روش استفاده از تیرآهن

تیرهای استیل دست دوم را بخرید

از آنجایی که یک تیر فلزی برای شکل ظاهری صنعتی یا روکش دار است یا رنگ آمیزی شده است ، می توانید مقداری پس انداز کرده و تیرآهن استیل استفاده شده را خریداری کنید. تفاوتی در ظرفیت تحمل بار وجود ندارد. از آنجا که می توان تیرهای فولادی را در ساختمانهای تخریب شده بازیافت کرد ، این یک گزینه منطقی و مقرون به صرفه برای خرید یک نوع جدید است ، چه رسد به ساخت یک نوع جدید. یک تیر فولادی دست دوم نیز کم نیست ، زیرا به هر حال از ضایعات ذوب شده فولاد ساخته شده است و ممکن است در مقایسه با یک تیر جدید فقط رنگ قهوه ای مایل به قهوه ای داشته باشد.

 

برای تیرهای فولادی دست دوم ، شما معمولاً هزینه های بسیار کمی را از طریق شرکت های ساختمانی منطقه ، فروشندگان قراضه ، در فروشگاه های فولاد یا به سادگی از طریق تبلیغات طبقه بندی شده (Ebay) و غیره پرداخت می کنید. شاید کسی دارای یک تیر فلزی باشد. در صورت خرید تیرآهن استفاده شده ، توجه داشته باشید که قطعات به دلیل حمل و نقل بسیار سنگین و بزرگ هستند. ممکن است هنوز تیرهای کوچکتر در اتومبیل داشته باشید ، زیرا برای تیرهای بزرگتر فولادی باید از یک تریلر یا وانت استفاده کنید یا تیرچه را تحویل بگیرید. حامل HEB استفاده شده من باید در محدوده تحویل من باشد. خوشبختانه کامیون دارای یک جرثقیل کوچک بود که بتوان آن را در حیاط جلوی من قرار داد.

 

 

تیرهای استیل نصب کنید

با مراحل زیر تیرهای فولادی خود را به درستی نصب کردم. در اینجا مهم است که فقط دهانه تیر فلزی از دیوار شکسته شود. دستیابی به موفقیت در دیوار بزرگ فقط زمانی اتفاق می افتد که حامل در جای خود قرار داشته و ملات سخت شده است.

 

1. چگونه تیر آهن را وارد خانه می کنید؟

شاید بتوانید با چند مددکار یک دربان کوچکتر را از طریق درب ورودی مانور دهید. در اینجا باید بررسی کنید که آیا می توانید از گوشه و کنار نیز عبور کنید ، زیرا باربر بسیار سنگین است و پس از بالا بردن آن لزوماً نمی توانید آن را پایین بگذارید. این روش برای تیرچه ای که در دیوار بین آشپزخانه و اتاق ناهار خوری ساخته ایم به خوبی کار کرده است.

 

سقف فولادی 240 HEB برای دیوار اتاق نشیمن – غذاخوری آنقدر قدرتمند بود که مجبور شدیم آن را با کوتاهترین مسیر ، یعنی از طریق پنجره اتاق نشیمن ، بلند کنیم. اگر برنامه های مشابهی دارید ، در اینجا نکته ای ذکر شده است: پیش از این قاب پنجره را با تخته های چوبی بچرخانید تا وقتی که آن را روی آن قرار می دهید ، با وزن زیاد حامل آسیب نبیند.

 

 

2. تخت ملات برای تکیه گاه ها

حامل بر روی یک بستر ملات قرار می گیرد ، اما ، در هنگام تازه بودن ، ظرفیت تحمل کافی را ندارد. بنابراین باید فاصله دارهایی مانند گوه های فولادی را در زیر قرار دهید تا زمانی که ملات سفت شود. وقتی ملات سفت شد ، می توان گوه ها را برداشته و اتصالات حاصل را با ملات تقریباً معادل پر کرد.

 

ملات همپوشانی یک ملات خاص است ، زیرا باید مقاومت فشاری خاصی را تحمل کند ، بنابراین نمی توان از هر ملات برای یک حامل تحمل کننده بار استفاده کرد. به عنوان یک قاعده ، در اینجا از ملات گروه خمپاره انداز MG III یا IIIa استفاده می شود. به طور معمول ، مهندس سازه اطلاعاتی در مورد ملات و ضخامت بستر ملات ارائه می دهد.