سلتیکس پس از زدن سبد ثانیه آخر برای اجبار بازی 7 مقابل هیت به تاریخ سازی نزدیک شد

بوستون سلتیکس یک دهم ثانیه با حذف فاصله داشت. میامی هیت یک دهم ثانیه از فینال NBA فاصله داشت.

دریک وایت صاحب آن لحظه آخر بود.

وایت با سپری شدن زمان در یک شکست موفق به گلزنی شد و بوستون سلتیکس در آستانه بزرگترین بازگشت تاریخ پلی آف NBA قرار گرفت و شنبه شب میامی هیت را با نتیجه 104-103 متوقف کرد تا مجبور شود بازی هفتم را در فینال کنفرانس شرق برگزار کند.

جیلن براون از بوستون گفت: “دریک وایت، مانند برق آسا، از جایی بیرون آمد و روز را نجات داد، مرد.” “یک بازی باورنکردنی.”

سفید می دانست که خوب است. داوران آن را بررسی کردند، اما زمان زیادی طول نکشید که اعلام رسمی کردند.

شادی برای بوستون ویرانی برای میامی

وایت گفت: “توپ به سمت من آمد.” “من شلیک کردم.”

شاید بوستون آن را The Shot بنامد.

وایت دومین بازیکنی در تاریخ NBA شد که با شکست تیمش و در آستانه حذف، ضربه‌ای را زد – «شات» مایکل جردن برای شیکاگو در برابر کلیولند در سال 1989، دیگری بود.

وایت گفت: من فقط خوشحال بودم. “فصل در خط بود. ما نمی خواهیم به خانه برگردیم.”

جیسون تیتوم 31 امتیاز، براون 26 و مارکوس اسمارت 21 امتیاز برای سلتیکس به دست آوردند، که تنها چهارمین تیم NBA بود که شکست 3-0 را در یک سری بهترین از 7 حذف کرد و یک بازی تعیین کننده را مجبور کرد. بقیه در آن باشگاه – نیویورک نیکس 1951 در فینال NBA، دنور ناگتس 1994 در دور دوم و پورتلند تریل بلیزرز در سال 2003 در دور اول – همگی بازی 7 را شکست دادند، همه در جاده.

با این حال، بوستون در حال بازگشت به خانه است تا به تاریخ بپردازد. بازی 7 دوشنبه شب در زمین سلتیکس برگزار می شود، مسابقه ای که تصمیم می گیرد چه کسی با قهرمان کنفرانس غرب دنور ناگتس در یک سری عنوان که از پنجشنبه آغاز می شود، ملاقات کند.

اریک اسپولسترا، مربی هیت گفت: «این یک سری هفت بازی است. هیچ چیز بهتر از بازی 7s نیست.

جیمی باتلر سه پرتاب آزاد در 3.0 ثانیه باقی مانده انجام داد – خطا در ابتدا در 2.1 ثانیه باقی مانده اعلام شد. داوران پس از بررسی بازی، 0.9 ثانیه عقب افتادند تا ببینند که آیا این یک تلاش 3 امتیازی بود که آل هورفورد روی او خطا کرد یا نه – برای یک امتیاز برتری هیت. در حالی که کمتر از 4 دقیقه باقی مانده بود، یک رالی میامی را از 10 امتیاز کاهش داد.

سلتیکس توپ را در اختیار داشت که توپ ورودی نهایی بازی را در اختیار داشت، و او به اسمارت پاس داد – که یک پرتاب 3 امتیازی را از دست داد. اما وایت از نقطه ورودی به سمت لبه دوید، توپ در دستان او افتاد و او درست قبل از پایان زمان برای تمدید فصل بوستون، از دراز بیرون رفت.

بازیکنانی که تیم‌هایشان با یک بازی حذفی روبرو بودند، زنگ‌زنان دیگری نیز وجود داشت، اما قبل از شنبه، فقط جردن با عقب افتادن تیمش آمد.

از جو مازولا، مربی سلتیکس پرسیده شد که در آن لحظه چه چیزی در ذهنش می گذشت.

مازولا گفت: “هیچی.” “بازی 7.”

باتلر 24 امتیاز به دست آورد و کالب مارتین 21 امتیاز برای هیت کسب کرد، تیمی که در تلاش است تا با قرار گرفتن در رتبه دوم به فینال های NBA، مسیر غیرمحتمل خود را به عنوان قهرمانی پشت سر بگذارد. آنها اکنون به همان اندازه در این هفته – سه بازی – باخته اند که در 14 بازی اول پلی آف خود در بهار امسال در راه کنار زدن شماره 1 میلواکی و سپس شماره 5 نیویورک و گرفتن چیزی که قرار بود غیرقابل عبور باشد، شکست خورده اند. برتری 3-0 از سلتیکس که دومین تیمش است.

باتلر گفت: “ما باید به جاده برویم و کار خاصی انجام دهیم.” اما ما یک گروه ویژه داریم.

سلتیکس در حال حاضر پنج بازی از شش بازی آخر خود در فینال شرق در میامی را برده است – یک بازی که شامل یک بازی هفتم در فصل گذشته برای رسیدن به فینال NBA است.

آن یکی، بدیهی است که فصل گرما را به پایان رساند. حداقل این بار، میامی هنوز فرصت دارد.

اسپولسترا گفت: «نمی‌دانم چگونه می‌خواهیم این کار را انجام دهیم، اما قرار است به آنجا برویم و آن را انجام دهیم.» “و این چیزی است که 48 ساعت آینده در مورد آن است. هیچ چیز آسانی در این فصل برای گروه ما وجود نداشت، و بنابراین ما فقط باید آن را به روش سخت انجام دهیم.”

هیت پانصد و پنجاه و یکمین تیمی است که در یک بازی برتر از هفت به برتری 3-0 سری دست یافته است. تمام 150 باشگاه قبلی کار را تمام کردند. اما سلتیکس به وضوح اعلام کرده است که ایده های دیگری دارد و مازولا دلایل زیادی را برای این موضوع ذکر کرده است.

“ایمان. عشق. با هم بودن. جسمانی. باور. امید.” مازولا گفت. “همه این چیزها در کنار هم. با رختکن شروع می شود. آن بچه ها یک انتخاب داشتند و آنها تصمیم گرفتند به یکدیگر ایمان داشته باشند.”