خرید اکانت Embase : دسترسی به Embase

شناسایی روش های نمایه سازی و مقایسه اصطلاحنامه های دو پایگاه اطلاعاتی Pubmed و Embase، به جستجوی موفق تر اطلاعات کمک می کند و به دنبال آن می توان الگویی روزآمدتر برای شیوه های نمایه سازی و اصطلاحنامه پایگاه ملی اطلاع رسانی پزشکی بدست آورد. شناسایى روش هاى نمایه سازى و مقایسه اصطلاحنامه هاى دو پایگاه اطلاعاتى Pubmed و Embase، به جستجوى موفق تر اطلاعات کمک مى کند و به دنبال آن مى توان الگویى روزآمدتر براى شیوه هاى نمایه سازى و اصطلاحنامه پایگاه ملى اطلاع رسانى پزشکى بدست آورد. Pubmed indexing method is derivative and exhaustive indexing. Embase indexing method is assignmentive and derivative indexing and does it specific and more exhaustive. Two main medical databases are Pubmed and Embase. هیچکدام از مجلات در پایگاه های PUBMED و WEB OF SCIENCE یافت نشدند. دو مورد از مهمترین پایگاه هاى علوم پزشکى و پرکاربردترین آنها Pubmed و Embase مى باشند. لذا این مطالعه با هدف مقایسه شیوه هاى نمایهسازى Pubmed و Embase انجام گردید. لذا این مطالعه با هدف مقایسه شیوه های نمایهسازی Pubmed و Embase انجام گردید. PubMed دسترسی آنلاین به MEDLINE را از نوعی که فقط در کتابخانه قابل انجام بود به نوعی که در هر کجا قابلیت انجام داشت تبدیل کرد و سرعت آن را بهبود بخشید.

دسترسی رایگان به Embase
پابمد (Pubmed) یک موتور جستجوی تحت وب رایگان است که دسترسی به چندین پایگاه داده اصلی در گستره وسیعی از رشتههای علوم پزشکی و زیستشناسی را فراهم میکند. در Pubmed نمایه سازى به صورت تخصیصى و جامع صورت مى گیرد. شما با Google Scholar میتوانید در منابع دانشگاهی و پژوهشی شامل مقالات، رسالههای دانشگاهی، کتابها، چکیدهها و متون حقوقی و قضایی به جستجو بپردازید. منابع جستجو شونده از پایگاههای ناشران دانشگاهی، انجمنهای علمی، گنجینههای برخط، دانشگاهها و دیگر پایگاههای علمی و پژوهشی خواهد بود. نتایج تحقیق نشان داد از میان 20 عنوان مجله علمی- پژوهشی فقط 5 عنوان با 687 مقاله به پایگاه های اطلاعاتی مورد بررسی راه یافته اند. شورای پزشکی هند پایگاه های زیر را به عنوان آژانس های نمایه سازی در نظر می گیرد: Scopus ،PubMed، MEDLINE ،Embase/Excerpta Medica ،Index Medicaus و IC. یافته ها: اصطلاحنامه Emtree در 6 فاکتور و اصطلاحنامه MeSH در 4 فاکتور انطباق بیشترى با استاندارد داشته اند. یافته ها رابطه نسبی سواد سلامت را با خودمراقبتی، حمایت اجتماعی، کیفیت زندگی و حوزه های مرتبط با آنهادر بیماران تحت درمان همودیالیز نشان داد. یافته ها: اصطلاحنامه Emtree در 6 فاکتور و اصطلاحنامه MeSH در 4 فاکتور انطباق بیشتری با استاندارد داشته اند. پایگاه اطلاعاتی Embase ، یکی از بزرگترین پایگاههای اطلاعاتی الکترونیکی در زمینه زیست پزشکی و دارویی است که توسط الزویر تولید شده است.

Web of Science (که قبلاً به عنوان Web of Knowledge شناخته میشد) وب سایتی است که دسترسی مبتنی بر اشتراک را به پایگاه های اطلاعاتی متعددی ارائه میده که داده های استنادی جامع برای بسیاری از رشته های مختلف دانشگاهی را ارائه میدن. سپس در کادر جستجو embase را تایپ کنید و دسترسی آنلاین این پایگاه را خریداری کنید. یک پایگاه داده کتابشناختی است که شامل خلاصه مقالات و مجلات علمی است و 21000 عنوان از بیش از 5000 ناشر را پوشش می دهد و فقط به صورت آنلاین در دسترس است. بقیه موارد، موتورهای جستجو یا پایگاه داده آنلاین کتابشناختی هستند. Embase (به تفصیل Excerpta Medica dataBASE) یک پایگاه داده کتابشناختی زیست پزشکی و دارویی است که برای حمایت از مدیران اطلاعات و مراقبت های دارویی در رعایت الزامات قانونی یک داروی مجاز طراحی شده است. این پایگاه اطلاعاتی دارای انواع روش های جستجو می باشد: جستجوی سریع ، جستجوی پیشرفته ، جستجو از طریق فیلد ها ، جستجوی دارویی ، جستجوی بیماری ها ، جستجوی مقاله دسترسی به متن کامل مقالات از طریق ناشران نیز امکان پذیر است . سامانه دانلود مقاله و کتاب ایران پیپر امکان دسترسی مستقیم و آنلاین به پایگاه اطلاعاتی embase را فراهم کرده است.

پایگاه EMBASE بیشترین تعداد مقالات را نمایه نموده است. در 3 ماهه چهارم سال 2006، براى ارزیابى اصطلاحنامه ها تمامى توصیفگرهاى مربوط به 4 زمینه موضوعى از دو اصطلاحنامه استخراج گردید و براى شیوه هاى نمایه سازى با طراحى راهبرد جستجویى مقالات جمع آورى شد و 6381 توصیفگر و 3358 مقاله ارزیابى گردید. Emtree یک ابزار جستجو و یاور کلیدی در نمایهسازی است که با استفاده از آن نمایه گران قادرند واژگان ارجح و مناسبتر را برای مفاهیم موجود در مقاله تمیز دهند. Advance Search : در جستجوی پیشرفته می توان تعداد کلمات کلیدی را افزایش داد و جستجوی جامع انجام داد . MeSH یا Medical Subject Heading به شما کمک می کنه تا مقالاتی که مرتبط با موضوع جستجوی شما هستند ولی واژه های کلیدی آن با چیزی که شما سرچ کردید متفاوت هست برای شما پیدا می کنه. از نقطه ضعف های گوگل اسکولار اینکه با توجه به رایگان بودن و تمرکز بیشتر بر کمیت، از دقت کمتری نسبت به دیتابیسهای آکادمیک پولی نظیر Scopus و Web of Science برخوردار است؛ به همین خاطر بهتر است برای اطمینان بیشتر، منابع مقالاتی که از گوگل اسکولار جستوجو میکنید، خودتان ارزیابی کنید. NLM کار نمایه سازی را در سال 1960 آغاز کرد و آنرا MEDLARS نامید که بعداً به MEDLINE تبدیل شد.