درمان ژنیکوماستی با دارو – مجله فیت شیپ

این یکی از بهترین راه ها برای تشخیص آن از ژنیکوماستی است. اگرچه بهترین روش درمان ژنیکوماستی در مردان، انجام جراحی کوچک کردن سینه مردان یا عمل ژنیکوماستی میباشد، اما در برخی موارد میتوان این مشکل را به صورت طبیعی و بدون نیاز به جراحی سینه در مردان رفع نمود. سی تی اسکن، MRI، اولتراسوند بیضه ای و بیوپسی از بافت، از دیگر تست های تشخیصی هستند که فقط در موارد خاص انجام می شود. البته بروز درد در این نواحی از بدن کاملا عادی است اما میتوان در این موارد به کمک داروهای مسکن این درد را تسکینداد. در جراحی ژنیکوماستی وسیع شاید نیاز به برشهای دیگری نیز باشد تا بتوان پوست اطراف سینهها را سفتکرد اما تمامی جاهای اسکار تا حد ممکن به حداقلمیرسد. در ژنیکوماستی خفیف پوست دور سینه حالت محکم و سفتی پیدا کرده و نوک سینه تا اندازهای به سمت بیرون است. معمولا دو سه هفته پس از تولد سینه ها به حالت معمولی و عادی می رسند و جای نگرانی نیست. در نوعی از ژنیکوماستی، بزرگ شدن سینه به خاطر تأثیر استروژن های جفت بر روی بافت پستان نوزاد (جنین) به وجود می آید، این حالت معمولا چند هفته تا چند ماه بعد از تولد با بازگشت سطح استروژن به حد طبیعی، خود به خود از بین می رود و به ندرت نیاز به درمان دارد.

زمانی که این بیماری پیشرفت کند و درمان نشود، احتمال این که دستها هم درگیر شوند وجود دارد. اینکه کدام یک از روشهایی که در ادامه بیان میکنیم، برای شما مناسب است، به میزان پیشرفت مشکل و شرایط سلامتی خودتان بستگی دارد. همچنین احتمال دارد قرمزی و گاهی ترشح از نوک پستان وجود داشته باشد. این توده همچنین ممکن است دردناک یا حساس به لمس باشد. این روش همچنین برای درمان سلولیت بازوها، باسن و پاها مؤثر است. درواقع تنها راه پیشنهادی برای درمان بزرگی سینه برای این افراد، جراحی ژنیکوماستی است. جراح به منظور جلوگیری از به جا ماندن جای زخم پس از درمان، سعی می کند برش های جراحی را در خطوط طبیعی بدن و یا در ناحیه قهوه ای رنگ سر سینه ایجاد کند. 25 درصد از افرادی که دچار ژنیکوماستی هستند هنگامی که مورد آزمایش قرار می گیرند هیچ علل و مشکل زمینه ای در آن ها دیده نمی شود و این ها را در دسته ایدیوپانیک یا علت نامشخص طبقه بندی می کنیم.

این آزمایشات اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرند و معمولاً تغییر قابل ملاحظهای در توصیه های درمانی ندارند . این خطرات قبل از عمل شما باید به طور کامل مورد بحث قرار گیرند. به طور کلی بهتر است چربی مورد نیاز بدن از منابع چربی مفید چون ماهی تامین شود. بنابراین، در صورتی که احساس میکنید در سینهتان تودهای وجود دارد، حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید؛ چرا که احتمالا به جراحی سینه در مردان نیاز دارید! اگر شک دارید که نیاز است سینه شما معاینه شود، باید با پزشک زنان مشورت کنید. پس از جراحی کوچککردن سینه، فرد نباید از عاداتی که ممکناست منجر به بزرگشدن مجدد سینهها و تجمع چربی در سینهها شود، دوریکند. جراحی ژنیکوماستی یک روش کاملاً اختصاصی است و ممکن است برای همه مناسب نباشد. بزرگ بودن سینه برای بسیاری از آقایان مطلوب نمی باشد و مردانی که با بزرگی سینه مواجه هستند در صدد پیدا کردن راه حلی برای رفع این gynecomastia 2 weeks post op مشکل می باشند. اثر خنک کننده ای که یخ دارد، عملکرد بافت هایی که باعث بزرگی سینه میشوند را متوقف میکنند. آیا میتوان به کمک ورزشهای خاصی بزرگی سینهها در مردان را کاهشداد؟

درمان ژنیکماستی با حجامت نتایج خاصی به دنبال ندارد. سریعترین درمان برای این مشکل، کم کردن سایز با جراحی سینه توسط لیپوساکشن سینه است. گاهی ژنیکوماستی باعث ایجاد هیپوگنادیسم یا تحلیل و یا کوچک ماندن بیضهها میشود که باید مورد بررسی و درمان قرار گیرد. نوسانات خلقی یکی دیگر از نشانه های ژنیکوماستی میباشد؛ چرا که تغییرات هورمونها موجب ایجاد تغییر در خلق و خوی افراد میشود. بزرگ شدن سینه در مردان می تواند در یکی از سینه ها و یا هر دو مشاهده شود. احساس درد در سینهها میتواند یکی دیگر از نشانههای این بیماری باشد. ممکناست که در محل جاهای زخم احساس درد کنید. ممکن است افراد مبتلا به این واکنش پوستی به طور مداوم درد و خارش در زیر سینه خود احساس کنند. این جوشها معمولاً روی چینهای پوستی در اثر قارچ یا باکتری ایجاد میشوند. اگر در امتداد جای بخیهها و بریدگیها میزان قرمزی افزایش یافت. در صورتی که میزان تورم و کبودی افزایش پیدا کند. در صورتی که به ناچار در معرض نور خورشید هستید از کرمهای ضدآفتاب قوی با SPF 30 و یا بالاتر استفادهکنید. در صورتی که هنوز بخیهها بیرونکشیده نشدهاند از خوابیدن و خیسشدن در وان حمام بپرهیزید. چرا که مقطع تحصیلی تأثیری در شرایط معافیت سربازی ندارد.