در بیست و پنجمین سالگرد ، یادآوری چیزهایی از بازی های اول رپتورز (و گریزلیز)

این گزیده ای از The Buzzer است که خبرنامه ایمیل روزانه CBC Sports است. با عضویت در اینجا ، در مورد آنچه در ورزش اتفاق می افتد سرعت داشته باشید.

آنچه در حال حاضر باید از دنیای ورزش بدانید اینجاست:

سه شنبه بیست و پنجمین سالگرد اولین بازی های Raptors و Grizzlies است

در تاریخ 3 نوامبر 1995 ، تورنتو رپتورز و ونکوور گریزلیز هر دو در مسابقات مقدماتی فصل منظم خود ، با ورود رسمی خود به NBA ، بازی کردند. و هر دو برنده شدند. تورنتو قبل از اینکه ونکوور پیروزی 92-80 مقابل پورتلند تریل بلیزر را بدست آورد ، دیدار رفت نیوجرسی نت 94-79 را مسدود کرد.

از آنجا که رپتورها تنها یکی از دوقلوهای توسعه دهنده هستند که هنوز در کانادا بازی می کنند ، بیایید به آنچه در بازی آنها اتفاق افتاده نگاهی بیندازیم و چند نکته جالب دیگر از اولین فصل حضور آنها در یک ربع قرن پیش را به یاد بیاوریم:

زمان دیگری بود. حتی سریع ترین نگاه به امتیاز اول جعبه رپتورها این را به شما می گوید. نیوجرسی نت ها اکنون بروکلین نت هستند (آنها در سال 2012 نقل مکان کردند) و مجموع امتیازات نشان می دهد که مارک بسکتبال با امتیاز کمتری در آن زمان بازی می کند (میانگین تیم NBA در سال های 1995-96 99.5 امتیاز در هر بازی به دست آورد ؛ این 111.8 بود فصل گذشته) همچنین ، 33306 هوادار در غارنوردی SkyDome که در سه فصل و نیم اول خانه رپتورز بود ، در این بازی شرکت کردند. این استادیوم اکنون با نام دیگری برگزار می شود و دیگر بسکتبال در آنجا بازی نمی شود (خوشبختانه).

بهترین گل تورنتو در آن شب آلوین رابرتسون بود ، که همچنین پاسخ دو سوال چیزهای بی اهمیت دیگر است. 30 امتیاز این گارد کهنه سرباز شامل سه گانه اولیه بود که اولین سبد در تاریخ Raptors بود. رابرتسون حدود یک دهه قبل ، در حالی که برای سن آنتونیو بازی می کرد ، به تنها گاردی تبدیل شد که در NBA چهار ضرب ثبت کرده است (20 امتیاز ، 11 ریباند ، 10 پاس گل و 10 ربودن). سه بازیکن دیگر با چهار برابر دبل – هاكیم اولاوجون ، دیوید رابینسون و نیت تورموند – همه مردان بزرگی بودند كه به جای دزدی در رده چهارم این كار را با بلوك انجام دادند. آنها همه در تالار مشاهیر بسکتبال هستند. رابرتسون نیست. وی در سالهای 1995-96 فقط 9.3 امتیاز برای رپتورها داشت و سپس در سن 33 سالگی بازنشسته شد.

پس از آن بازی اول ، برای رپتورها (بیشتر) سرازیری بود. آنها هفت بازی متوالی خود را از دست دادند و فصل 21-61 را به پایان رساندند ، که در لیگ 29 تیمی بیست و هفتم بود (آنها فیلادلفیا و ونکوور رده آخر را شکست دادند). هر چند چند نقطه روشن وجود داشت. دیمون “موش قدرتمند” استودامایر 5 فوت و 10 امتیازی پس از برتری در تورنتو با 19 امتیاز و 9.3 پاس گل در هر بازی ، جایزه تازه کار NBA سال را از آن خود کرد. او همچنین رپتورز را با 30 امتیاز در 109-108 خانگی که در اواخر فصل از مایکل جوردن گاو نر بود ، به اولین پیروزی بزرگ در تاریخ امتیازات هدایت کرد. آن تیم شیکاگو یکی از بهترین تیم های تاریخ بود. این مسابقه 72-10 به پایان رسید – یک رکورد NBA برای پیروزی در فصل منظم که تا زمانی که گلدن استیت آن را یک بر یک شکست در 16-2015 ثبت کرد – و با کسب چهارمین شش عنوان قهرمانی در دوره اردن.

قطعه دیگری از تاریخ همان شب در تورنتو ساخته شد. یک زن کانادایی به نام Arlene Olynyk اولین دروازه بان رسمی زن NBA شد. او مادر کلی اولینیک است که در آن زمان تنها چهار سال داشت اما تقریباً به هفت فوت رسید و هفتمین فصل حضور خود در NBA را با سفر به فینال با میامی هیت به پایان رساند. بیشتر در مورد تجربیات آرلین اولینک به عنوان یک گلزن ، از جمله دوندگی با خود جردن ، اینجا بخوانید.

آلوین رابرتسون از شخصی در گاوها محافظت می کند. (فرانک گان / مطبوعات کانادایی)

به سرعت…

چیس کلیپول اکنون در هفت بازی NFL اول خود هفت بار دارد. گیرنده تازه کار کانادایی در اواسط کوارتر چهارم پاس هشت یاردی را برای کسب امتیاز برتر در پیروزی بزرگ 28-24 پیتسبورگ برابر رقیب تقسیم بندی بالتیمور گرفت. این پیروزی رکورد فولادی ها را به 7-0 رساند و آنها را تنها تیم بدون شکست لیگ نگه داشت. کلیپول ، که بیشتر از سه هفته قبل به قدرت بازی چهار مسابقه خود رسیده بود ، اکنون منجر به تمام تازه واردان NFL در امتیازهای TD می شود. با توجه به قدرت کلاس امسال بسیار چشمگیر است. درباره پیروزی فولاد و بقیه جدول یکشنبه هفته 8 بیشتر بخوانید اینجا.

یک بازیکن CFL به جرم اقدام به قتل تحت تعقیب است. پلیس پیتزبورگ حکم دستگیری جف ناکس جونیور خط دفاعی آرژانتین تورنتو را صادر کرد که به جرم دو مورد اقدام به قتل و چندین اتهام دیگر ناشی از حادثه 23 اکتبر که در آن دو مرد به ضرب گلوله تحت تعقیب بود ، صادر شد. ناکس برای فصل تازه کار CFL خود در سال 2015 با ساسکاچوان به عنوان یک ستاره شناخته شد. او سه سال با Roughriders بازی کرد و علاوه بر چند تلاش ناموفق برای گرفتن تیم های NFL ، در سال 2018 با تورنتو و در سال 2019 با اتاوا همراه بود. ناکس در ماه فوریه به Argos پیوست ، اما کل فصل CFL سال 2020 به دلیل همه گیری لغو شد. اطلاعات بیشتر در مورد دستور بازداشت وی را اینجا بخوانید.

کایلی ماسه دوباره برنده شد. قهرمان جهانی پشت سر هم کانادا در ماده 100 متر کرال پشت بانوان همچنان نشان می دهد که چرا باید به وی علاقه مند شود اولین مدال طلای انفرادی المپیک خود را در تابستان سال آینده در توکیو بدست آورد. وی در آخرین مسابقات لیگ بین المللی شنای بین المللی ، که امروز در بوداپست به پایان رسید ، در سه مسابقه (100 ضربه پشت ، 50 ضربه پشت و 50 پوست عقب) پیروز شد و در 200 عقب دوم شد. آخر هفته گذشته ، ماسه ، که برای تیم تورنتو تایتان در ISL شنا می کرد ، موفق به کسب 100 و دوم در 200 و چهارم در 50 شد. شنای برنده او را در مسابقه 100 متر امروز و پیروزی خود در مسابقات 50 متر را اینجا ببینید. مجموعه بعدی مسابقات ISL پنجشنبه ساعت 4 صبح ET شروع می شود و می توانید آن را به صورت مستقیم در CBCSports.ca پخش جریانی کنید.

جانین بکی تاریخ فوتبال کانادا را ثبت کرد. گل اضافی مهاجم تعویضی دیروز پیروزی 3-1 منچسترسیتی مقابل اورتون در فینال جام حذفی زنان را رقم زد. همچنین باعث شد وی اولین بازیکن کانادایی باشد که در فینال جام حذفی زنان ، یک تورنمنت برای برترین باشگاه های فوتبال زنان انگلیس ، که از سال 1970 وجود دارد ، گلزنی می کند. درباره این مسابقه بیشتر بخوانید و گل بکی را در اینجا تماشا کنید.

و در نهایت…

سالگرد متأخر با کسی که حس خوبی برای پوشیدن ماسک دارد ، حتی اگر کمی عجیب به نظر برسد ، مبارک است. خطری که ژاک پلانته با آن روبرو است حتی از ویروس کرونا نیز احشایی است. این جیبهای هاکی بود که به صورت او پرواز می کردند. دروازه بان مونترال کانادیانس پس از یک بریدگی وحشیانه دیگر در جریان بازی در نیویورک در تاریخ 1 نوامبر 1959 ، سرانجام تصمیم گرفت که به اندازه کافی کافی است. برخلاف سنت هاکی (و خواسته مربیانش) ، پلانت با بازگشت به یخ با پوشیدن نقابی که در تمرین امتحان کرده بود اما هنوز خودش را در بازی نیاورده بود ، باعث تمسخر عمومی شد. او بی درنگ به یک سری 18 بازی برنده ادامه داد و به زودی ماسک گرفتار شد ، و دروازه بانان را در هر جای دندان و بی شماری خون ذخیره کرد. درباره نوآوری ظاهراً واضح اما در آن زمان کاملا شجاعانه Plante در این قسمت از بایگانی های CBC بیشتر بخوانید. و اگر علاقه مند به دریافت داستان های بیشتر از بایگانی هستید ، در خبرنامه Flashback آنها در اینجا مشترک شوید.

شما سرعت دارید هر روز هفته با مشترک شدن در زیر ، Buzzer را در صندوق ورودی خود قرار دهید.