موتور دیزل – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

ما طیف وسیعی از پیستونها را از پیستون موتورسیکلت تا پیستون سنگینترین کامیونهایی که در کشور دارند حرکت میکنند را می توانیم تولید کنیم. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شدهبودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. وی میافزاید: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۴۰۰ قطعه بزرگ و کوچک تخصصی در نیروگاه بندرعباس طراحی، ساخت و بازسازی شده است. رئیس اداره بخش بویلر نیروگاه بندرعباس میگوید: ساخت این قطعه در انحصار ۱۰ کشور بود که حالا جوانان هرمزگانی با همت توانسته اند این قطعه را بومی سازی کنند. سلیمی ابراز داشت: در این مدت طراحی و ساخت دیسشارژ پمپ آب خنککن برای اولین بار در نیروگاه بندرعباس انجام شده است که این امر ۵۰ درصد صرفهجویی ارزی برای صنعت برق کشور به ارمغان آورده است. همچنین ممکن است یک فیلتر خنککننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنککننده است.

در کنار رادیاتور یک منبع انبساطی مخزنی دو لیتری تعبیه شده است که در صورت افزایش دمای موتور آب اضافی وارد آن می شود. سپس مقداری آب مقطر و ضد یخ را با هم مخلوط کنید و بعد از اینکه میزان مایع درون منبع انبساط را چک کردید ، مایع آماده شده را به مخزن اضافه پیستون هورنت پراید کنید. وارد شدن آب به داخل سیلندر نه تنها باعث معیوب شدن سیلندر می شود بلکه میزان آب موجود در رادیاتور را نیز کاهش می دهد. مانند زمان تراکم عمل می کند. گاهی اوقات هواگیری نکردن رادیاتور نیز می تواند باعث ایجاد نشتی در این سیستم شود و عملکرد آن را مختل کند. رینگ کمپرسی دوم: این رینگ در شیار دوم قرار می گیرد و وظیفه جلوگیری از نشت سوخت و هوای متراکم یا محترق شده از رینگ کمپرسی اول به محفظه کارتل و همچنین جلوگیری از نشت روغن سطح داخلی سیلندر به داخل محفظه روغن را بر عهده دارد.

از دیگر اجزای این سیستم واتر پمپ است که وظیفه آن پمپاژ آب به مجاری طراف سیلندر هاست. پیشتر گفته شد که جنس برخی پیستونها خاصیت شکنندگی آنها را افزایش میدهد. در صورت مشاهدهی کلمات رکیک و نامناسب، اشتراک آن كاربر حذف شده و دسترسی وی به سایت قطع خواهد پیستون دوو سیلو شد. برای اینکه از آسیب های جدی به ماشین جلوگیری کنید بهتر است هر هفته حد اقل یک بار میزان آب داخل رادیاتور را چک کنید. گاهی اوقات آب رادیاتور کم می شود و سیستم دچار اختلال می شود اما قبل از اینکه بدانید علت کم شدن آب رادیاتور چیست بهتر است با اجزای مختلف این سیستم آشنا شوید. بهتر است در صورت رانندگی طولانی یک ساعت صبر کنید تا موتور به طور کامل خنک شود. برای اضافه کردن آب به رادیاتور باید ماشین را در یک جای صاف پارک کنید. گیر کردن ترموستات سیستم رادیاتور نیز می تواند یکی دیگر از علت های کم شدن آب در این سیستم باشد. این حرکت رفت و برگشتی توسط میل لنگ، به حرکت دورانی تبدیل می شود. شاتون به وسیله میل لنگ کشیده می شود و پیستون را که به علّت اصطکاک رینگ ها تمایل به حرکت ندارد، با نیروی اصطکاک F2 به طرف پایین می کشد.

رادیاتورها به علت شکل مشبکی که دارند زیاد در معرض هوا هستند و همین امر باعث می شود که تبادل حرارتی زیادی در آنها صورت گیرد. در تابستان علت استفاده زیاد از کولر ماشین که توسط رادیاتور کار می کند نیز می تواند باعث کاهش آب آن شود. آبی که در رادیاتور در حال گردش است ممکن است بعد از مدتی دچار نشتی شود که این امر باعث کم شدن آب رادیاتور می شود. رادیاتور در واقع مهم ترین بخش این سیستم است و در صورت خراب شدن و عملکرد نادرست باعث می شود که کل سیستم خنک کاری دچار اختلال شود. جلوگیری از ورود آب و مایعات خنک کننده فضای کارتر به درون محفظه احتراق. پیستون دیزل ژنراتور قطعه ای استوانه ای شکل در موتور است، و بر اثر نیروهای حاصله از فرایند احتراق در داخل محفظه سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می­دهد. سائیدگی تایپیت ها، بادامک ها و چرخ دنده ها موجب کمی کمپرس موتور می شود که باید به وسیله دستگاه کمپرس سنج همه سیلندرها را از طریق محفظه شمع آزمایش نمود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون شاتون بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.