تریپل دابل جوکیچ به ناگتس کمک کرد تا لیکرز را در افتتاحیه فینال کنفرانس غرب حفظ کند.

نیکولا جوکیچ ششمین تریپل دابل خود را در این پلی آف با 34 امتیاز، 21 ریباند و 14 پاس منجر به گل به ثبت رساند و دنور ناگتس را به پیروزی 132 بر 126 مقابل لس آنجلس لیکرز در افتتاحیه فینال کنفرانس غرب در سه شنبه شب قدرت داد.

پس از شروع تند جوکیچ و پایان قدرتمند، و جمال موری 31 امتیاز، دنور برای اولین بار لیکرز را در افتتاحیه فینال غرب شکست داد.

پس از شروعی آرام، آنتونی دیویس 40 امتیاز و 10 ریباند به دست آورد و لبرون جیمز با 26 امتیاز، 12 تخته و 9 پاس گل به پایان رسید. آستین ریوز در 23 امتیاز تراشه کرد و به روند نومیدانه لس آنجلس در سه ماهه چهارم که تقریباً بالشتک 14 امتیازی دنور را پس از 3 حذف کرد، تقویت کرد.

ناگتس با 21 برتری پیش افتاد اما لیکرز دو بار در کوارتر چهارم سه امتیاز را به دست آورد، یک بار روی پرتاب 3 امتیازی ریوز در 124-121 و بار دیگر روی جفت پرتاب های آزاد جیمز که نتیجه را 129-126 با 1 کرد: 12 باقی مانده

پس از اینکه جوکیچ دو پرتاب آزاد را در 26 ثانیه مانده به پایان رساند تا دنور با نتیجه 131-126 پیش بیفتد، موری توپ را از جیمز گرفت که می خواست آن را به حلقه ببرد و جوکیچ توپ شل را جمع کرد قبل از اینکه در 10.9 ثانیه باقی مانده خطا شود. او یکی از دو را غرق کرد و جیمز از 3 اشتباه شلیک کرد که ثانیه ها شروع شد.

بازی 2 پنجشنبه شب در بال آرنا برگزار می شود، جایی که ناگتس برتر با نتیجه 7-0 در پلی آف و 41-7 در مجموع، بهترین رکورد خانگی در لیگ در این فصل است.

جوکیچ یک روز قبل گفته بود که ناگتس به شدت نیاز داشت تا از پیروی از گام‌های ورزشی ممفیس گریزلیز و گلدن استیت وریرز اجتناب کنند، هر دوی آنها بازی باز خانگی خود را به لیکرز واگذار کردند و در شش بازی شکست خوردند.

علاوه بر این، جیمز در 20 سری آخر پلی آف خود پیروز شده است که در آن تیمش برنده بازی افتتاحیه شده است.

ناگتس از سال 1979 در بازی 1 مقابل لیکرز شرکت نکرده بود، زمانی که آنها بازی افتتاحیه بهترین سری 3 را بردند و دو بازی بعدی را باختند. این نزدیک‌ترین چیزی است که ناگت‌ها تا به حال به حذف لیکرز رسیده‌اند که سه بار در فینال‌های غرب، از جمله در حباب فلوریدا در سال 2020، دنور را شکست داده‌اند.

جوکیچ در کوارتر اول با نشان دادن قدرت MVP خود، 12 تخته را پایین آورد و 5 پاس گل داد تا 8 امتیاز به پایان برسد. این او را به اولین بازیکنی تبدیل کرد که حداقل از سال 1997، 12 تخته یا بیشتر و حداقل 5 پاس گل در هر ربع از یک بازی پلی آف NBA دارد.

.

لیکرز از یک دوندگی 11-2 استفاده کرد تا اختلاف را به 11 امتیاز کاهش دهد، قبل از اینکه جوکیچ با یک پرتاب 3 امتیازی خارج از تعادل روی بازوی دیویس پاسخ داد که به سختی تور را در صدای زنگ کوبید و دیویس را به سمت نیمکت بازگرداند. ناباوری

جوکر که سومین جایزه متوالی MVP NBA را در سال جاری با برتری جوئل امبید از فیلادلفیا از دست داد، در نیمه اول ۱۹ امتیاز، ۱۶ ریباند، ۷ پاس منجر به گل و دو بلاک به دست آورد و ناگتس با نتیجه ۷۲-۵۴ پیش افتاد. رختکن

جوکیچ در نیمه اول 16-13 به تنهایی از لیکرز پیشی گرفت و ناگتس برای اولین بار در هشت تلاش، لس آنجلس را در اولین بازی پلی آف شکست داد.

با 258 امتیاز ترکیبی، از سال 1987، زمانی که دیترویت 145 بر 119 بوستون را شکست داد، این بازی پر امتیازترین بازی فینال کنفرانس بود که به وقت اضافه نرفت.

یک ساعت ضربه‌ای که کار نمی‌کرد درست شد و به موقع برای نیمه دوم به جای درستش بالای سبدها بازگردانده شد. یک نقص باعث شد تا مسئولان در نیمه اول یک تایمر در دو انتهای زمین بال آرنا قرار دهند.

نگاه متفاوتی را برای جیمز، جوکیچ و بقیه بازیکنان ایجاد کرد که معمولاً از جایی که در حال شوت کردن هستند کمی به بالا نگاه می کنند تا بدانند چقدر زمان باقی مانده است. در نیمه اول، آنها باید به سمت راست خط پایه نگاه می کردند.