در حال حاضر اتفاقات زیادی در NBA رخ می دهد

این گزیده ای از The Buzzer است که خبرنامه ایمیل روزانه CBC Sports است. با اشتراک در اینجا از اتفاقات ورزشی مطلع شوید.

مسابقه فینال تقریباً آماده شده است، بهترین بازیکن جهان یک پس فصل تاریخی را پشت سر می گذارد، یکی از بزرگان تمام دوران در فکر بازنشستگی است و چند کانادایی در تیتر اخبار هستند. در اینجا چیزی است که باید بدانید:

دنور ناگتس به اولین فینال NBA صعود کرد.

پیروزی 113-111 شب گذشته باعث شد دنور در سری عنوان‌های کنفرانس غرب، لس‌آنجلس لیکرز را خیره‌کننده کند و اولین حضور در فینال‌های NBA در تاریخ فرنچایز را داشته باشد.

موفقیت ناگتس در پلی آف دقیقاً یک شوک نیست. آنها شماره 1 در غرب هستند و بهترین بازیکن جهان را نیکولا جوکیچ نشان می دهند که اگر خستگی رای دهندگان نبود، احتمالا سومین جایزه MVP خود را در این فصل می برد. اما بسیاری از صاحب نظران آنها را نادیده گرفتند و به دنبال مدعیان پر زرق و برق غرب مانند واریرز استف کری، مدافع عنوان قهرمانی استف کری، کوین دورانت و دوین بوکر سانز و حتی لیکرز هفتمین نفره لبرون جیمز که در اواخر فصل آتش گرفت، شدند. در عوض، این ناگت‌های بی‌رحمانه کارآمد هستند که پس از پیروزی 12-3 در سری‌های خود مقابل مینه‌سوتا، فینیکس و لیکرز ایستاده‌اند.

حریف دنور برای فینال‌ها می‌تواند امشب مشخص شود، زیرا میامی هیت به دنبال تکمیل یک رفت و برگشت مدافع قهرمان شرق بوستون سلتیکس است. میامی کم رتبه ترین تیم کنفرانس است و یک برد تا حذف در تورنمنت پلی این فاصله داشت، اما جیمی باتلر ستاره نترس پس از شوکه کردن میلواکی در دور اول، آنها را به آستانه یک ناراحتی دیگر رساند.

جوکیچ در حال گذراندن یک فصل پست برای سنین است.

یکی از دلایلی که مردم ناگت ها را دست کم می گیرند این است که MVP آنها شبیه MVP نیست. جوکیچ یک مرکز صرب با قد 6 فوت 11 و 284 پوندی است که هیکلی خمیری، وزوز بیهوده و حالت چهره ای آرام دارد. در نگاه اول، او نوع مرد بزرگی را تداعی می کند که زمانی در NBA پرسه می زد، قبل از اینکه انقلاب آماری هزاران پرتاب سه امتیازی را در هر بازی به راه انداخت.

با این حال، درون آن بدن حجیم، روح یک گارد نقطه زن زندگی می کند. جوکیچ فقط بهترین بازیکن بزرگ NBA نیست. او بهترین پاسور لیگ است. و او می تواند با بهترین آنها گل بزند و ریباند کند. در کلینچر سری دیشب در لس آنجلس، جوکیچ 30 امتیاز، 14 ریباند و 13 پاس منجر به گل برای هشتمین تریپل دابل خود در پلی آف به دست آورد. این رکورد رکورد ویلت چمبرلین در سال 1967 را شکست و جوکیچ اکنون میانگین 29.9 امتیاز، 13.3 ریباند و 10.3 پاس منجر به گل را در این فصل پس از فصل به دست آورده است. به سادگی هرگز بازیکنی مانند او وجود نداشته است.

یکی دیگر از دستیاران کانادایی در حال انجام کارهای بزرگ است.

مشابه سال گذشته، زمانی که اندرو ویگینز به عنوان بهترین بازیکن جنگجویان قهرمان در کنار استف کوری ظاهر شد، جمال موری نقشی حیاتی برای یک مدعی عنوان قهرمانی در کنار جوکیچ ایفا می کند. پس از یک جفت نمایش 37 امتیازی مقابل لیکرز، گارد 26 ساله کیچنر، آنت، میانگین 27.7 امتیاز و 6.1 پاس گل در هر بازی در پلی آف به دست آورده است.

موری همچنین شهرت خود را به‌عنوان یک بازیکن پلی‌آف می‌سوزاند، اولین بار در حباب دیزنی 2020، جایی که او یک جفت بازی 50 امتیازی و دو بازی دیگر با حداقل 40 امتیاز برای کمک به دنور برای رسیدن به چهار تیم نهایی داشت. دو فصل بعدی موری به دلیل مصدومیت زانو ویران شد، اما او در بازگشت به پلی آف که به سختی به دست آورده بود، پویا بود.

لبرون جیمز می‌گوید ممکن است برود.

پس از باخت دیشب مقابل دنور، لبرون ویران شده به خبرنگاران گفت که درباره آینده خود در بسکتبال “می‌خواهد به چیزهای زیادی فکر کند”. به گزارش ESPN، او بعداً توضیح داد که واقعاً به بازنشستگی فکر می کند.

شاید بتوانیم این را به لبرون بگوییم که از این حرکت ناامید شده و از یک فصل پرفراز و نشیب که باعث شد لیکرز به بهترین گلزن تاریخ NBA تبدیل شود و لیکرز در اواخر فصل موفق شد، ناامید شده باشد. جیمز در مورد رویای خود که روزی در کنار پسر بزرگ‌ترش بازی کند صحبت زیادی کرده است، بنابراین تصمیم عجیبی است که درست زمانی که برونی در آستانه ورود به اولین فصل بسکتبال کالج خود است، کناره‌گیری کند.

تهدید بازنشستگی می‌تواند ترفندی باشد برای ترغیب لیکرز به منظور ارتقاء فهرست خود در تابستان، که لبرون کلاسیک خواهد بود. از سوی دیگر، جیمز اکنون 38 ساله است و پس از بیش از 1400 بازی فصل معمولی و 10 سفر به فینال، مایل های زیادی روی بدن خود دارد. بنابراین ممکن است در نهایت مخزن یکی از نابود نشدنی ترین ورزشکارانی که تا به حال دیده ایم خالی شود.

بزرگترین بسکتبالیست کانادایی در حال تلاش برای مربیگری تنها تیم NBA خود است.

بر اساس گزارشات دیروز، استیو نش با تورنتو رپتورز در مورد شغل خالی سرمربیگری آنها ملاقات کرده است. دو بار MVP تجربه محدودی در این نقش دارد، اما او در دو فصل به علاوه خود با بروکلین نتز، یعنی جایی که او وظیفه غیرقابل رغبت مدیریت ستاره های بداخلاق کایری ایروینگ و کوین دورانت را برعهده داشت، درصد برنده ای 0.584 را به دست آورد.

در همین حال، نیک نرس که ماه گذشته توسط رپتورز اخراج شد اما همچنان سرمربی تیم ملی مردان کانادا است، یکی از سه فینالیستی است که هدایت میلواکی را بر عهده می گیرد. شاگردان یانیس آنتتوکومپو قبل از اینکه در دور اول از میامی ناراحت شوند، بهترین رکورد را در این فصل در لیگ داشتند و در نتیجه مایک بودن هولزر را ترک کردند. طبق گزارش ها، آدریان گریفین، دستیار رپتورز، فینالیست هر دو شغل میلواکی و تورنتو است.