تویوتا یاریس خودروی سال 2021 اروپا شد – خودرونویس

موتور به کار رفته در کیا سراتو حجمی معادل ۲٫۰ لیتر و ۴ سیلندر دارد و میتواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت توسط موتوری ۴ سیلندر به حجم فقط ۱٫۶ لیتر تولید میشود. تویوتا یاریس صندوقدار که نسل دوم این خودرو محسوب میشود در ایران مورد استقبال قرار گرفت. به همین دلیل است که خودرویی مانند تویوتا یاریس و تویوتا کرولا بازندگان این میدان بودهاند. رنو داستر به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و همچنین توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) استاندارد مجهز شده است و دارای امکاناتی چون کروز کنترل، کامپیوتر سفر، حسگر دنده عقب و کیسه هوای راننده است. در واقع این اسیووی کامپکت 1.6 لیتری که با جعبه دنده 4 سرعته آیسین ژاپن به بازار عرضه میشود را باید در درازمدت محک زد. موتور ۲ لیتری با توان تولید ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور در کنار سیستم گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و شتاب صفر تا صد برقآسای ۴.۴ ثانیه جایی برای حرف باقی نمیگذارد. کراس Yaris همچنین از حالت رانندگی AWD (درایو تمام چرخ) پشتیبانی می کند که با موتور بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر جفت شده و در شرایط بارانی یا برفی قدرت قابل توجهی را به راننده منتقل می کند.

کمپانی ام جی یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ را برای MG 6 در نظر گرفته است. این خودرو که ساخت ژاپن است، دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه است، حجم موتور ۱۲۹۸ سی سی داراست، ۱۴۳ اسب بخار و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین دارای کمربند ایمنی است که مانع از حرکت وسایل نقلیه هنگام رانندگی می شود. کیا اپتیما دارای امکانات و پیشرانه قدرتمندی است اما دارای طراحی محتاطانه است و چهره آن زیاد جوانپسند نیست و نتوانسته رتبه خوبی بدست آورد. فروش مجموع مدل های الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه جولای ۱۶۰ هزار و ۶۴۶ دستگاه بوده که ۱۷ درصد از فروش کل را به خود اختصاص داده است. 31 جولای 2015 … مضاف بر این قطعات ذکر شده، امکان سفارش قطعاتی دیگر مانند قاب پلاک فیبر کربنی، خط کشی بدنه و قاب اسپرت والو تایرهای برای یاریس GR وجود دارد. در طراحی نمای داخلی نیز، با وجود سادگی، طراحی مدرن است و HUD، صفحه کیلومتر دیجیتالی و صفحه نمایش بزرگ 10 اینچی نکات جالب توجه آن است. امکانات این خودرو شامل مواردی چون سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، محفظه خنک نگهدارنده، نشانگر باد تایرها، چراغ LED عقب و چراغ دیلایت، آیینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن، آیینه داخلی الکتروکرومیک جهت راحتی دید راننده در شب، ایموبیلایزر، ۶ کیسه هوا، ریموت کنترل و استارت دکمهای است.

امکانات رنو کپچر شامل سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك، چراغهاي LED روز روشن، سيستم تنظيم ارتفاع نور چراغهاي جلو، سنسور اتوماتيك نور چراغها، آينههاي جانبي برقي و تاشونده با ديد گسترده و مجهز به گرمكن عقب، بدنه ۲ رنگ، غربيلك فرمان چرمي، رينگ آلومينيومي ۱۷ اينچ، سيستم استارت دكمهاي هوشمند، كروز كنترل و سيستم محدودكننده سرعت، سيستم مصرف بهينه موتور، قابليت تلسكوپي تنظيم فرمان و تنظيم ارتفاع، كارت قفل و استارت هوشمند رنو، گرم كن صندليهاي جلو، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HSA است. هاچ بک (هاچ بک انگلیسی از دریچه – هاچ و عقب – در عقب) نام بدنه یک خودروی سواری با یک یا دو ردیف صندلی ، درب در دیوار عقب و برآمدگی عقب کوتاه شده است. این پیشرانه میتواند قدرتی معادل با ۱۶۰ اسببخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۵ نیوتنمتر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. برای همین است که خودرویی مانند مزدا 3 با چهره و ظاهری اسپرت و قدرت پیشرانهای خوب میتواند گزینه اول مردم باشد و خودروهایی مانند هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما رتبههای بعدی را کسب کنند زیرا اگرچه طراحی آنها قدیمی است اما قدرت پیشرانه آنها عالی است.

اگر کمی به مطالب اخیر دقت کنید به راحتی متوجه میشوید که ظاهر اسپرت گونه و جوانپسند اولین معیار مردم برای انتخاب یک خودرو است. البته کیا در چند سال اخیر روی این مشکل تبلیغات زیادی کرده است و شاید در چند سال آینده شاهد آن باشیم که کیای کرهای بتواند از مزدای ژاپنی پیشی بگیرد. از نظر ایمنی هم این خودرو ۴ ستاره از موسسه یوروانکپ دریافت کرده است. شکل ظاهری باتری تغییر پیدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است. تویوتا می گوید تغییر مکان به ویژگی های ایمنی پیشرفته – از جمله کیسه های هوای دوقلوی درجه یک – و همچنین یک طراحی کاملاً جدید و موتورهای بسیار کارآمد ، باعث افزایش قیمت یاریس شده است. سیستم تعلیق یاریس GR نیز متفاوت بوده و از سیستم دوبل جناغی در جلو استفاده شده است. از نکات مثبت این خودرو می توان به هندلینگ خوب، سرعت بالای پاسخگوی گیربکس، کابین جادار، مصرف سوخت اقتصادی و از نکات منفی ان به کیفیت پایین متریال استفاده شده در کابین، خشک بودن صندلیها و ضعف سیستمهای برقی اشاره کرد. رنو داستر در تیپهای PE و SE به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در دسترس خریداران قرار دارد و با داشتن مزایایی مثل کم استهلاک بودن ، مصرف سوخت مناسب و سواری نرم توانسته نظر مردم را به خود جلب کند.