مایک براون از کینگز اولین برنده به اتفاق آرا جایزه بهترین مربی سال NBA

هنگامی که او در ژوئن گذشته به عنوان مربی ساکرامنتو کینگز معرفی شد، مایک براون هیچ اعلامیه بزرگ یا پیش بینی وحشیانه ای انجام نداد.

او در مورد کار صحبت کرد. از فرهنگ صحبت کرد. او در مورد پیروزی صحبت کرد.

براون آن روز گفت: «یکی از دلایل اصلی آوردن من به اینجا این بود که رهبری را بیاورم».

از اطراف بپرسید، هیچ مربی ای بهتر از براون در این فصل کار نکرد. او روز چهارشنبه به‌عنوان اولین برنده جایزه بهترین مربی سال NBA اعلام شد، پس از اولین فصل حضورش در ساکرامنتو، کینگز برای اولین بار از سال 2006 به پلی آف رفت. براون را در بالای برگه رای خود داشتند.

براون در پخش این اطلاعیه در تی‌ان‌تی گفت: «این افتخارات اغلب اتفاق نمی‌افتد، بنابراین شما از آن‌ها بسیار قدردان هستید. “من واقعا از حضور در ساکرامنتو قدردانی می کنم. هواداران، شهر فوق العاده بوده است.”

براون برای دومین بار این جایزه را به دست آورد و این جایزه را به جامی که پس از هدایت کلیولند و لبرون جیمز به رکورد 66-16 در فصل 09-2008 به دست آورد اضافه کرد. دیگر فینالیست های این فصل مارک داگنو از اوکلاهاما سیتی و جو مازولا از بوستون بودند.

داگنو دوم شد، مازولا سوم شد و 14 مربی حداقل یک رای در برگه‌های رای گرفتند که از هیئت انتخاب خواسته شد تا گزینه‌های اول، دوم و سوم خود را انتخاب کنند.

کینگز 48-34 بود که هفتمین رکورد برتر لیگ بود و اولین باری بود که از سال 2003-2004 در رده هفت تیم قرار گرفتند. آنها در امتیاز در هر بازی لیگ را رهبری کردند، بهترین رکورد جاده ای را در کنفرانس غرب داشتند، 16 فصل متوالی باخت را پشت سر گذاشتند و برای اولین بار از سال 2003 یک عنوان را به دست آوردند.

دآرون فاکس، نگهبان کینگز گفت: «مسئولیت پذیری از روز اول بسیار زیاد بوده است. “زمانی که او استخدام شد، به او گفتم که این مهمترین چیز است، احساس می کردم فقط می توانم همه را مسئول بدانم. این قطعا بزرگترین چیز است.”

پیروزی براون سومین رویداد مهم برای پادشاهان در سه روز بود. روز دوشنبه، آنها گلدن استیت را برای برتری 2-0 سری در دیدار دور اول کنفرانس غرب شکست دادند. روز سه شنبه، فاکس به عنوان برنده افتتاحیه جایزه بهترین بازیکن کلاچ NBA معرفی شد. چهارشنبه جایزه مربیگری را به همراه داشت – و پنجشنبه شاهد تلاش ساکرامنتو برای برتری 3-0 از مدافع عنوان قهرمانی واریرز خواهیم بود.

براون سال گذشته با گلدن استیت به عنوان دستیار مربی آنجا بود و چهارمین عنوان NBA خود را به دست آورد، همگی به عنوان دستیار – اولین قهرمانی زیر نظر گرگ پوپوویچ در سن آنتونیو، سه مورد دیگر زیر نظر استیو کر با وریرز.

کر قبل از شروع سریال Kings-Warriors گفت: “همه در ساختمان ما برای مایک و به شدت از کارهایی که او برای ما انجام داد در حالی که در اینجا بود، چقدر به قهرمانی ما در اینجا و فرهنگ ما کمک کرد، بسیار خوشحال هستند.” . ما دلتنگ او هستیم، اما از اینکه او این فصل شگفت انگیز را سپری کرد، هیجان زده هستیم.

یازدهمین نفری که بیش از یک بار برنده شده است

براون یازدهمین نفری می شود که بیش از یک بار جایزه بهترین مربی سال NBA را دریافت می کند و به سه دریافت کننده، پت رایلی، پوپوویچ و دان نلسون، همراه با دیگر برندگان دو بار جین شو، بیل فیچ، هوبی براون، کاتن فیتزسیمونز می پیوندد. مایک دی آنتونی، تام تیبودو و مایک بودنهولزر.

تا به حال، نیک نرس از تورنتو رکورددار بیشترین رای در مسابقه مربی سال بود و 90 نفر اول را در سال 2020 به دست آورد. و براون در راه رسیدن به پیروزی یکپارچه در صدر دو فینالیست بسیار شایسته قرار گرفت.

داگنو اوکلاهاما سیتی را وارد تورنمنت پلی‌این کرد و در یک بازی از تیم شماره 8، در فصلی که انتظار می‌رفت تاندر با مشکل مواجه شود – به خصوص پس از آسیب دیدگی چت هولمگرن، انتخاب شماره 2 در درفت سال گذشته، از ناحیه پا وارد مسابقات شد. در طول تابستان و تمام فصل را از دست خواهم داد.

مازولا حتی قرار نبود امسال سرمربی شود، پس از آن که بوستون به دنبال افشای رابطه نامناسب با یک کارمند زن تیم، ایمه اودوکا را به حالت تعلیق درآورد، مجبور شد درست قبل از اردوی تمرینی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. اما مازولا، تنها 34 سال، بوستون را به دومین رکورد برتر NBA رساند و آنقدر خوب عمل کرد که سلتیکس عنوان موقت را حذف کرد و او را به عنوان مربی تمام عیار در فوریه منصوب کرد.