توبی فورنیه با چشم به المپیک پاریس به اردوی تیم بسکتبال زنان کانادا پیوست

اخیراً برای توبی فورنیه بسیار سخت بوده است، اما او همچنان دید تونلی را از طریق آن دارد.

این جوان 17 ساله بومی تورنتو روز چهارشنبه به دانشگاه دوک متعهد شد. پس از جشن گرفتن با خانواده در شام در آن شب، بازیکن رده سیزدهم ESPN در سال 2024 اکنون در ادمونتون برای اردوی تیم ملی بزرگسالان زنان حضور دارد و چشم به رقابت برای کانادا در المپیک 2024 پاریس است.

فورنیه به Canadian Press گفت: “من فقط به اهدافم و آنچه برای مدت طولانی می خواستم پایبند هستم. بازی های المپیک واقعا برای من یک رویا برای بسیاری از زندگی ام بوده است.” بنابراین احساس می‌کنم که می‌دانم به کجا می‌خواهم بروم و چه کاری باید انجام دهم و چه قدم‌های بعدی باید بردارم تا به آن موقعیت برسم و خودم را برای المپیک آماده کنم.

من فقط باید صادقانه بازی خود را انجام دهم، اعتماد به نفس داشته باشم. من به دلایلی در اردو هستم و فرصتی برای من وجود دارد که در این تیم حضور داشته باشم.”

این کمپ تمرینی، علاوه بر یک بازی نمایشی مقابل ژاپن در ویکتوریا در 2 ژوئن، اولین مرحله آماده سازی است که به مسابقات آمریکاپ زنان فیبا در مکزیک از 1 تا 9 جولای منجر می شود.

با توجه به اینکه ایالات متحده قبلاً برای بازی های پاریس راه یافته است، تیم برتر آمریکاپ – با حضور 10 تیم – به طور خودکار به مسابقات انتخابی المپیک زنان فیبا در فوریه 2024 راه پیدا می کند. سه تیم برتر زیر در مسابقات منطقه ای پیش زنان فیبا با هم رقابت خواهند کرد. – مسابقات مقدماتی المپیک در ماه نوامبر.

فورنیه، یک مهاجم 6 فوت و دو در کالج آمادگی کرستوود انجمن بسکتبال اسکولاستیک انتاریو، فصل درجه 11 خود را در 5 مارس به پایان رساند و تیم خود را به عنوان قهرمانی لیگ رساند و با عملکرد 23 امتیازی MVP فینال را به دست آورد.

فورنیه پس از آن در نشست نایک هوپس در 8 آوریل در پورتلند، اوره نمایش برجسته ای داشت.او با 18 امتیاز، 9 ریباند و سه بلاک برای تیم منتخب جهان در اولین بازی زنان این رویداد به پایان رسید.

این نوجوان پس از ترک سایر ورزش ها و فعالیت ها، از جمله ژیمناستیک و باله، در 12 سالگی بسکتبال را آغاز کرد.

به شهرت رسیدن او دو سال بعد با پخش ویدیویی از غوطه ور شدن او در فضای مجازی آغاز شد. با موفقیت یک تغییر ذهنی برای فورنیه به وجود آمد.

او می‌گوید: «من بچه‌ای شبیه، مضطرب و ساکت‌تر بودم. همیشه با افرادی که با آنها احساس راحتی می‌کردم پر سر و صدا بودم و هنوز هم بسیار پرانرژی بودم، اما هرگز اینطور نبود که بیشترین اعتماد به نفس را داشته باشم، مخصوصاً در ورزش. «بنابراین، حتی زمانی که دیگران می‌توانستند، خیلی از پتانسیل‌هایم را ندیدم.

و من احساس می‌کنم که این برای من از نظر ذهنی خسته‌کننده‌ترین قسمت بود، بخشی از بازی من بود که حتی نمی‌خواستم آن را روی حلقه بزنم زیرا خیلی عصبی بودم. اما در این مقطع از دوران حرفه‌ای من در بسکتبال، به نوعی سوئیچ را برگرداندم و توانستم فشار را در آغوش بگیرم … اعصاب و آدرنالینی که قبل از بازی دارم و اکنون به جای اینکه بگذارم مرا خاموش کند از آن به نفع خودم استفاده می کنم.

اکنون من به نوعی از آن توجه و انرژی که از آن می گیرم خوشم می آید.

با پایان دادن به یک فرآیند استخدام “فوق العاده آشفته”، تعهد او به دوک یکی از مواردی است که او به دلایل متعددی در مورد آن تقویت شده است.

فورنیه گفت: «این بیشتر یک احساس هیجان است زیرا من برای سال آینده بسیار آماده هستم و در چنین صحنه بزرگی حضور دارم و بتوانم در مقابل تعداد زیادی از مردم رقابت کنم. “این یک رویای مادام العمر برای من بود و فقط چیزی بود که مدتهاست، از زمانی که بسکتبال را شروع کردم، می خواستم.

“اما این قطعاً خیلی هم آرامش بخش است. این احساس بسیار خوبی است که فقط استراحت کنم و بدانم که جایی را دارم که سال آینده می روم و فقط این ارتباط را با آنها ایجاد کنم و نگران هیچ کس دیگری نباشم.”

“تجربه یادگیری بزرگ”

اکنون رقابت در کنار برخی از بهترین های کانادا فرصتی برای جذب اطلاعات خواهد بود.

فورنیه گفت: “من فکر می کنم این یک تجربه یادگیری بزرگ است.” “فقط می توانم در کنار همه این زنان باشم که این مدت طولانی آن را پشت سر گذاشته اند و خیلی بیشتر از من در این بازی بوده اند.

“فقط بتوانیم راه آنها را دنبال کنیم و ببینیم که آنها چگونه عمل می کنند و چگونه رفتار می کنند. دقیقاً آنچه را که انجام می دهند تکرار نکنیم، اما چیزهای خاصی وجود دارد که در یک ورزشکار نخبه لازم است و فقط به نوعی این عادت ها را از آنها دریافت می کند. آنها و یادگیری و توانایی پرسیدن سوال.

“و بسیاری از آنها فوق العاده خوب هستند و همیشه می توانند من را در همه چیز راهنمایی کنند.”