لوئیس همیلتون: ‘پسری از مجلس شورای’ که به اسطوره فرمول 1 تبدیل شد

لوئیس همیلتون موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگان واقعی فرمول یک تقویت کرد وقتی که با رکورد هفت عنوان جهانی مایکل شوماخر برابر شد

لوئیس همیلتون:

تصویر پرونده راننده مرسدس لوییس همیلتون. عکس AP

استانبول: لوئیس همیلتون موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگان واقعی فرمول یک تقویت کرد وقتی که روز یکشنبه با رکورد هفت بار قهرمانی جهان در مایکل شوماخر برابر شد ، این یک موفقیت سرسام آور دیگر برای پسری است که در شرایطی متوسط ​​بزرگ شده است.

پیروزی وی در استانبول – 94 امین زندگی حرفه ای – به او اجازه داد تا عنوان 2020 را به مسابقات قهرمانی 2008 ، 2014 ، 2015 ، 2017 ، 2018 و 2019 اضافه کند.

همیلتون 35 ساله ، پسر یک پدر سیاه پوست و یک مادر سفیدپوست که پدر و مادرشان در جوانی جدا شدند ، در یک خانه مسکونی بزرگ شد. پدرش آنتونی در یک زمان سه شغل را متوقف کرد تا هزینه مسابقه جنینی پسرش را در کارتینگ تأمین کند.

سفر همیلتون غیرمتعارف و بدون تجمل بود ، اما از همان کودکی مشخص بود که او یک سرعت عالی و تمام غرایز طبیعی ناخوشایند یک مسابقه دهنده متولد را دارد.

در سال 1995 ، در سن 10 سالگی ، و پوشیدن ژاکت و کفش از سلف خود به عنوان قهرمان کارتینگ انگلیس فرمول کادت ، به یک مراسم جوایز پر زرق و برق در لندن رفت و در آنجا با رئیس وقت مک لارن ، ران دنیس ملاقات کرد.

او یک امضا خواست و به او گفت “روزی می خواهم برای تو مسابقه دهم”. دنیس پاسخ داد: “نه سال دیگر با من تماس بگیرید و تو را معامله می کنم.”

‘مرکوریال ، طوفانی’

جسور ، مصمم و فردی ، او در اولین رکوردشکنی خود تقریباً عنوان قهرمانی را بدست آورد زیرا در حالی که از اولین بازی خود در ملبورن 9 سکو پیاپی را پشت سر گذاشت ، در این راه با سرعت و سبک خود تاسیسات را تکان داد.

در داخل و خارج از پیست ، او سریع ، تا حدی مهربان و گاه گاهی طوفانی بود و این ترکیب منجر به یک رقابت شدید با هم تیمی و قهرمان دو دوره فرناندو آلونسو در مک لارن شد.

این نشانه سختی کار برای همه هم تیمی های آینده اش بود زیرا همیلتون ، که قهرمانی سال 2007 را از دست داد ، در سال 2008 با درخشش چشمگیر آخرین مقام پنجم در برزیل به پیروزی بازگشت.

او همچنین ناامیدی نشان داد زیرا مک لارن نتوانست سرعت خود را برای غلبه بر سباستین وتل و ردبول ، که چهار پیروزی متوالی قهرمانی را از 2010 تا 2013 پشت سر گذاشته بود ، که در آن زمان همیلتون به مرسدس عزیمت کرده بود ، شکست دهد.

با فرار از رژیم مدیریت دنیس و پدرش ، همیلتون در مرسدس در کنار هم تیمی خود نیکو روزبرگ ، دوست کارتینگ و رقیب نوجوان خود ، آزادی یافت.

این همیلتون را قادر ساخت تا با سبک زندگی فرا اقیانوس اطلس ، با موسیقی دانان و “شیک پوشان” آمیخته شود.

او به هیچ وظیفه ای برای اطاعت از قراردادها علاقه کمی نشان می داد و برای بسیاری از ناظران ، به عنوان قهرمان دوباره در 2014 و 2015 به ورزش خود تزریق طراوت و تنوع کرد.

روزبرگ دنباله برتری همیلتون را در سال 2016 شکست و سپس بازنشسته شد و سلطه را بر عهده انگلیسی گذاشت.

جنسون باتون ، هم تیمی سابق وی در مک لارن ، سرعت ناب همیلتون را خلاصه کرد و گفت: “برای من ، بیش از یک دور ، فکر نمی کنم کسی به سرعت لوئیس باشد و فکر نمی کنم که سابقه داشته باشد.”

“هرگز راضی نیستم”

این سرعت که همیشه یک استعداد طبیعی بوده است ، در فصول اخیر با نگرش بالغ تری نسبت به شغل او به عنوان رهبر تیم متحد شده است.

توتو ولف ، سرپرست تیم مرسدس ، یک بار خلاصه کرد: “او هرگز راضی نیست. او هرگز ساکن نمی شود. او هرگز از جایی که به عنوان یک راننده مسابقه و یک انسان است خوشحال نیست.”

پس از دستیابی به موفقیت های شناخته شده ترین ورزش خود ، علاقه همیلتون به مسائل اجتماعی بیشتر دیده می شود.

فصل گذشته ، او شروع به ابراز نگرانی های خود در مورد محیط زیست کرد و ناامیدی زودگذر از وضعیت جهان را آشکار کرد ، زمانی که او با استفاده از اینستاگرام اعلام کرد که این سیاره “یک مکان نابسامان است” و احساس کرد که می خواهد “تسلیم شود”.

این تفسیر ، از جمله افشاگری در مورد شیوه زندگی وگان وی ، منجر به این شد که مردی که به طور مکرر از هواپیماهای شخصی استفاده می کند و ورزشی را که به دلیل اعتبار سبز آن شناخته نمی شود ، به ریا تزویر کند.

وی پاسخ داد: “من فقط انسان هستم.” “مثل همه ، ما روزهای بالا و پایین داریم. این چیزی است که من واقعاً سعی در انتقال آن داشتم.”

امسال شاهد فشار وی برای تنوع بیشتر در پادو بوده ایم ، این فشار ناشی از حمایت صوتی وی از جنبش Black Lives Matter است.

شغل شخصی او و تلاش برای ابراز وجود و آزادی ، مشاوره او را برای رانندگان جوان شکل داده است.

وی گفت: “آنچه كه من قطعاً می توانم به هر بچه ای كه آنجاست و سعی در مسابقه دادن دارد توصیه كنم این است كه به افرادی كه به شما می گویند شما به مربی ذهنی نیاز دارید یا به شخصی احتیاج دارید برای كنترل ذهن شما كمك كنید” گوش ندهید.

“شما باید بگذارید وحشی و آزاد شود و خودتان را کشف کنید. همه چیز در مورد کشف است. و فقط شما می توانید این کار را انجام دهید.”

هنگامی که همیلتون سال گذشته ششمین عنوان جهانی خود را در تگزاس به پایان رساند ، پدرش خلاصه این دستاورد پسرش را نوشت: “این برای پسر بچه ای از خانه شورای استیونژ کاملاً شگفت آور است و بد نیست.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.