سناریوهای انتخابی پلی آف IPL پس از شکست RR PBKS

راجستان رویالز با پیروزی مقابل پنجاب کینگز در روز جمعه موفق شد در رقابت های پلی آف IPL 2023 زنده بماند. RR اکنون 14 امتیاز دارد اما آنها مستقیماً وارد نمی شوند زیرا رویال چلنجرز بنگلور در حال حاضر 14 امتیاز دارد و یک بازی در دست دارد. سه مکان هنوز در دسترس است و شش تیم هنوز در مسابقه هستند.

گجرات تایتانز، مدافع عنوان قهرمانی، تنها تیمی است که تاکنون به مرحله حذفی راه یافته است.

IPL 2023: پوشش کامل | جدول امتیازات | برنامه زمانبندی | نتایج | کلاه نارنجی | کلاه بنفش

مقالات مرتبط

IPL

سناریوهای صلاحیت IPL: شرایط برای LSG، PBKS، SRH و DC در مسابقه پلی آف چگونه است.

IPL

IPL 2023: KKR با عملکرد همه جانبه در برابر CSK در Chepauk در مسابقه موش تا مرحله پلی آف شناور می ماند.

در حالی که چهار بازی تا پایان لیگ IPL 2023 باقی مانده است، نگاهی به شانس های هر تیم و آنچه برای صعود به پلی آف نیاز دارند می اندازیم.

جدول امتیازات اول:

جدول امتیازات IPL 2023
جدول امتیازات IPL 2023. اعتبار عکس: گوگل

راجستان رویالز (14 مسابقه، 14 امتیاز، +0.148 NRR)

RR شانس بسیار کمی برای رسیدن به پلی آف دارد و برای این اتفاق آنها ابتدا می خواهند هندی های بمبئی به Sunrisers Hyderabad و RCB به GT ببازند. MI نیز 14 امتیاز و یک بازی در دست دارد.

با داشتن نرخ خالص اجرای خالص بهتر (NRR) RCB 0.180+، RR می‌خواهد بنگلور با شش ران یا بیشتر شکست بخورد و 181 را برای واجد شرایط شدن دنبال کند.

چنای سوپر کینگز (13 مسابقه، 15 امتیاز، +0.381 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل دی سی (20 می در دهلی)

CSK می تواند با پیروزی در آخرین بازی لیگ خود در برابر دهلی کپیتالز به پلی آف برسد و همچنین می تواند در صورت دستیابی به نرخ خالص بالاتر (NRR) نسبت به لاکنو سوپر جاینت که می تواند آنها را با 17 امتیاز مساوی کند در جمع دو تیم برتر قرار گیرد. در صورت شکست CSK به DC، آنها امیدوارند که بیش از دو نفر از LSG، RCB یا MI بهتر از آنها عمل نکنند.

Lucknow Super Giants (13 مسابقه، 15 امتیاز، +0.304 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل KKR (20 می در کلکته)

این یک معادله ساده برای LSG است. مقابل KKR پیروز شوید و به پلی آف برسید. آنها همچنین می توانند در صورت شکست CSK به DC یا با وجود برد، در رتبه دو برتر قرار بگیرند. در صورت باخت LSG به KKR، آنها حداقل به دو CSK، MI و RCB نیاز دارند تا از امتیاز 15 عبور نکنند.

رویال چلنجرز بنگلور (13 مسابقه، 14 امتیاز، +0.180 NRR)

بازی‌های باقی‌مانده: مقابل GT (21 می در بنگالورو)

با شکست دادن SRH، RCB در مسابقه پلی آف پیشی گرفته است. آنها NRR برتری نسبت به هندی های بمبئی (-0.128) دارند، تنها تیمی غیر از CSK و LSG که می تواند به 16 امتیاز غیر از بنگلور نیز برسد. در چنین حالتی، در حالت ایده‌آل، پیروزی مقابل گجرات تایتانز باید برای واجد شرایط بودن کافی باشد، حتی اگر MI آخرین مسابقه خود را برد. اگر CSK و LSG شکست بخورند و MI در مسابقه NRR عقب بماند، RCB همچنین می تواند یک رتبه اول دو را داشته باشد.

هندی های بمبئی (13 مسابقه، 14 امتیاز، -0.128 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل SRH (21 مه در بمبئی)

پیروزی RCB بر SRH بر بدبختی MI افزوده است. هر دو MI و RCB می توانند آخرین مسابقات خود را ببرند و به امتیاز 16 برسند اما MI (0.128-) NRR بدتری نسبت به RCB (+0.180) دارد. بهترین سناریو برای MI این است که RCB از دست بدهد. اما اگر این اتفاق نیفتد، بمبئی امیدوار است که ابتدا در مقابل SRH 180+ ضربه بزند و یک برد با اختلاف حداقل 82 ران ثبت کند تا NRR خود را نسبت به RCB بهبود بخشد. این ممکن است هنوز کافی نباشد، زیرا RCB می تواند NRR خود را با یک مسابقه باقی مانده بیشتر بهبود بخشد.

اگر CSK، LSG و RCB مسابقات خود را ببازند، یا اگر CSK و LSG شکست بخورند و RCB علیرغم برد در آخرین مسابقه خود، نتوانند NRR بهتری نسبت به MI داشته باشند، سرخپوستان بمبئی نیز می توانند با پیروزی بر SRH در رده دو تیم برتر قرار گیرند.

کلکته نایت سواران (13 مسابقه، 12 امتیاز، -0.256 NRR)

بازی باقی مانده: مقابل LSG (20 می در کلکته)

KKR همچنین فقط می تواند به 14 امتیاز برسد که به این معنی است که آنها نمی خواهند MI و RCB بیشتر از همان تعداد امتیاز بگیرند. CSK و LSG هر کدام با 15 امتیاز از آنها جلوتر هستند در حالی که GT به پلی آف رسیده است. اگر MI به SRH ببازد و RCB به GT ببازد، KKR تنها با کسب رتبه چهارم مبارزه خواهد کرد. اگر تیم ها در 14 امتیاز گیر کنند، NRR به عامل تعیین کننده تبدیل می شود.

دهلی کپیتالز، سان رایزرز حیدرآباد و پنجاب کینگز در حال حاضر از رقابت های پلی آف خارج شده اند.

تمام آخرین اخبار، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی را اینجا بخوانید. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام