دیگو مارادونا در سن 60 سالگی درگذشت: یادآوری 5 گل بزرگ اسطوره فوتبال

دیگو مارادونا معروف ترین – و مهیج ترین – گل های تاریخ فوتبال را به ثمر رساند. در اینجا پنج مورد تماشایی دیگر او آورده شده است:

دیگو مارادونا در سن 60 سالگی درگذشت: یادآوری 5 گل بزرگ اسطوره فوتبال

دیگو مارادونا از آرژانتین (چپ دوم) گل قرن را مقابل انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 به ثمر می رساند. عکس AP

بوینس آیرس: تعداد کمی از بازیکنان کاملاً تماشایی مانند Diego Maradona تسلط داشتند. از ضربات ایستگاهی خیره کننده تا دریبل های پیچ در پیچ ، آرژانتینی که در 60 سالگی درگذشت ، معروف ترین – و مهیج ترین گل های تاریخ فوتبال را به ثمر رساند.

اینجا خبرگزاری فرانسه پنج بهترین از بین بهترین بازیکنان فوتبال را که تاکنون بازی کرده است انتخاب می کند:

“هدف قرن”

هدف انفرادی که تمام اهداف انفرادی در برابر آن قضاوت خواهد شد. در سال 2002 که توسط فیفا “هدف قرن” نامگذاری شد ، اسلالوم سریع وی در مکزیک در سال 1986 جام جهانی انگلیس را به پایان رساند و موقعیت مارادونا را به عنوان بهترین فوتبالیست جهان تثبیت کرد.

این هدف نه تنها به دلیل تأثیر آن ، مرحله ، شبح جنگ فالکلندز و این واقعیت که فقط چند دقیقه پس از هدف بدنام “دست خدا” او رخ داد ، بلکه به دلیل کارآیی اجرای آن ، این هدف از این نوع پیروز می شود.

مارادونا به سختی از مسیر خود به سمت دروازه منحرف می شود در لحظه ای که در میانه میدان آزاد می چرخد ​​، با چند قطره شانه به اندازه کافی انگلستان را برای دومین بار در عرض 5 دقیقه خجالت می کشد.

“خورخه والدانو ، مهاجم مارادونا ، که مارادونا را در زمین بازی دنبال کرد ، بعدا گفت:” دیگو به من اطمینان می دهد که او قصد داشت چندین بار به من پاس دهد اما همیشه مانعی وجود داشت که او را مجبور به تغییر برنامه می کرد. همینطور. “

“اما بیایید خود را گول نزنیم ، من مطمئن هستم كه دیگو هرگز قصد نداشت آن توپ را آزاد كند. در طول این 10 ثانیه و 10 لمس ، او صدها بار نظر خود را تغییر داد زیرا ذهن نبوغ در عمل اینگونه است.”

ضربه آزاد الهی که ناپل را فتح کرد

لقب “ضربه آزاد الهی” در ایتالیا ، گل برنده مارادونا برای ناپولی در بازی خانگی نوامبر 1985 با میشل پلاتینی یوونتوس – قهرمان فعلی اروپا – همان کسی بود که افسانه آرژانتینی ها را در ناپل خلق کرد.

ایستاده بر روی یک ضربه آزاد غیر مستقیم در داخل محوطه جریمه ، افسانه این است که مارادونا از هافبک ارالدو پچی خواست با وجود نزدیک بودن به دیوار یوونتوس توپ را برای یک ضربه به او بچرخاند.

در حالی که بازیکنان ناپولی از همتایان خود یووه عصبانی شده اند که چرا عقب نمانند ، مارادونا به راحتی گفت: “نگران نباش ، به هر حال گل می زنم”.

یک تماس سریع از Pecci تمام چیزی بود که او برای انجام تلاش فوق العاده گروهی از بازیکنان یووه که عملاً روی انگشتان او قرار داشتند ، هنگام ضربه به توپ و عبور از یک استفان تاکونی بامبوز در دروازه یووه ، لازم بود.

او در سال 2017 نوشت: “با این هدف ، قلب ناپولی ها را تسخیر کردم.”

“El Pibe” ورونا را رد می کند

گل های مهمتری در بین 115 گل مارادونا برای ناپولی به ثمر رسید ، اما تعداد کمی از آنها با ضربه غیرقانونی محکم لوب های ظالمانه او در یک چکش 5-0 قهرمان قهرمان سری آ ، هلاس ورونا در اکتبر 1985 برخورد کردند.

مارادونا با جمع كردن پاس بلند با پشت به دروازه از جناح چپ ، دور خود را دید و دید كه هم تیمی آینده اش جولیانو جولیانی خیلی كاملاً در سمت چپ قرار دارد و فقط چند یارد از خط او فاصله دارد.

مارادونا با سرعت و در حالی که توپ هنوز هم پرش بود ، قدم برداشت و ضربه ای محکم به سمت دروازه زد که به آرامی از سمت چپ محو شد زیرا جولیانی فهمید – خیلی دیر – که می خواست تحقیر شود.

Bamboozled بلژیک مورد ضرب و شتم

تلاش جهانی او در برابر انگلیس به درستی هدفی است که همه به خاطر می آورند ، اما دومین دبل دیگر او مقابل بلژیک در نیمه نهایی همان جام جهانی در سال 1986 تقریبا به همان خوبی بود.

او در دقیقه 63 توپ را در لبه میانه زمین بلند کرد و آرژانتین را با یک گل پیش انداخت ، او به سرعت پیشرفت کرد و سه مدافع بلژیک را با یک لرزش ارسال کرد که به او اجازه داد در محوطه جریمه شارژ کند.

او که اریک گرتس را از پشت راست تخت جدا کرده بود ، توپ و مدافع را به سمت چپ می کشد قبل از اینکه ضربه خود را به دروازه بان ژان ماری پفاف برساند ، که فقط می تواند در پشت او بنشیند در حالی که یک رانندگی شدید از کنار او عبور می کند و مارادونا را به داخل فاصله لمس کننده شکوه جام جهانی.

تخریب دربی

مارادونا که یکی از طرفداران مادام العمر بوکا جونیورز بود ، قبل از عزیمت به اروپا یک سال و نیم را در باشگاه پسرانش سپری کرد ، اما با بازی هجومی خود به سرعت قلب طرفداران غول های بوینس آیرس را به دست آورد.

در نوامبر 1981 ، مارادونا استادیوم River Plate Monumental را با نوعی دید که او را به اوج بازی می رساند ، روشن کرد و به نوعی از زاویه محکم در جناح چپ بدون هیچ چیزی در حریف و به سختی شکافی برای فشار توپ به ثمر رساند.

این شوت هم شناور بود و هم از کنار یک گیج رودخانه گیج و تیم ملی آرژانتین ، اوبالدو فیلول ، که در پیش بینی ناامیدی جولیانی از ورونا قرار داشت ، بیهوده به سمت پست نزدیک خود دوید اما قبل از حرکت حتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.