مهمترین پیروزی های لوئیس همیلتون در مسابقه پس از هفتمین عنوان قهرمانی انگلیس در F1 به یادگار مانده است

مهمترین پیروزی های لوئیس همیلتون در مسابقه پس از هفتمین عنوان قهرمانی انگلیس در F1 به یادگار مانده است

راننده مرسدس ، لوئیس همیلتون ، پس از برنده شدن در جایزه بزرگ ترکیه همراه با سگ خود ژست می گیرد. عکس AP

استانبول: لوئیس همیلتون روز یکشنبه با پیروزی در گرندپری ترکیه موفق به کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان در فرمول یک شد.

94 امین پیروزی حرفه ای وی به عنوان یکی از بهترین مسابقات وی تحسین شد. در اینجا شش مورد دیگر از بزرگترین و مهمترین پیروزیهای وی در مسابقات را بررسی می کنیم:

کانادا 2007 (اولین قهرمانی در ششمین مسابقه خود)

در یک مدار که قرار بود به یکی از شکارگاههای مورد علاقه او تبدیل شود ، یک همیلتون 22 ساله با پیروزی در یک مسابقه بیرحمانه با چهار مداخله اتومبیل ایمنی ، پیروزی قهرمانی خود در F1 را بدست آورد تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. او در ضرب و شتم هم تیمی خود در آن زمان فرناندو آلونسو در مک لارن ، ثابت کرد که استعداد نادر و زودرس که باعث شد او در اولین حضور خود در استرالیا سوم شود ، برای ماندن در اینجا است.

انگلیس 2008 (هفتمین پیروزی وی در بیست و ششمین مسابقه خود)

مسلماً مشهورترین و به یادماندنی ترین پیروزی از همه ، این یک پیروزی تایتانیک برای یک مسابقه دهنده متولد استیونژ بود. او از دو مسابقه بی معنی و تحت فشار به سیلورستون آمد و چهارم شد ، اما از کنار هم تیمی و قطب نشین هیکی کووالاینن عبور کرد تا در دور پنج برتری داشته باشد. در هنگام بارندگی زیاد ، او با الان جذاب بازی کرد تا 68 ثانیه برنده شود. این بیان برجسته ای از توانایی او بود ، یک انگیزه ویرتوزو در هوای مرطوب و راه را برای اولین قهرمانی چشمگیر او که با کسب یک مکان در گوشه نهایی مسابقه نهایی در برزیل انجام شد ، هموار کرد. مک لارن حتی از او خواست که سرعت خود را کم کند – به او پاسخ داد: “اگر سرعتم کندتر شود ، تمرکز خود را از دست خواهم داد.”

مجارستان 2013 (بیست و دومین پیروزی وی در 120مین مسابقه خود)

بسیاری معتقد بودند که تغییر همیلتون به مرسدس ، به عنوان جانشین مایکل شوماخر و هم تیمی وی برای نیکو روزبرگ ، اقدامی مخاطره آمیز بود. خرابی لاستیک گردش او در گرندپری انگلیس را خراب کرده بود ، اما او با این پیروزی بی عیب و نقص ، اگر غیر منتظره باشد ، چند هفته بعد در گرما زدگی Hungaroring خود را ثابت کرد. او پس از توقف های پیت متوقف شد و با پاس های قابل توجه جنسون دکمه و مارک وببر از قطب پیروز شد. همیلتون بعد از انتخابی پیش بینی کرده بود: “اگر ما فردا پیروز شویم ، این یک معجزه خواهد بود.”

آلمان 2018 (شصت و ششمین برد وی در 219مین مسابقه خود)

ده سال و چهار قهرمانی بعد ، این مسابقه احتمالاً نتیجه مسابقات قهرمانی 2018 را تعیین کرد. همیلتون ، از رده چهاردهم به دلیل مشکلات هیدرولیک ، در میدان باران و باران شدید و بی وقفه به یک پیروزی مشهور هجوم آورد در حالی که رقیب قهرمانی سباستین وتل در فراری خود به طرز ناپسندی به تله سنگریزه در Hachenheim’s Sachskurve فرار کرد. این تنها برد انگلیس از خارج از ده تیم برتر جدول بود. وی گفت: “من می دانستم که وقتی باران شروع شد فرصتی برای پیروزی وجود دارد.” “من هیچ اشتباهی نکردم بنابراین از این بابت بسیار افتخار کردم.”

ایتالیا 2018 (شصت و هشتمین پیروزی وی در 222 مسابقه خود)

در زمین خانگی فراری ، مقابل تیفوسی های پرشور ، این یک پیروزی سرسختانه برای علاقه مندان مسابقه خالص بود. همیلتون پس از دو فراری کیمی رایکونن و سباستین وتل سوم شد ، اما به لطف برخی حرکات پاس جسورانه و عزم راسخ پیروز شد. جسارت وی در عبور از وتل در دور ابتدایی یک شکست بزرگ برای جاه طلبی های نژاد و عنوان قهرمانی آلمان بود.

موناکو 2019 (77 امین پیروزی وی در 235 امین مسابقه)

در آخر هفته احساسی پس از درگذشت دوست و مربی وی نیکی لاودا ، این پیروزی قضاوت و رانندگی دفاعی بدون نقص بود که وضعیت همیلتون را به عنوان یک قهرمان افسانه ای تأیید کرد. او با برد قطب و برتری ، اما مرسدس هنگام طلسم زودرس اتومبیل ایمنی به او لاستیک متوسط ​​داد – خطایی که او را برای 60 دور تحت فشار شدید ماکس ورستاپن قرار داد. وی گفت: “یکی از سخت ترین مسابقات و استراتژیک ترین رانندگی های من.” این تیم پیروزی خود را به لاودا اختصاص داد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.