شاون کمپ ستاره سابق NBA به حمله درجه یک در تیراندازی در پارکینگ متهم شد

دادستانی در ایالت واشنگتن روز جمعه شاون کمپ، ستاره سابق NBA را به حمله درجه یک در پارکینگی که ماه گذشته به دلیل یک تلفن همراه دزدیده شده بود متهم کرد و گفت که کمپ در یک پیام متنی درست قبل از تیراندازی، نوشت: “در شرف تیراندازی هستم. این [expletive]”

کمپ پس از تیراندازی در خارج از مرکز خرید تاکوما در 8 مارس دستگیر شد. هیچ کس آسیب ندید، و وکلای کمپ اصرار داشتند که او پس از ردیابی و تلاش برای بازیابی تلفن همراهی که اوایل همان روز از او دزدیده شده بود، در دفاع از خود به تیراندازی پاسخ داد.

یکی از آنها، تیم لیری، بلافاصله پیامکی برای اظهار نظر در مورد اتهام ارسال نکرد.

بیانیه علت احتمالی

دلیل احتمالی پلیس تاکوما، که روز جمعه در دادگاه عالی شهرستان پیرس ثبت شد، نشان نمی‌دهد که به سمت کمپ تیراندازی شده است. در این بیانیه آمده است که برخی از اظهارات وی با فیلم های نظارتی تأیید نشده است و پیامک ارسال شده تنها 13 دقیقه قبل از ورود او به مرکز خرید نشان دهنده قصد او است.

سند علت احتمالی می‌گوید که کمپ به پلیس گفته است که پس از شلیک گلوله به سمت وسیله نقلیه خود برگشت و چندین نقطه دورتر پارک کرد تا اسلحه‌اش را بگیرد. اما این ویدئو نشان می‌داد که او زمانی که به خودروی تویوتا 4 رانر پارک شده در جایی که گوشی خود را ردیابی کرده بود نزدیک می‌شود، به سلاح مسلح شده است.

طبق این بیانیه، کمپ گوشی خود را به یک وسیله نقلیه اسپرت تویوتا 4 رانر که در نزدیکی یک فروشگاه بزرگ JCPenney پارک شده بود، ردیابی کرد. در بیانیه آمده است که او ماشین شخصی خود، یک پورشه را در چند نقطه دورتر پارک کرد، یک تفنگ دستی را از کوله پشتی برداشت و به 4Runner نزدیک شد.

در بیانیه آمده است که او سه بار به داخل تویوتا شلیک کرد و سپس اسلحه خود را به داخل چند بوته پرتاب کرد. به نظر می رسد راننده 4Runner یکی از شلیک ها را رد کرده و در نهایت از آنجا خارج شده است. فقط حدود پنج دقیقه از زمان ورود کمپ تا زمان خروج 4Runner می گذرد.

گلوله هایی که به 4Runner اصابت کرد از پایه پلاک جلو، پانل ربع جلویی به سمت فرمان و از درب سرنشین جلو رفتند.

قرار است کمپ در 4 مه محاکمه شود.

کمپ که دو فروشگاه دارای مجوز حشیش در سیاتل دارد، شش بار ستاره NBA بود و از سال 1989 تا 1997 برای سیاتل سوپرسونیکز بازی کرد. او همچنین برای کلیولند، پورتلند و اورلاندو بازی کرد.

کمپ در فصل 1989-1990 در NBA به عنوان یک جوان 20 ساله که هرگز بسکتبال کالج بازی نکرده بود، برای اولین بار در NBA بازی کرد. او به خاطر دانک های بلند پروازش معروف شد.