فقط باید در شهرهای بزرگ یا بازارهای بزرگ انجام شود. این کار باید در سراسر کشور و در سراسر قاره و در همه جا اتفاق بیفتد، خواه یک بازی کوچک در لیگ شبانه محلی باشد یا تیم زنان بزرگسال ما.” ” او گفت.

بلاسکو اضافه کرد که اکنون فقط می خواهد عرصه پر شود. بلیط ها به صورت آنلاین با هزینه 32.50 دلار در دسترس هستند.

او گفت: «در این مرحله، داشتن یک نفر روی صندلی مهم‌تر از پولی است که قرار است برای بلیط ما خرج کند. صادقانه بگویم، چیزی نیست که به طور معمول بگویم، اما احساس متفاوتی در مورد این بازی دارم.