سرمربی توضیح می دهد که موسیقی جاز چه ارتباطی با استراتژی برنده شدن Raptors در NBA دارد

در حالی که ما از همه گیری آزاردهنده ای که همچنان به آنسوی قوس شلیک می کند ، جرم داریم ، ما تمایل داریم چیزها و حوادثی را که می توانیم بدون ماسک در آن قرار داشته باشیم به یاد بیاوریم و به آنها اشاره کنیم ، اتفاقی که سال گذشته رخ داده است ، به عنوان “اوقات خوب گذشته”. “

یکی را به یاد بیاورید که بیش از یک میلیون هوادار تیم بسکتبال تسخیر ناپذیر کانادا ، تورنتو رپتورز ، در خیابانهای تورنتو گرد هم آمدند تا پیروزی حماسی خود در NBA برابر گلدن استیت واریرز را جشن بگیرند.

در این رژه بخشهایی از مرکز شهر تورنتو به دلیل تشویق ، شعار دادن و دوش شامپاین تعطیل شد. 7:48

کسب اولین قهرمانی NBA در آنها یک موفقیت هومری بود. اما سوز مخفی به دست آوردن باارزش ترین عنوان بسکتبال – غیر از یک بازی درجه یک سه امتیازی ، یک تیم واقعا ماهر و یک کار تیمی کاملاً محکم – غیرمعمول است.

نیک پرستار ، سرمربی تورنتو رپتورز ، همه چیز را در کتاب خود نوشت ، Rapture: پانزده تیم ، چهار کشور ، یک قهرمانی NBA و نحوه یافتن راهی برای پیروزی – لعنت به هرجای دیگر ، جایی که ، در میان چیزهای دیگر ، سفر دشوار به اوج بسکتبال را شرح می دهد ، در مورد عشق خود به موسیقی و چگونگی ارتباط این دو صحبت می کند.

پیش از مصاحبه با میزبان q ، تام پاور ، پرستار لیستی از آهنگهای سازنده را ارائه داد که نشان می دهد موسیقی در فلسفه بسکتبال وی چه نقشی داشته است و هنگام گوش دادن به برخی از آنها ، پرستار داستان های جالب مرتبط را به اشتراک می گذارد.

تماشا کنید | نیک پرستارمصاحبه کامل با تام پاور:

https://www.youtube.com/watch؟v=TmWx0Fzq4Hc

“جرم راهب”

پرستار یکی از طرفداران بسیار جذاب جازر افسانه ای ، Thelonious Monk است که موسیقی او قسمت بزرگی از استراتژی بازی او شد.

پرستار در حالی که پاور آهنگ Thelonious Monk را بازی می کند می گوید: “من می توانستم تمام روز آن آهنگ را گوش کنم.” کوچولو روتی توتی.

https://www.youtube.com/watch؟v=lWLpU7swMAQ

این مربی همچنان به توصیف موسیقی مونک و به ویژه آهنگ او می پردازد میستریوسو، به عنوان جادویی ، پیچیده و پیچیده است.

به اندازه کافی عجیب ، راهی که او موسیقی Monk را کشف کرد از طریق تماس های مربیگری اش بود تا موسیقی. پرستار می گوید این مربی رون اکر بود که تخلف خود را “جرم مونک” می خواند و می افزاید: “بنابراین ، من به نوعی آن را از او سرقت کردم. وقتی شنیدم شروع به گوش دادن و مطالعه مونک کردم. [Acker] در مورد آن صحبت کنید. ”

در ابتدا ، نت های التقاطی افسانه موسیقی جاز برای پرستار خسته کننده بود ، که می گوید فقط پس از گوش دادن تکراری شروع به درک عمق واقعی آن کرد.

“این به نوعی به عمق روح شما وارد می شود. و هرچه بیشتر گوش می دادم ، بیشتر او را دوست داشتم. و هرچه بیشتر او را دوست داشتم ، بیشتر گوش می کردم.”

برخی ممکن است استدلال کنند که بسکتبال و موسیقی متناقض هستند اما ، خواه یک گروه در صحنه باشد یا یک تیم در زمین ، هر دو نیاز به یک گروه پشتیبانی متقابل دارند که یک جبهه هماهنگ را ارائه دهد. به همین دلیل ، پرستار می گوید ، “برای من منطقی بود که کمی مانند یک مرد جاز به جرم خود نگاه کنم.

“من مطمئناً ساختار و گروهی از بازیکنان را دارم که سعی دارند آواز یا هدف مشترک” بیایید یک سبد بگیریم “را به درستی اجرا کنم. اما در وسط آن می خواهم بداهه پردازی چشمگیری را ببینم.”

پرستار می خواست به بازیکنان آزادی و فرصتی برای نمایش بازی دیدنی بدهد و اطمینان حاصل کند که وقتی یک بازیکن یک اجرای انفرادی را ارائه می دهد ، دقیقاً مانند یک تکنواز یک گروه ، اعضای دیگر تیم با این کار مشکلی ندارند.

ما واقعاً هرگز قدم بیرون نمی کشیم که ما نگران آن هستیم ، این نحوه واکنش چهار پسر دیگر به بیرون رفتن آن پسر است.– نیک پرستار

جابجایی بازیکنان برای اینکه هرکسی این فرصت را پیدا کند تا در زمین بدرخشد نیز چیزی بود که او می خواست ، می گوید: “یک بار پاسکال سیاکام است ، دفعه دیگر فرد ون ولت و دفعه دیگر کایل لوری است. ما اصطلاحاً آن را به دور گروه حرکت دهید و امیدوارم همه بتوانند ویژگی خاصی نشان دهند. همه فرصتی پیدا می کنند و پس از آنکه وقت آن فرا رسید ، همه با هم برمی گردیم و هنوز در تلاشیم تا هدف مشترک یکسانی را بدست آوریم. “

(کوچک ، قهوه ای و شرکت)

در اولین ملاقات خود با تیم ، پرستار استراتژی تخلف خود را ارائه داد و از فرصت استفاده کرد و با استفاده از جمله مونک ، “پیانو هیچ نت اشتباه ندارد” و با نشان دادن نقاشی مونک با موسیقی خود در زمینه.

همه اینها برای توضیح است: “شما واقعاً نمی توانید در جرم ما تصمیم بدی بگیرید ، به شرطی که سریعاً یک تصمیم بگیرید و آن را به خوبی انجام دهید.”

او می گوید ، او بعداً کمی بیشتر از مونک را معرفی کرد ، به گفته وی ، در قالب ویدئویی که با استفاده از فیلم مستند مونک ویرایش کرد ، مستقیم: بدون تعقیب کننده. پرستار با موازی سازی بازی تیم و عملکرد مونک ، در حالی که پیانو و بازیکنان را در زمین می نواخت ، بین انگشتان دست مونک برش می زد و نکته دیگری را در مورد عملکرد ، اشتیاق و بازی بیان می کرد.

“[Monk] وقتی پیانو می زند چنین شومن است. من فکر کردم که نه تنها موسیقی خارق العاده است ، بلکه تماشای او در حال پخش آن با عرق و حلقه ها و فقط حرکت بدن و ضربه زدن به پا و همه چیزهای دیگر ، فکر کردم دیدن برای بچه ها جالب است – فقط آنچه که همه اینها را شامل می شود. “

خاموش کردن موتور با شدت بالا در اطراف حرفه

فارغ از مربیگری غیر متعارف یکی از بزرگترین تیمهای بسکتبال و همچنین تیم ملی کانادا ، پرستار همچنین یک انسان دوست ، کتاب دوست و نوازنده است که ، به گفته خودش ، نواختن پیانو را مراقبه و لذت بخش است.

“این به من یک آزادی آرام و آرام می دهد. من می گویم.”

وقتی می توانم خودم را در یک آهنگ از دست بدهم ، می دانی ، یا فقط بعضی از ریتم ها یا ، نمی دانم ، شاید فقط کمی ریف بلوز که من بارها و بارها بازی می کنم تا سعی کنم کمی بهتر شوم … این یک روش خوب نوعی خاموش کردن موتور با شدت بالا که گاهی اوقات حرفه را احاطه می کند.– نیک پرستار

در حقیقت ، وقتی بزرگترین بازی حرفه ای او به پایان رسید ، پرستار می گوید که او دوباره به اتاق هتل خود ، جایی که صفحه کلید داشت ، بازگشت و “کمی مونک” را برای دوستان دبیرستانی خود بازی کرد.

اوایل سال جاری ، او همچنین مجبور شد پیانو Steinway را که خود مونک ضبط کرد ، در استودیوی رودی ون گلدر بنوازد.

او می گوید ، بهترین قسمت از این تجربه دیدار با پسر و نوه مونک و گفتن داستان مونک خود به آنها بود.

“وقتی کار من با گفتن داستانی تمام شد که من در مورد گنجاندن کلیپ ها ، نقاشی و همه این موارد به شما گفتم … [Monk’s son] گفت: “تو بدبخت هستی” و به نوعی مرا بغل کرد. “

“خیلی جالب بود که بتوانم قدردانی کنم.”

آهنگ های سازنده منجر به “هیجان یک عمر” می شوند

پرستار در کتاب خود از آن پرنس یاد می کند باران بنفش اولین آهنگی بود که او یاد گرفت چگونه نواخته شود. بنابراین وقتی ما آن را برای او می نوازیم ، مربی با صراحت می خندد و اضافه می کند که این آهنگ برای او “آهنگ سالهای سازنده” بود – با یادآوری یک خاطره خوب: “من از یک شهر کوچک آیووا تا مینیاپولیس سوار یک اتوبوس Greyhound شدم تا باران بنفش ،“در 17 سالگی” این هنوز یک آهنگ است ، او می گوید بیشتر از همه روی پیانو می نوازد.

https://www.youtube.com/watch؟v=S6Y1gohk5-A

پرستار می گوید که نورا جونز نیز به یک لحظه شکل گیری زندگی خود گره خورده است: “پسر اول من ، نوح ، دوست داشت که به نورا جونز آرام شود با من دور شو آلبوم ، بنابراین من یک طرفدار بزرگ شدم. ”

آهنگش فروتن من، او می گوید: “این یکی از علاقه مندی های او برای نه تنها بازی بلکه آواز خواندن است ، و می افزاید:” این سعی می کند کمی زمین مرا حفظ کند. ”

“یکی از بالاترین تعارفاتی که مردم همیشه به من می کنند همانطور که به من می گویند ، تو می دانی:” فروتن باقی مانده ای “… و این برای من معنی زیادی دارد.”

برای راه اندازی کتاب مجازی خود با نیلی ، پرستار ترانه ای از همیلتون ، Arkell های انتاریو را انتخاب کرد ، ترک شما.

“ما آن آهنگ را با هم برای راه اندازی کتاب من پخش کردیم … ماکس [Kerman, lead singer of the Arkells] یکی از میزبانان بود مت Devlin ، صدای رپتورها ، دیگری بود. ”

“[Devlin] گفت ، “سلام ، بچه ها ، یک پیانو وجود دارد و بیایید یک آهنگ بشنویم.” بنابراین من و مکس آن را نواختیم و من کلیدها و آوازهای پشتیبان را می نواختم و به او اجازه دادم کار خود را انجام دهد [laughs]”

“ماکس چنین نازنینی از یک پسر است و او همچنین یک نوازنده و یک ترانه سرای عالی است. من کاری را که او انجام می دهد تحسین می کنم. [He] واقعاً به من کمک کرده است که کمی رشد کنم ، مخصوصاً روی صفحه کلید و پیانو ، چند چیز را به من نشان داد و فقط موسیقی را به طور کلی “.

پرستار می گوید ، آنها پس از تماس ماکس به سرعت دوستان خوبی شدند و از او خواستند كه در كنسرت Arkells گیتار بنوازد ، “بعد از اینکه ما قهرمان شدیم ، در حضور 70،000 نفر در مرحله Bud.”

او تأکید می کند: “اتفاقاً هرگز در زندگی من هرگز نترسیدم” و اضافه کرد که چقدر تلاش کرده است تا آکوردها را برای آهنگ درست کند.

“من خسته شده بودم. ما دو شب زودتر پیش نویس داشتیم. در واقع ، صبح شنبه کنسرت ، به مکس گفتم ،” من بیرون هستم. من خیلی خسته ام. من نمی توانم این کار را انجام دهم. ” او گفت ، “نه ، به موسیقی صدا بیایید.” sound صدای گروه عالی بود و احساس کردم آکوردها را خیلی خوب می زنم. ”

بالاخره پرستار تصمیم به اجرا گرفت و حتی اگر خیلی “عصبی کنار صحنه نشسته بود” اما وقتی روی صحنه بود ، آن را دوست داشت.

حداکثر [Kerman] صادقانه بگویم که یک هیجان از زندگی را در آنجا به من هدیه داد.– نیک پرستار

https://www.youtube.com/watch؟v=1V4Nn-2hV1o

به نظر می رسد ارتباط بین بسکتبال و موسیقی برای نیک پرستار گره خورده است اما رابطه ای که بین هیپ هاپ و بسکتبال وجود دارد نیز بسیار نزدیک است ، به خصوص در تورنتو – با یکی از بزرگترین ستاره های هیپ هاپ ، دریک ، بسیار نزدیک به تیم.

“او فوق العاده طرفدار فوق العاده ای است. او شوخ طبع است. بعد از بازی ها خیلی به رختکن می آید. … حضور در آنجا عالی است.”

“او فقط هیجان زده است تا ببیند که رپتورها برنده و بازی می کنند و عشق زیادی به آدم می دهد.”

تغییر بازی اما نه مرد

زندگی به وضوح برای مربی عشایری – متولد آیووا ، مستقر در تورنتو – تغییر یافته است که به عنوان یک کانادایی افتخاری و فقط در ماه اوت ، به عنوان مربی سال NBA انتخاب شد.

و در حالی که به نظر می رسد پرستار بازی را تغییر داده است ، آیا بازی و بردن بیشترین افتخار در بسکتبال او را تغییر داده است؟

وی می گوید: “امیدوارم خیلی تغییر نكرده باشد” ، توضیح داد كه قهرمانی زندگی او را تغییر داد به گونه ای كه مردم حالا او را در خیابان ها می شناسند كه “لزوما قبل از پلی آف اینگونه نبود” اما او می گوید که آن را دوست دارد.

“شما از اینکه مردم لبخند می زنند و شاد هستند و تبریک می گویند خسته نمی شوید. … و بنابراین ، این تمام چیزی است که واقعاً تغییر کرده است.”

در واقع ، او تصمیم گرفت سه عشق خود را – بسکتبال ، مطالعه و موسیقی – ترکیب کند و با استفاده از سیستم عامل جدید خود به کودکان و جامعه ، از طریق بنیاد پرستار نیک.

“بیایید کمک کنیم [the kids] آینده روشن تری را ببینید بیایید تصویر مثبت تری از آنها به آنها بدهیم. بیایید به آنها فرصتی بدهیم که ممکن است نداشته باشند ، می دانید ، این کتابها یا بسکتبال ها یا کفش های بسکتبال یا سازها یا دروس است یا اینکه آنها را در یک گروه موسیقی قرار دهید یا آنها را جلوی کسی بیرون بیاورید تا تصویر خود را بالا ببرد. یا رشته هایی از همه چیزهایی که در آن ممکن است بتوانند شغل یا آینده خود را ببینند. و ما فقط می خواهیم در حد توان خود این کار را انجام دهیم. “


نوشته شده توسط Vanja Mutabdzija Jaksic. مصاحبه تهیه شده توسط بن ادواردز.