خانه هوشمند (Smart Home): معرفی تجهیزات خانه هوشمند + عکس

زمانی که صحبت از دستگاه های هوشمند خانگی به میان می آید، این ها با ارتباطات بی سیم مجهز شده اند. برای این منظور معمولا در سقف کیوسک های فروشگاهی قلاب های مخصوصی جهت بارگیری سازه به وسیله جرثقیل تعبیه شده که به راحتی به کمک آنها سازه از زمین بلند و بر روی کف یک تریلی سوار شده و مجددا پس از انتقال آن را در محل جدید به همین روش پیاده و در محل نهایی نصب می شود. معمولا این سیستم ها در مقابل ویروس های مخرب یا حملات هکری نفوذ پذیر هستند. راه حل هوشمند سازی سیستم های تهویه عادی است که خانه های هوشمند به عنوان یک شرکت پیش رو در زمینه نسل دوم سیستم های هوشمند سازی ساختمان مبتنی بر اینترنت اشیا به اجرای خدمات آن می پردازد. اگر حرکتی شناسایی شود این لامپ ها ممکن است روشن شوند. این ها تقریبا همه کاره هستند و می توان برای مقاصد مختلفی ازشان بهره برد. ویلای پیش ساخته 38.5 متری همیشه آماده و بعد از خرید شما در همان روز به سمت شما حرکت خواهد کرد و چنانچه ابعاد و پلانی بجز این پلان بخواهید باید سفارشی برایتان ساخته شود که حدود یک ماه زمان می برد.

بسیاری از مردم امروزه دوست دارند بدانند که به چه دلیل باید ساختمان خود را هوشمند سازی کنند و تفاوت خانه هوشمند با ساختمان معمولی در چه چیزی است. علاوه بر این چنین لامپ هایی مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و در هزینه هایتان صرفه جویی می کنند. پس اگر روتر ندارید باید یکی بخرید و همین باعث می شود هزینه هایتان افزایش یابد. دوشاخه های هوشمند به شما کمک می کنند در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. خوب دوشاخه ها وسایلی هستند که کمکتان می کنند دستگاه های خانه را روشن یا خاموش کنید. هرچند دوشاخه های هوشمند کمک تان می کنند روشن یا خاموش بودن دستگاه ها را بررسی کنید اما برای صرفه جویی در انرژی، لامپ های هوشمند گزینه بهتر و مناسب تری هستند. این موضوع بدین معنی است که چنین دستگاه هایی داده ها را به گوشی شما یا به همدیگر ارسال می کنند. هاب مرکز فرماندهی اکوسیستم خانه هوشمند شما است. شما می توانید با استفاده از مجموعه سخت افزار و نرم افزار های سیستم هوشمند مجموعه ورزشی،به خوبی مجموعه ورزشی خود را مدیریت کنید. راهاندازی یک سیستم امنیتی هوشمند برای شما و خانوادهتان حس امنیت، آرامش و آسودگی خاطر فراهم میکند و این چیزی فراتر از یک احساس است.

شاید بتوان گفت یکی از بزرگ ترین معایب این لامپ ها نبود شکل و اندازه متنوع است. هنگامی که یک ساختمان دارای سیستم هوشمند باشد سیستم هوشمند کنترلی جای سیستم دستی را می گیرد و هم در زمان و هم مصرف انرژی صرفه جویی بوجود می آید و انرژی هدر نمیرود و تمام این برنامه ها توسط خانه هوشمند و یا اینکه هوشمند سازی ساختمان اجرا می شود و در ساختمانهایی که فرآیند هوشمند سازی فعال است صاحبخانه به راحتی و با فشردن یک دکمه بسیاری از کارها را انجام می دهد و این تکنولوژی مدرن نیز برای افراد مختلف امکان پذیر است و در زندگی های پر مشغله و مدرن امروزی راه حل مناسبی برای ایجاد راحتی بیشتر و سرعت بخشیدن به امور روزانه است و باعث می شود زمانی که ساختمان خالی از سکنه است انرژی تلف نشود مثلا زمانی که کسی در محیط حضور نداشته باشد سیستم روشنایی و سرمایشی و گرمایشی از کار می افتد و با باز شدن پرده ها به طور هوشمند نور محیط تامین شده و نیاز به استفاده از سیستم روشنایی نیست . این لامپ ها می توانند اتصال اینترنتی داشته باشند و همین امر بهتان کمک می کند کارهای خودتان را هم تکمیل کنید.

امروزه دیگه این کار در حد تصور کردن نیست چون با وجود تکنولوژی خانه هوشمند همه این شرکت هوشمند سازی خانه کارها ممکن شده. در نتیجه تقریبا هر دوشاخه یا کلید هوشمندی که در خانه دارید باید ZigBee، Z-Wave، بلوتوث یا وای فای داشته باشید. این دوشاخه ها بسیار راحت هستند و به شما اجازه می دهند هر دستگاهی که در خانه دارید را خودکار کنید. به عنوان مثال اگر در خانه تان آلارم دارید می توانید کاری کنید لامپ ها به صورت خودکار بعد از شناسایی حرکت، روشن شوند. با اینحال اگر بودجه کافی دارید و به دنبال یک راه حل مناسب برای خانه تان هستید لامپ های هوشمند بهترین گزینه برایتان خواهد بود. با اینحال اگر می خواهید هزینه های انرژی تان را کمتر کنید خرید لامپهای هوشمند می تواند مفیدتر باشد. مزایا و معایبی هست که باید به هنگام خرید مدنظر داشته باشید. بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی و برق را می توان یکی از شاخص ترین مزایا هوشمند سازی ساختمان قلمداد نمود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه هوشمند سازی خانه لطفا به بازدید از وب سایت ما.