تیم بسکتبال مردان کانادا در جام جهانی آینده فیبا با فرانسه همگروه شد

تیم بسکتبال مردان کانادا روز شنبه در قرعه کشی رسمی در مانیل از حریفان مرحله گروهی خود در جام جهانی آینده فیبا مطلع شد.

کانادا که در دور مقدماتی شش کشور خود با 11 برد و یک باخت در صدر قرار گرفت، در گروه H با تیم قدرتمند فرانسه، لتونی و لبنان قرار گرفت.

تیم فرانسوی قصد دارد ویکتور ویمبانیاما را در فهرست خود داشته باشد، که در درفت ورودی آینده NBA در سال 2023، انتخاب شماره 1 است.

روآن بارت، مدیر کل و معاون اجرایی کانادا در بیانیه‌ای گفت: با پیوستن فرانسه، لبنان و لتونی به ما در گروه H، هر کدام مجموعه‌ای از چالش‌ها و سبک‌های مختلف بازی را ارائه خواهند کرد.

“تیم اخیراً با هر یک از مربیان و بازیکنان خود ارتباط برقرار کرده است، تیم متعهد و متمرکز بر دستیابی به اهدافی است که به عنوان یک برنامه تعیین کرده ایم.”

این مسابقات از 25 اوت تا 10 سپتامبر با بازی های مرحله گروهی در مانیل، جاکارتا، اندونزی، و اوکیناوا، ژاپن برگزار می شود.

تماشا | رتبه کتاب کانادا در جام جهانی مردان:

کانادا با غلبه بر ونزوئلا راهی جام جهانی بسکتبال فیبا شد

تیم بسکتبال مردان کانادا با پیروزی 94 بر 56 مقابل ونزوئلا در ادمونتون جواز حضور در جام جهانی بسکتبال فیبا 2023 را کسب کرد.

نیک نرس سرمربی کانادایی گفت: “من هیجان زده هستم که در ماه آگوست دوباره به عنوان یک گروه دور هم جمع می شوم و به عملکرد قوی در طول مسابقات مقدماتی ادامه می دهم.”

ما یک برنامه نمایشگاهی چالش برانگیز در برابر برخی از فدراسیون‌های برتر جهان ایجاد کرده‌ایم که تیم ما را برای رقابت سختی که در گروه H و در طول جام جهانی با آن روبرو خواهیم بود، آماده می‌کند.»

تیم چهار بار مدافع قهرمانی المپیک ایالات متحده که در این مسابقات توسط استیو کر از گلدن استیت هدایت خواهد شد – در گروه C با یونان، اردن و نیوزلند قرار گرفتند.

مانوئل پانگیلینان، یکی از اعضای هیئت مدیره مرکزی فیبا از فیلیپین – با استفاده از عبارتی که برای مبارزه محمد علی و جو فریزیر ابداع شده است، گفت: به دوستانمان در سراسر جهان، به «Thrilla in Manila» جدید ما بپیوندید، جام جهانی بسکتبال 2023. در مانیل در سال 1975.

جام جهانی بزرگترین تورنمنت فیبا است، به علاوه راهی برای کسب سهمیه المپیک پاریس در سال آینده است.

با این انتظار که فرانسه به‌عنوان میزبان به‌عنوان یک انتخابی خودکار برای المپیک اضافه شود – احتمالاً چیزی بیش از یک امر رسمی نیست، و فیبا برنامه‌ای برای تصمیم‌گیری تا 30 ژوئن ندارد – هفت تیم به‌طور خودکار برای حضور در المپیک 12 تیمی واجد شرایط خواهند بود. مسابقات.

دو بازیکن برتر جام جهانی از اروپا و آمریکا و همچنین یکی از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه به پاریس 2024 راه خواهند یافت.

قرعه کشی گروهی

تمامی تیم های هر گروه در دور اول با یکدیگر بازی می کنند. دو تیم برتر هر گروه به دور دوم راه می یابند. دو تیم آخر به مسابقات رده بندی می روند تا مکان های هفدهم تا سی و دوم این رویداد را مشخص کنند.

تیم ها با رده بندی جهانی خود فهرست شده اند.

  • گروه الف: آنگولا (41)، جمهوری دومینیکن (23)، فیلیپین (40)، ایتالیا (10)
  • گروه B: سودان جنوبی (62)، صربستان (6)، چین (27)، پورتوریکو (20)
  • گروه C: مانیل: ایالات متحده (2)، اردن (33)، یونان (9)، نیوزیلند (26)
  • گروه D: مانیل: مصر (55)، مکزیک (31)، مونته نگرو (18)، لیتوانی (8)
  • گروه E: آلمان (11)، فنلاند (24)، استرالیا (3)، ژاپن (36)
  • گروه F: اسلوونی (7)، کیپ ورد (64)، گرجستان (32)، ونزوئلا (17)
  • گروه G: ایران (22)، اسپانیا (1)، ساحل عاج (42)، برزیل (13)
  • گروه H جاکارتا: کانادا (15)لتونی (29)، لبنان (43)، فرانسه (5)