تیم بسکتبال زنان قهرمان LSU دعوت بایدن به کاخ سفید را پذیرفت

تیم بسکتبال زنان قهرمان ملی LSU دعوت رئیس جمهور جو بایدن برای بازدید از کاخ سفید را می پذیرد.

سخنگوی دانشگاه، مایکل بونت، روز پنجشنبه، یک روز پس از آنجل ریس، ستاره تیم ببرها، در طول یک مصاحبه پادکست پیشنهاد کرد که تیمش به جای جو بایدن، رئیس جمهور سابق، باراک اوباما، بانوی اول سابق و میشل اوباما، بانوی اول سابق، نیت LSU را در این مورد تایید کرد. بانوی اول جیل بایدن

ریس این پیشنهاد را پس از آن مطرح کرد که گفت تمایلی به پذیرش عذرخواهی جیل بایدن برای پیشنهاد دعوت از LSU و آیووا نایب قهرمان به کاخ سفید ندارد. پرزیدنت بایدن این ایده را دنبال نکرد و فقط از LSU و قهرمان ملی مردان کانکتیکات دعوت کرد.

ونسا والدیویا، سخنگوی جیل بایدن، گفته است که بانوی اول به معنای بی‌احترامی به LSU نبوده و گفته‌های او برای تحسین این بازی تاریخی و همه زنان ورزشکار بوده است. با پیروزی 102-85 خود بر هاوکیز، مجموع امتیاز LSU بیشترین امتیاز کسب شده در یک بازی قهرمانی توسط یک تیم بود. مجموع 187 نیز علامت قبلی را شکست. این بازی همچنین 9.9 میلیون مخاطب تلویزیونی را به خود جلب کرد که یک رکورد برای یک بازی عنوان زنانه NCAA است.

بونت گفت در حال حاضر تاریخ مشخصی برای بازدید از کاخ سفید وجود ندارد. او نمی تواند تأیید کند که آیا همه بازیکنان و مربیان می توانند در این مسابقه حضور داشته باشند یا خیر.

در یک حضور در دنور روز دوشنبه، جیل بایدن از اخلاق ورزشی آیووا تمجید کرد و به هر دو تیم تبریک گفت. او همچنین گفت که به عنوان بخشی از سنت دیرینه بازدید قهرمانان از کاخ سفید، آیووا نیز باید به آنجا بیاید “زیرا آنها بازی بسیار خوبی انجام دادند.”

ریس روز دوشنبه پیشنهاد جیل بایدن را “شوخی” خواند.

برخی از کامنت‌گذاران رسانه‌های اجتماعی به پویایی نژادی مربوطه اشاره کردند و گفتند که فقط برندگان باید با بازدید از کاخ سفید پاداش بگیرند و میزبانی هر دو تیم از دستاورد تیم LSU که عمدتاً سیاه‌پوست هستند، کم می‌کند. تیم آیووا عمدتا سفیدپوست است. دیگران به نقش مهم زنان سیاه پوست در سیاست حزب دمکرات اشاره کردند.

پرزیدنت بایدن به مدت هشت سال معاون و معاون اوباما بود. در همین حال، اوباما در انتخابات 2020 به طور فعال برای بایدن مبارزات انتخاباتی انجام داد.

“سفید، سیاه، مهم نیست، شما یک زن هستید”

پس از پیروزی LSU، مربی کیم مولکی گفت که در صورت دعوت به کاخ سفید خواهد رفت. ریس روز چهارشنبه گفت که مطمئن نیست که برود یا نه.

ریس به خاطر تکان دادن دست خود در مقابل صورتش در حالی که نزدیک پایان بازی به ستاره آیووا، کیتلین کلارک خیره شده بود، در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت. کلارک، بهترین بازیکن سال آسوشیتدپرس، در جریان پیروزی آیووا بر لوئیزویل در الیت هشت، حرکتی مشابه به هیچ کس خاص انجام نداد.

ریس گفت که فکر نمی‌کند اگر LSU به آیووا می‌بازد، از جیل بایدن ستایش می‌کرد که هاوکیز دریافت کرد.

او افزود: «اگر ببازیم، به کاخ سفید دعوت نمی‌شویم». به یاد دارم که او در مورد اینکه هر دو تیم باید به دلیل اخلاق ورزشی دعوت شوند، اظهار نظر کرد. اینجور چیزا اذیتم میکنه چون تو آخر روز زن هستی سفید، سیاه، مهم نیست، تو زن هستی، قراره قبل از هرچیزی پشت ما بایستی.”

در جریان رژه قهرمانی LSU در محوطه دانشگاه در چهارشنبه شب، یک ریس خندان همچنان که در پشت یک کوروت کانورتیبل نارنجی رنگ نشسته بود، دستش را در مقابل صورتش در میان امواج برای تشویق هواداران تکان می داد.

رسا بودن ریس در داخل و خارج از زمین باعث افزایش علاقه به او شده است. بر اساس شرط بندی ورزشی کانادا، ریس طی دو روز پس از قهرمانی LSU، 500000 فالوور اینستاگرام به دست آورد و مجموع فالوورهای او را به بالای یک میلیون رساند.

ریس همچنین توسط ورزشکاران برجسته با طرفداران جهانی تبلیغ شده است. لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول 1، عکسی از ریس را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. و هنگامی که ممفیس گریزلیز این هفته از نیواورلئان بازدید کرد، جا مورانت، نگهبان ستاره، سفر کوتاهی به پردیس باتون روژ LSU برای ملاقات با ریس انجام داد که در رسانه های اجتماعی منتشر شد.