مورانت مسئولیت آخرین ویدیو را می پذیرد، زیرا سیلور ناامیدی را ابراز می کند

جا مورانت سه‌شنبه شب در مورد آخرین مشکلات خود صحبت کرد، سه روز پس از آن که گارد ممفیس ظاهراً در حین پخش در رسانه‌های اجتماعی دوباره اسلحه در دست داشت و توسط گریزلیز از تمام فعالیت‌های تیمی محروم شد.

او همچنین توسط NBA به دلیل اقداماتش مورد بازجویی قرار گرفته است، دو ماه پس از اینکه لیگ او را به دلیل همین موضوع محروم کرد – نمایش اسلحه در رسانه های اجتماعی.

مورانت در بیانیه ای که سه شنبه شب توسط نمایندگانش منتشر شد، گفت: می دانم که بسیاری از افرادی را که از من حمایت کرده اند ناامید کرده ام. “این یک سفر است و من می دانم که کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. ممکن است کلمات من در حال حاضر معنای زیادی نداشته باشند، اما من مسئولیت کامل اعمالم را می پذیرم. من متعهد هستم که به کار روی خودم ادامه دهم.”

اظهارات او چند ساعت پس از آن بیان شد که آدام سیلور، کمیسر NBA از این وضعیت ابراز ناامیدی کرد. نقره در ماه مارس 8 بازی محروم شد. هنوز راهی برای دانستن اینکه مورانت ممکن است این بار با چه مجازاتی روبرو شود وجود ندارد.

سیلور در یک مصاحبه تلویزیونی با ESPN قبل از قرعه کشی در شیکاگو گفت: «راستش، وقتی آخر این هفته آن ویدیو را دیدم، شوکه شدم. “ما در حال بررسی آن هستیم و تا جایی که می‌توانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است، خواهیم فهمید. این ویدیو کمی دانه‌دار و همه چیز است، اما من بدترین را فرض می‌کنم. دقیقاً متوجه خواهیم شد که چه اتفاقی افتاده است. آنجا.”

اولین ویدیو، که برای مورانت حدود 669000 دلار به عنوان حقوق از دست رفته هزینه کرد، در ماه مارس منتشر شد. دومی شنبه شب ضبط شد و به طور گسترده در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. یکی از آشنایان به آسوشیتدپرس گفت که این در حساب اینستاگرام داوونته پک، دستیار مورانت پخش شد و خواست نامش فاش نشود، زیرا گریزلیز در مورد جزئیات جدیدترین ویدئو اظهار نظر نکرده است.

ویدئوی پخش شده توسط Pack نشان می دهد که مورانت برای مدت کوتاهی ظاهر می شود که یک تفنگ دستی را نمایش می دهد. در لحظه بسیار کوتاه – شاید کمتر از یک ثانیه – وقتی مورانت در حالی که روی صندلی مسافر یک وسیله نقلیه نشسته است در حالی که سلاحی را در دست دارد نشان داده می شود، پخش زنده 111 بیننده داشت.

سیلور می‌گوید: «او می‌توانست با چنین اقدامی خود را مجروح کند، معلول کند، خود یا شخص دیگری را بکشد. “و همچنین اذعان به اینکه او یک ستاره است. او طرفداران فوق العاده زیادی دارد. و نگرانی من – و فکر می کردم او با من در میان گذاشته است – این که میلیون ها اگر نه ده ها میلیون کودک در سراسر جهان او را به عنوان کاری که در آن جشن گرفته شده است ببینند. روشی برای استفاده از اسلحه گرم در آن روش.”

“من باید بهتر باشم”

مورانت در ماه مارس گفت که باید روی خودش کار کند و زمانی که این فصل چند هفته پیش به پایان رسید، افکار مشابهی را مطرح کرد.

مورانت می‌گوید: «منضبط بودن از هر دو طرف، تصمیم‌گیری بهتر در خارج از دادگاه و حتی بیشتر از آن محصور شدن در دادگاه.» “به عنوان رهبر این تیم، تقریباً با من شروع می شود… من باید در آن زمینه بهتر باشم.”

قرار است قرارداد پنج ساله مورانت با حداکثر 194 میلیون دلار در فصل آینده آغاز شود. او قراردادهایی با نایک و پاورید دارد، اگرچه شرکت نوشیدنی های ورزشی تقریباً بلافاصله پس از انتشار ویدیوی مارس، تبلیغی را با حضور مورانت منتشر کرد.

این سومین تحقیق شناخته شده NBA درباره مورانت و احتمال دخالت سلاح گرم تا کنون در سال 2023 است.

اقدامات مورانت پس از یک حادثه در 29 ژانویه در ممفیس که به گفته او منجر به محرومیت پک از بازی های خانگی گریزلیز برای یک سال شد، مورد بررسی قرار گرفت. این اتفاق پس از بازی مقابل ایندیانا پیسرز رخ داد. به نقل از منابع ناشناس، ایندیاناپولیس استار و یو اس ای تودی گزارش دادند که چندین عضو پیسرز هنگامی که در نزدیکی اسکله بارگیری که اتوبوسشان در آن قرار داشت، نقطه قرمزی را دیدند که به سمت آنها نشانه رفته بود، و The Athletic گزارش داد که یک نگهبان امنیتی پیسرز معتقد است که لیزر بوده است. به یک تفنگ متصل است

NBA تایید کرد که افراد ناشناس از حضور در میدان مسابقه منع شده‌اند، اما گفت که تحقیقاتش هیچ مدرکی مبنی بر تهدید کسی با سلاح پیدا نکرده است.

سپس حادثه منطقه دنور در ساعات اولیه 4 مارس رخ داد، پس از آن که گریزلیز در یک بازی جاده ای مقابل ناگتس بازی کردند، زمانی که مورانت در حالی که یک تفنگ در دست داشت، پخش زنده را از داخل یک باشگاه استریپ شروع کرد. هیچ اتهامی مطرح نشد.

مورانت و پک همچنین درگیر یک دعوای مدنی هستند که پس از حادثه ای در خانه مورانت در تابستان گذشته، که در آن یک جوان 17 ساله در آن زمان ادعا کرد که به او تعرض کرده اند، مطرح شده است. مورانت در 12 آوریل شکایت متقابلی را تنظیم کرد و این نوجوان را به تهمت، ضرب و جرح و حمله متهم کرد.