مگنوس کارلسن در مورد شرکت در اخبار ورزشی لیگ جهانی شطرنج، Firstpost می گوید: «برای من انجام کاری جدید هیجان انگیز است».

مگنوس کارلسن در مورد شرکت در لیگ جهانی شطرنج می گوید: انجام کاری جدید برای من هیجان انگیز است.

تصویر فایل مگنوس کارلسن. تصویر: رویترز

لیگ جهانی شطرنج، سرمایه گذاری مشترک بین تک ماهیندرا و فیده، تقریباً نزدیک است و آنها اخیراً از امضای قرارداد با مگنوس کارلسن، قهرمان سابق پنج دوره جهان و قهرمان فعلی شطرنج سریع جهان به عنوان یکی از بازیکنان نماد خبر داده اند.

کارلسن که به‌عنوان بزرگ‌ترین شطرنج‌باز نسل کنونی شناخته می‌شود، در مراسم افتتاحیه لیگ که از 21 ژوئن تا 2 ژوئیه 2023 در باشگاه شطرنج و فرهنگ دبی و با همکاری ورزش دبی برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت. شورا.

استاد بزرگ کارلسن از حضور در لیگ هیجان‌زده به نظر می‌رسید و گفت: «این برای من یک چشم‌انداز هیجان‌انگیز است که بخشی از آن باشم. این چیز جدیدی خواهد بود. کاری که در شطرنج بیش از حد به این شکل انجام نشده است. من مشتاقانه منتظر کاوش در این قالب برای آینده هستم.”

مقالات مرتبط

دینگ

دینگ لیرن، مگنوس کارلسن، ویسواناتان آناند و هو یفان به لیگ جهانی شطرنج پیوستند.

دینگ

افتتاحیه لیگ جهانی شطرنج شکاف موجود در اکوسیستم فعلی را پر خواهد کرد: Koneru Humpy

لیگ شاهد خواهد بود که هر یک از شش فرنچایز در مجموع 10 مسابقه را در قالب دو مرحله ای برگزار می کنند که برنده هر مسابقه در سیستم امتیازدهی بهترین از شش تخته به طور همزمان تعیین می شود. دو تیم برتر در تاریخ 2 ژوئیه 2023 به فینال راه پیدا می کنند و به عنوان تیم فرانچایز قهرمان جهان شناخته می شوند.

کارلسن که به خاطر دیدگاه‌های تجربی‌اش در مورد شطرنج شناخته می‌شود، معتقد است که مسابقات تیمی چیزی است که او واقعاً ترجیح می‌دهد. استاد بزرگ نظرات خود را در مورد فرمت تیم مختلط بیان کرد و گفت: “من شخصا از رویدادهای تیمی و روحیه تیمی درون گروه لذت می برم.

بنابراین، این چیزی است که من همیشه مشتاقانه منتظر آن هستم. من مشتاقانه منتظر دیدار با دیگر بازیکنان تیم هستم و مشتاقانه منتظر رقابت با نسل جوان و هیجان انگیز بازیکنان هند هستم. یکی از چیزهای واقعا خوب در مورد این مسابقات این است که مردان و زنان می توانند در یک مرحله با یکدیگر رقابت کنند.

کارلسن همچنین به استعدادهای هندی که در حال ظهور است بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: “من فکر می کنم هند تا کنون کارهای درست زیادی انجام می دهد و این مسئله زمان است که به وضوح کشور شطرنج پیشرو در جهان باشد.”

او همچنین در مورد مشارکت تک ماهیندرا با لیگ صحبت کرد و گفت که این یک حرکت خوشایند است. من خوشحالم که شریک جاه طلبی مانند تک ماهیندرا به اکوسیستم شطرنج پیوسته است. من معتقدم این یک حرکت مثبت برای شطرنج است.

در نهایت استاد بزرگ کارلسن نیز در این گفتگو به خاطره ای از بهترین خاطرات خود از سفر شطرنج خود پرداخت و گفت که از حمایت خانواده خود سپاسگزارم. او گفت: «خانواده‌ام همیشه بدون اینکه به من فشار بیاورند بسیار حمایت کرده‌اند و از این بابت بسیار سپاسگزارم. سالی که در 13 سالگی با هم سفر کردیم و هنجارهای استاد بزرگم را به دست آوردیم، همیشه خاطره خوبی خواهد بود.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام