سه نفر از کانادایی ها وارد فصل WNBA می شوند و آماده برداشتن قدم بعدی هستند

هنگامی که WNBA شنبه گذشته برای نمایشگاهی به کانادا آمد، تا حدی به عنوان فرصتی برای نشان دادن به دختران جوان که رویاهای بسکتبالی آنها ممکن است مورد استقبال قرار گرفت.

بریجت کارلتون از چتم می گوید: “اگر قرار بود به یک بازی در کانادا بروم، به خصوص اینکه بتوانم افرادی را که شبیه خودم هستند ببینم، که به طور بالقوه می توانم روزی کفش های آنها را پر کنم، برای خودم این رویاها را داشتم.” انتاریو، بومی که تنها کانادایی بود که در بازی Scotiabank Arena بازی کرد.

“و واقعاً تا زمانی که سال آخر کالج من فکر کردم، “اوه، شاید بتوانم در WNBA بازی کنم” نبود.”

کارلتون که برای مینه‌سوتا لینکس بازی می‌کند، یکی از سه کانادایی است که واقعاً در فصل 2023 در WNBA بازی خواهد کرد، که روز جمعه آغاز می‌شود. هر کدام با چیزی برای اثبات وارد می شوند.

کیا نرس، از همیلتون، بعد از دو سال با فونیکس مرکوری به صورت رایگان با سیاتل استورم قرارداد امضا کرد. تازه وارد Laeticia Amihere، از میسیساگا، انترنتی، تازه وارد است که توسط آتلانتا رویا در درفت 2023 هشتم شد.

ناتالی آچونوا، از گوئلف، اونت، با سیاهگوش قرارداد دارد اما در حال حاضر پس از به دنیا آوردن پسرش، از تیم دور است.

هر چهار نقش کلیدی را در جام جهانی در سپتامبر ایفا کردند، زمانی که کانادا به خاطر بهترین امتیاز خود در یک تورنمنت بزرگ از سال 1986، چهارم شد.

تماشا | حذف مدال برنز توسط کانادا در جام جهانی:

استرالیا به مدال برنز بسکتبال جهان با پیروزی مقابل کانادا رسید

میزبان با هدایت 30 امتیازی لورن جکسون، کانادا را با نتیجه 95 بر 65 شکست داد و به مقام سوم جام جهانی بسکتبال زنان فیبا دست یافت.

کلید اعتماد به نفس برای کارلتون

کارلتون، 25 ساله که به عنوان ستاره مسابقات انتخاب شد، گفت که این یک “گام بزرگ” برای او بود.

او گفت: “فکر می‌کنم به بهتر شدن و بهتر شدن ادامه داده‌ام و تا آنجا که می‌توانم تلاش کرده‌ام تا بهترین بازیکنی باشم که می‌توانم برای سیاهگوش در تابستان امسال و برای تیم ملی که به چرخه المپیک بعدی، المپیک بعدی می‌رود، باشم.” گفت. “اما بله، من احساس اعتماد به نفس دارم و آماده ام تا قدمی بردارم، قطعا با این تیم، و بهترین نسخه از خودم هستم.”

شریل ریو، سرمربی و رئیس باشگاه سیاهگوش، گفت که اعتماد به نفس برای کانادایی کلیدی است. او گفت که با کارلتون شوخی کرده است که باید وانمود کند که در محیط بسکتبال کانادا حتی در مینه سوتا است.

کارلتون با 12.8 امتیاز در بیش از 30 دقیقه در هر بازی در جام جهانی، در مقایسه با 4.3 امتیاز در 16.8 دقیقه در هر بازی در فصل گذشته با سیاهگوش، هدایت کانادا را به دست آورد.

“این دقیقاً مرحله بعدی است، با به دست آوردن این اطمینان که از نظر بازیکن ذخیره نیستید، ممکن است از روی نیمکت بیایید، اما انتظار از شما این است که در حالی که در آنجا هستید عملکرد داشته باشید. ریو می‌گوید: «همیشه. به نوعی از شاخ گاو نر بگیریم و هویتی توهین آمیز ایجاد کنیم.»

تماشا | کارلتون درباره بازی در تورنتو صحبت می کند:

بریجت کارلتون از سیاهگوش مینه سوتا در اولین بازی WNBA در تورنتو

مجری برنامه آناستازیا بوسیس با بریجت کارلتون، بازیکن WNBA کانادا، در مورد اولین WNBA در تورنتو صحبت می کند و اینکه چگونه این بازی می تواند به الهام بخشیدن به نسل بعدی بسکتبالیست های کانادایی کمک کند.

پرستار پس از آسیب برگشت

در حالی که ظهور کارلتون به‌عنوان یک بازیکن کلیدی برای کانادا به آرامی انجام شد، پرستار از زمان حضورش در بازی‌های پان ام در تورنتو در سال 2015 یک نقطه کانونی بوده است.

این بازیکن 27 ساله آخرین فصل WNBA را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو از دست داد، اما به موقع برای جام جهانی که در آن باحال به نظر می رسید، بازگشت.

پرستار با 11 امتیاز در هر بازی، با وجود اینکه تقریباً 11 دقیقه کمتر از کارلتون بازی کرد، در رتبه دوم تیم قرار گرفت.

نوئل کوین، سرمربی استورم و دستیار اصلی تیم کانادا، گفت که حضور در کنار پرستار در جام جهانی به او اجازه داد تا به مدیریت برود و امضای او را در آژانس آزاد تضمین کند.

کوین در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه گفت: دیدن اینکه او بسیار مربیگری است و علاقه زیادی به بازی دارد و ضریب هوشی بالایی دارد، شاداب بود.

“من هر روز پیشرفت او را در نحوه کار و نحوه رفتارش با هم تیمی هایش می دیدم، بنابراین حضور در آن محیط در کنار او برای شناختن و یادگیری اینکه او به عنوان یک شخص چه کسی است، بسیار مفید بود.”

کوین گفت که از پرستار انتظار دارد نقش رهبری را ایفا کند که با خروج سو برد در خارج از فصل به بازنشستگی و برینا استوارت به نیویورک خالی شد. از منظر بسکتبال، او گفت که به توانایی‌های پرستار و توانایی‌های شوت‌زنی متکی است، در حالی که او را برای دفاع از بازیکنان برتر تیم دیگر به چالش می‌کشد.

برنده شدن در ذهن Amihere

در همین حال، آمی‌هره اولین نفر در رشته‌ای از کانادایی‌هایی بود که نزدیک به بالای پیش‌نویس انتخاب شدند. عالیه ادواردز از UConn واجد شرایط انتخاب در سال 2024 خواهد بود.

اما اگرچه او هنوز در WNBA بازی نکرده است، اما Amihere دارای تجربه زیادی است، زیرا در المپیک 2021 و جام جهانی در کنار Carleton و Nurse بازی کرده است. او همچنین به عنوان اولین زن کانادایی شناخته شد که در یک بازی دانک کرد، زمانی که او این شاهکار را در 15 سالگی انجام داد.

آمیهره چهار سال را زیر نظر مربی داون استالی در کارولینای جنوبی گذراند، جایی که سه بار متوالی به فینال فینال رسید.

این جوان 21 ساله پس از اعزام به خدمت گفت: “من در بیشتر عمرم برنده بوده ام.” “به طور مشخص [was] در کارولینای جنوبی بسیار موفق بود. من می خواهم آن فرهنگ برنده را به آتلانتا بیاورم.”

آمیهره به عنوان یک بازیکن همه کاره در هر دو انتهای زمین شناخته می شود، اما او گفت که دفاع “شور او” است.

“من طولانی هستم، مزاحمت ایجاد می کنم و می روم دنبالش. این چیزی است که می توانم به آتلانتا قول بدهم: چه شبی باشد که چند دقیقه وقت داشته باشم یا چند دقیقه، من می خواهم بیرون بروم. آنجا و تمام توانم را بدهم.» او گفت.

یک فصل دراماتیک پر از حرکت بازیکنان، چشم انداز لیگ را به طرز چشمگیری تغییر داد و به سمت دو «سوپر تیم» متمایل شد.

قهرمان لاس وگاس ایس، MVP سابق Candace Parker را به فهرستی که قبلاً انباشته شده بود، اضافه کرد، در حالی که نیویورک لیبرتی دو MVP سابق را با استوارت و Jonquel Jones آورد.

لیبرتی و آس در حال حاضر به‌عنوان گزینه‌های مورد علاقه شرط‌بندی برای کسب عنوان قهرمانی در فصل 2023 هستند، که رکورد 40 بازی فصل عادی برای هر تیم را به نمایش می‌گذارد.

با این حال، دلیلی وجود دارد که آنها همه آن بازی ها را انجام می دهند. برای Carleton، Nurse و Amihere کانادایی، این در مورد برداشتن گام بعدی است.