درخشش RJ Barrett از کانادا در حالی که نیکس کاوالیرز را به آستانه حذف می برد.

جیلن برانسون 29 امتیاز، آر جی بارت 26 امتیاز کسب کرد و نیویورک نیکس در سری دور اول خود با پیروزی 102 بر 93 روز یکشنبه 3-1 از کلیولند کاوالیرز پیش افتاد.

جاش هارت وارد ترکیب اصلی شد و 19 امتیاز و 7 ریباند برای نیکس نفر پنجم اضافه کرد که می تواند برای اولین بار از سال 2013 با پیروزی در کلیولند در روز چهارشنبه به دور دوم برسد. نیویورک میزبان بازی 6 خواهد بود، در صورت لزوم، روز جمعه در مکانی کر کننده مدیسون اسکوئر گاردن در طول دو بازی اخیر که از نظر تدافعی غالب بودند.

نیویورک، دونوان میچل ستاره ستاره کلیولند را مجبور به یکی از بدترین بازی های دوران پس از فصل خود کرد و تنها با 11 امتیاز در تیراندازی پنج به 18 به پایان رسید. داریوش گارلند 23 امتیاز و 10 پاس گل برای کاوز میهمان به دست آورد و پس از 4 بر 21 در بازی 3 نیکس به خوبی برگشت. جارت آلن و کریس لوورت هر کدام 14 امتیاز کسب کردند.

بارت، یک جوان 22 ساله از میسیساگا، اونت، در دو بازی در کلیولند تنها 6 سال داشت و در 25 سال سن داشت، اما در خانه فوق العاده بود، جایی که هواداران نام او را در نیمه دوم فریاد می زدند. او پنج امتیاز متوالی به دست آورد تا نیکس را از تساوی 75 بازی رهایی بخشد، سپس قبل از اینکه هارت گلزنی کند، یک سبد دیگر اضافه کرد تا در اواسط راه در حالی که کلیولند تنها توانست دو سبد را در بیش از چهار دقیقه مدیریت کند، آن را به 90-81 رساند.

پس از محدود کردن کاوها به کمترین مجموع امتیاز در یک بازی NBA در این فصل در روز جمعه، نیکس بیشتر راه را در این بازی پیش برد تا برای اولین بار از زمان شکست بوستون در سال 2013، به آستانه نیمه نهایی کنفرانس شرق برسد.

آنها تنها یک بار از آن زمان به پلی آف بازگشته اند، در پنج بازی در 2021 به آتلانتا سقوط کرده اند. اما این تیم کامل تر است، تا حد زیادی به لطف خرید برانسون در تابستان گذشته و خرید هارت از پورتلند در این فصل.

این دو برای اولین بار از زمانی که در ویلانووا هم تیمی دانشگاه بودند، 20 امتیاز از 30 امتیاز نیکس را در کوارتر اول به دست آوردند که با 7 برتری آنها به پایان رسید.

نیویورک در دومین بازی دو رقمی شد و برانسون با پرتاب سه امتیازی برانسون در اواسط این دوره نتیجه را 46-31 کرد. نیکس 54-45 پیش بود.

اما گارلند دو سبد اول کوارتر سوم را به دست آورد، سه امتیاز بعدی کلیولند را به ثمر رساند، سپس دو گل بعدی را برای تیم کاووس به ثمر رساند تا امتیاز 59 به تساوی برسد. امتیاز و 5 پاس منجر به گل در این دوره، قبل از اینکه برانسون در فاصله 6.2 ثانیه باقیمانده با یک پرتاب 3 امتیازی، نیکس را با برتری 73-71 به رده چهارم رساند.