دادگاه عالی اخطاریه ای را در مورد درخواست کشتی گیران برای درخواست FIR علیه بریج بوشان صادر می کند

با حمایت چندین سیاستمدار و سازمان کشاورز، کشتی گیران برتر هند فشار خود را بر بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) تشدید کردند. آنها تاکید کرده اند که تا زمانی که بوشان که با اتهامات تجاوز جنسی روبرو است دستگیر نشود، سایت اعتراضی جانتر منتار را ترک نخواهند کرد.

کشتی گیران، از جمله وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا، ورزشکاران مدعی مدعی هستند که رئیس WFI اکنون به تهدید و رشوه متوسل می شود تا چیزهای دیگری را تغییر دهد.

فوگات ادعا کرد که پلیس دهلی اسامی قربانیان را به بریج بوشان درز کرده است، که از راکش دبیر کل انجمن کشتی هاریانا و مربی ماهاویر پراساد بیشنوی برای تهدید خانواده های کشتی گیران زن که علیه رئیس WFI شکایت کرده اند، استفاده می کند.

ادعای آزار و اذیت جنسی رئیس فدراسیون کشتی اثبات نشد: منابع

بری بوشان برای پست ریاست جمهوری در انتخابات WFI در 7 مه رقابت نمی کند، می گوید “از کد ورزشی پیروی خواهد کرد”

بریج بوشان اکنون نام شاکیان را می داند. پلیس دهلی اسامی او را فاش کرده است. تهدید می کنند. آنها سعی می کنند قربانیان را بشکنند و به همین دلیل است که تاخیر در اسکان FIR وجود دارد.

ما فکر می‌کردیم که وزارت ورزش به ما عدالت خواهد داد، اما این اتفاق نیفتاد. اما ما به قوه قضائیه ایمان داریم. اگر دیوان عالی همه چیز مربوط به این پرونده را زیر بال بگیرد و مطمئن باشیم که هیچ بازی انجام نمی شود، فقط در این صورت محل اعتراض را ترک خواهیم کرد.

“اگر فقط یک FIR ثبت شود، ما از اینجا نخواهیم رفت. او را باید پشت میله ها بگذارند. اگر او بیرون بماند، ما در امان نخواهیم بود. وینش گفت، اگر او آزادانه رومینگ کند، چگونه تمرین خواهیم کرد.

وینش تصریح کرد که فقط تشکیل پرونده FIR و وعده تحقیقات کامل کافی نخواهد بود. او گفت: «صدها و هزاران FIR علیه بسیاری از مردم وجود دارد. اما بحث عدالت است. فقط زمانی که مطمئن شویم فریب نخواهیم خورد، اعتراض را تمام می کنیم وگرنه اینجا هستیم.»

مربی مهابیر پراساد اما این اتهامات را رد کرد.

من نمی دانم قربانیان چه کسانی هستند. مهابیر پراساد به PTI گفت: من به این موضوع کشیده می شوم زیرا از حضور در کنار کشتی گیران خودداری کرده بودم.

او می‌گوید: «آن‌ها می‌خواستند در تظاهرات در کنارشان باشم، اما من به آنها گفتم که با اینکه برای من عزیز هستند و حتی اگر در ساعات ابتدایی با من تماس بگیرند، می‌توانم در بخش مربیگری کمک کنم، اما یک طرف نمی‌ایستم زیرا فدراسیون هم در کارم به من کمک کرده است.

“من بی طرف بودن را انتخاب کردم و کشتی گیران این کار را دوست نداشتند، بنابراین آنها من را متهم می کنند.”

در اوایل روز، دادگاه عالی اخطاریه هایی را به دولت دهلی و دیگران در مورد درخواست هفت کشتی گیر زن مبنی بر عدم ثبت FIR علیه بوشان شاران صادر کرد. دادگاه گفت که اینها “ادعاهای جدی” هستند که نیاز به بررسی دارند.

دادگاه عالی ابتدا این درخواست را برای روز جمعه فهرست کرده بود. با این حال، پس از شنیدن استدلال از وکیل ارشد کاپیل سیبال، که به این موضوع اشاره کرد، تصمیم گرفت که پرونده را فوراً بررسی کند.

اعتراض WFI: مقامات SAI با کشتی گیران معترض در Jantar Mantar ملاقات کردند

این دادگاه گفت که معمولاً یک راه حل برای نزدیک شدن به پلیس بر اساس بخش 156 (اختیار افسران پلیس برای بررسی موارد قابل تشخیص) قانون آیین دادرسی کیفری در دسترس است.

سیبال ادعا کرد که هفت کشتی گیر، از جمله یک خردسال، اتهامات آزار جنسی را مطرح کرده اند، اما علیرغم روشن بودن قانون در این زمینه، هیچ FIR ثبت نشده است.

در این دادخواست ادعاهای جدی توسط کشتی گیرانی که نماینده هند بوده اند و آزار و اذیت جنسی برای آنها وجود دارد. این موضوع مستلزم رسیدگی این دادگاه است.»

SC همچنین به پلیس دهلی اطلاعیه صادر کرد.

ما دستوراتی را خواستیم که FIR علیه متهم بریج بوشان شاران سینگ تشکیل شود. با وجود ادعاهای جدی در مورد آزار و اذیت، پلیس دهلی شکایتی را ارائه نکرد. SC این موضوع را جدی تشخیص داد و اخطاریه هایی را به دولت دهلی و پلیس دهلی صادر کرد.

کشتی گیران تزئین شده مانند باجرانگ پونیا، ساکشی مالیک و وینش فوگات پس از ناکامی پلیس دهلی در تشکیل پرونده FIR علیه بریج بوشان در Jantar Mantar اعتراض می کنند.

پلیس دهلی روز دوشنبه گفته بود که هفت شکایت علیه سینگ دریافت شده است و آنها در حال بررسی همه آنها هستند. پس از آشکار شدن شواهد، یک FIR ثبت خواهد شد. همچنین گفته شد که آنها به دنبال گزارشی از کمیته نظارت تشکیل شده توسط وزارت ورزش برای بررسی اتهامات علیه بریج بوشان هستند.

سیاستمداران، رهبران “خائپ” حمایت خود را افزایش می دهند

چندین سیاستمدار، از جمله بوپیندر سینگ هودا CM سابق هاریانا، و رهبران ‘khap’ با کشتی گیران دیدار کردند و حمایت خود را اعلام کردند.

هودا، اودیت راج، یکی دیگر از رهبران کنگره، بریندا کارات، رهبر CPI(M) توسط کشتی گیران مورد استقبال قرار گرفتند، یک روز پس از آن که آنها به دنبال حمایت از همه بخش ها بودند.

اعتراض WFI: IOA جلسه EC خود را در 27 آوریل برگزار می کند تا به بن بست فعلی WFI پایان دهد

هودا حدود 35 دقیقه در کنار کشتی گیران حضور داشت اما با اصحاب رسانه صحبت نکرد.

راج از کشتی گیران معترض خواست که مانند کشاورزان بر خلاف قوانین مزرعه، به آرمان خود پایبند باشند و گفت: “شما پیروز خواهید شد”.

نماینده اتحادیه بهارات کیسان (BKU) نیز به هیاهوی کشتی گیران پیوست.

بریج بوشان سینگ، رئیس WFI به آزار جنسی توسط زنان کشتی گیر متهم شده است. در ژانویه، پس از اعتراض کشتی گیران، دولت کمیته ای پنج نفره را برای بررسی این موضوع تشکیل داد.

روز یکشنبه (23 آوریل) کشتی گیران اعتراض خود را از سر گرفتند زیرا یافته های کمیته نظارت علنی نشد.

در همین حال، انتخابات آتی WFI که برای 7 می برنامه ریزی شده بود توسط وزارت ورزش “باطل و باطل” اعلام شد. این وزارتخانه همچنین گفت که انتخابات بعدی WFI توسط کمیته ویژه انجمن المپیک هند (IOA) انجام خواهد شد.

(با ورودی های PTI)

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار و سرگرمی هند اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام