سلتیکس در پرتاب های 3 امتیازی پیشرفت می کند، برای اجبار بازی 6 بر هیت تسلط پیدا می کند

دریک وایت 24 امتیاز شامل 6 پرتاب سه امتیازی به دست آورد و بوستون سلتیکس پنجشنبه شب در بازی پنجم با نتیجه 110 بر 97 بر میامی هیت تسلط یافت تا فینال کنفرانس شرق را تمدید کند.

مارکوس اسمارت 23 امتیاز و 5 توپ ربایی داشت. جیسون تاتوم و جیلن براون با 21 امتیاز به پایان رسیدند و سلتیکس دومین برد متوالی خود را به دست آورد و برتری سری میامی را به 3-2 کاهش داد.

این تیم امیدهای بوستون را برای تبدیل شدن به اولین تیم در تاریخ NBA زنده نگه می دارد که با غلبه بر کسری 3-0 در یک سری پیروز می شود. تیم‌هایی که قبلاً در آن موقعیت قرار داشتند، 0-150 تمام دوران هستند.

بازی ششم شنبه در میامی است.

یک روز پس از اینکه فلوریدا پانترز اولین بلیت این فرنچایز را برای فینال جام استنلی از سال 1996 به دست آورد، هیت برای دومین بازی متوالی از حضور در فینال های NBA محروم شد.

دانکن رابینسون با 18 امتیاز در صدر هیت قرار گرفت. بام آدبایو 16 امتیاز و 8 ریباند به دست آورد. جیمی باتلر 14 امتیاز، 5 ریباند و 5 پاس منجر به گل به دست آورد اما در نهایت 9:47 بازی را پشت سر گذاشت. کالب مارتین با 14 امتیاز به پایان رسید.

این کم امتیازترین بازی باتلر در مرحله پلی آف بود. او 16 امتیاز در بازی 3 به دست آورد، یک پیروزی مهیب توسط میامی.

میامی هرگز پیشتاز نبود و 16 گردش داشت.

بوستون در این فصل بعد فقط با نتیجه 4-5 در TD Garden وارد بازی شد. اما با حضور تماشاگران خانگی سرسخت پشت سرشان، سلتیکس با انرژی خود شکوفا شد.

آن‌ها برای توپ‌های آزاد تلاش می‌کردند، برای ریباند از میامی پیشی می‌گرفتند و همدیگر را برای لان‌آپ و دانک در مرحله انتقال پیدا کردند، زیرا در نیمه اول 20 امتیاز کسب کردند.

هیت به آن ضربه زد، اما بوستون به سه ضربه زدن ادامه داد و در کوارتر چهارم تا 96-72 به برتری رسید.

طرفداران بوستون دوباره شعار “بیت هیت!” شعاری که از بازی 1 رایج نبود.

هیت پس از اینکه گیب وینسنت با رگ به رگ شدن مچ پای چپ اوایل روز غایب شد، کایل لوری را در نقطه گارد شروع کرد. این اولین شروع لوری از 2 فوریه بود.

وینسنت، سومین گلزن برتر هیت در این فصل، در اواخر بازی 4 میامی آسیب دید که در حالی که سعی داشت توپ شل شده نزدیک نیمکت هیت را نجات دهد، به طرز ناخوشایندی فرود آمد.

حضور او از دست رفت، زیرا میامی در اوایل پایان تهاجمی با مشکل مواجه شد، با دفاع سلتیکس که هیت را مجبور به انجام 10 بازی در نیمه اول کرد که منجر به کسب 17 امتیاز بوستون شد. لوری 31 دقیقه بازی کرد، 5 امتیاز گرفت و با 4 برگردان به پایان رسید.