دابل دابل 33 امتیازی تاتوم به سلتیکس کمک کرد تا از حذف مقابل هیت جلوگیری کند.

در اوایل کوارتر سوم با 9 شکست، 3-0 در سری شکست، بوستون سلتیکس می دانست که فصل آنها کاملاً در آستانه است.

سه دقیقه بعد همه چیز متفاوت به نظر می رسید.

جیسون تیتوم 33 امتیاز و 11 ریباند به دست آورد، جیلن براون 17 امتیاز به دست آورد و سلتیکس با فرار در نیمه دوم از حذف در فینال کنفرانس شرق جلوگیری کرد و سه شنبه شب در بازی چهارم در میامی با نتیجه 116 بر 99 هیت را شکست داد.

تاتوم گفت: «ما فقط سعی کردیم فصل خود را نجات دهیم.

آنها قطعا راهی برای این کار پیدا کردند. دو تفاوت بزرگ: برتری 30 امتیازی برای سلتیکس در پرتاب 3 امتیازی، و دوی 18-0 در آن جهش سه دقیقه ای و کوارتر سوم که بازی را تغییر داد و – آنها امیدوارند – ممکن است در نهایت باعث تغییر سری شوند.

جو مازولا، مربی سلتیکس گفت: ما نمی توانیم آرامش داشته باشیم. ما باید همان سطح شدت، همان طرز فکر و تمرکز را در بازی بعدی حفظ کنیم.”

دریک وایت 16 امتیاز، گرانت ویلیامز 14، آل هورفورد 12 امتیاز و مارکوس اسمارت 11 امتیاز برای سلتیکس به ثمر رساندند، که همچنان 3-1 این سری را دنبال می کنند – اما آن را برای بازی 5 در روز پنجشنبه به بوستون بازگرداند.

جیمی باتلر گل 29 را برای میامی به ثمر رساند که در یک کشش 14 دقیقه ای با نتیجه 48-22 پیشی گرفت و بازی – و شاید سری – را کاملاً تغییر داد. بوستون همچنین اگر بتواند این مجموعه را تمدید کند، بازی 7 را نیز در کف خود خواهد داشت.

تاتوم گفت: «امشب ما با سرعت و هدف بازی کردیم. “ما در حال توقف بودیم. در مرحله انتقال بیرون می‌رفتیم. می‌بینید که لایی‌آپ‌ها و پرتاب‌های آزاد وارد می‌شوند، شوت‌های پرشی بسیار راحت‌تر به نظر می‌رسند.”

گیب وینسنت 17 برای میامی، کالب مارتین 16 و بام آدبایو 10 گل به ثمر رساندند. هیت با 3 امتیاز 8 به 32 ضربه زد، در حالی که بوستون 18 بر 45 بود.

“این کار یا بمیر” است

هیچ تیمی در تاریخ NBA تا به حال با شکست 3-0 در یک سری بهترین از هفت بازی موفق نشده است. 150 نفر تلاش کرده اند، 150 نفر شکست خورده اند.

اما سلتیکس به خود امید داد.

مازولا گفت: «ما واقعاً انتخابی نداریم. “این کار یا بمیر است. باید به هم بچسبیم.”

هیت در کوارتر ابتدایی با 9 امتیاز برتری داشت، در اکثر نیمه اول برتری را حفظ کرد و زمانی که مکس استروس در اوایل کوارتر سوم با یک پرتاب 3 امتیازی به هم متصل شد، بار دیگر با 9 امتیاز پیش بود.

آن لحظه ای بود که فصل بوستون در خطر بود.

و سلتیکس پاسخ داد – با قاطعیت.

بازی 18-0 بوستون را از 9 به 9 کاهش داد، یک چرخش بزرگ که 3 دقیقه و 3 ثانیه طول کشید. سلتیکس 6 از 7 از زمین در طول دوندگی، 4 از 4 از محدوده 3 امتیازی بود، تاتوم 9 امتیاز از 18 امتیاز را به دست آورد و درست مانند مدافع عنوان قهرمانی شرق – که در سال گذشته سه بازی پلی آف را در زمین خانگی میامی برد. پلی آف – دوباره شروع شد.

آدبایو گفت: “ما همیشه می گوییم آخرین چیزی که به دست می آید سخت ترین است.” می دانستم که مستأصل خواهند شد.

میامی در اواخر سومین مسابقه به چهار امتیاز رسید، اما یک جهش برق آسای دیگر توسط سلتیکس مشاهده شد – این بار، هفت امتیاز بی پاسخ در 40 ثانیه. برتری بوستون 88 بر 79 بود که پس از پیروزی در کوارتر سوم با نتیجه 38 بر 23، با 21 امتیاز از این امتیاز به امتیاز 3 رسید.

سلتیکس در بقیه راه برتری را حفظ کرد.

اریک اسپولسترا، مربی تیم هیت گفت: «آنها امشب ما را گرفتند. “شما باید به آنها اعتبار بدهید. شکی در این نیست. جای تردید نیست. ما در این مورد تعجب نمی کنیم. آنها شایسته پیروزی بودند. ما باید دوباره جمع شویم و برای یک فرصت عالی در بوستون آماده شویم.”